Γιάννης Νικήτας Η μεταστάθμευση της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών αποτέλεσε το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ένα θέμα άμεσου ενδιαφέρ...
Γιάννης Νικήτας
Η μεταστάθμευση της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών αποτέλεσε το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ένα θέμα άμεσου ενδιαφέροντος. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία πάγωσε το θέμα έχοντας ως επίκεντρο το πολιτικό κόστος της μετεγκατάστασης και όχι το επιχειρησιακό όφελος. Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα της μετεγκατάστασης επανέρχεται και μάλιστα άμεσα αναμένεται να παρθούν αποφάσεις. Η μεταστάθμευση της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών πρέπει άμεσα και με κατεπείγουσες διαδικασίες να ολοκληρωθεί αφού εγείρεται μεγάλο επιχειρησιακό όφελος οι πεζοναύτες να βρίσκονται εγγύς των πλοίων της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου ΠΝ.
Το μέχρι σήμερα μοντέλο λειτουργίας της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών είναι ιδιαίτερα δυσλειτουργικό και εξυπηρετεί μόνον την τοπική κοινωνία του Βόλου και κανένα άλλο επιχειρησιακό όφελος. Με τη σημερινή της μορφή η 32 ΤΑΞ ΠΖΝ περιλαμβάνει μονάδες και υπομονάδες υποστήριξης της ταξιαρχίας στον Βόλο και ειδικότερα τα δύο τάγματα πεζοναυτών (το 505 και το 521) ενώ το 575 βρίσκεται στον Αυλώνα εντός του ΚΕΤΘ. Η νέα δομή ανασυγκροτεί τη ταξιαρχία με ένα τάγμα στην Αμφιάλη εντός του Ναυτικού Οχυρού Παλάσκα και το άλλο τάγμα στο ΚΕΤΘ μαζί με το 575. Η νέα δομή της 32 ΤΑΞ ΠΖΝ προσφέρει πολλαπλά οφέλη όπως αμεσότητα πρόσβασης στα αρματαγωγά και τα πλοία ταχείας μεταφοράς της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων του ΑΣ. Παράλληλα, επιτρέπει σύμφωνα με τα δεδομένα του σχεδιασμού την άμεση επίταξη πλοίων εμπορικού τύπου από το λιμάνι του Πειραιά και την μεταφορά στρατευμάτων στο Ανατολικό Αιγαίο. Το τελευταίο στοιχείο αποτελεί κορυφαίο πλεονέκτημα σε σχέση με τον Βόλο ή οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία επιβίβασης των πεζοναυτών σε επιτασσόμενα εμπορικά πλοία.
Ταυτοχρόνως, η Ταξιαρχία εκτός του ότι βρίσκεται δίπλα στα μέσα που θα την μεταφέρουν βρίσκεται και δίπλα στα λοιπά μέσα που θα την υποστηρίξουν. Αναφερόμαστε στα πλοία του ΠΝ που αναλαμβάνουν καθήκοντα συνοδείας και υποστήριξης της αμφίβιας δύναμης εν πλω. Το σενάριο μεταφοράς των Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων από Σαλαμίνα και Αμφιάλη στον Βόλο είναι επιχειρησιακώς λανθασμένο καθότι τα πλοία της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων δεν επιχειρούν μόνα τους αλλά ενταγμένα σε ομάδες μάχης του Αρχηγείου Στόλου υπό τη κάλυψη και συνοδεία μονάδων κρούσης και εναερίων μέσων όπως τα ελικόπτερα που προσφέρουν ανθυποβρυχιακή προστασία.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω η ταξιαρχία θα βρίσκεται δίπλα σε κορυφαία πλοία όπως τα καταμαράν HighSpeed που μεταφέρουν μεγάλο όγκο στρατευμάτων και υλικού με υψηλές ταχύτητες σε μεγάλες αποστάσεις. Πρόκειται για τη πεμπτουσία της ταχείας αντίδρασης και η ύπαρξη αυτών των μέσων προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ταχείας αντίδρασης.
Αποτελεί κοινό τόπο πως η υλοποίηση και υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου δράσης για τη 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών είναι εθνική αδήριτη ανάγκη αν θέλουμε να μιλάμε για αμυντικό σχεδιασμό και δομή δυνάμεων με γνώμονα το επιχειρησιακό όφελος και όχι το τοπικό όφελος. Είμαστε σίγουροι πως τα στελέχη της 32 Ταξιαρχίας αντιλαμβάνονται τους προφανείς επιχειρησιακούς λόγους και δεν συμπεριφέρονται με τρόπο που καθιστά την δράση της ταξιαρχίας εξαιρετικά χρονοβόρα και εν πολλοίς αναποτελεσματική. Επιτέλους, ας χτίσουμε μια δομή δυνάμεων όχι εξυπηρετώντας τις τοπικές κοινωνίες αλλά το εθνικό συμφέρον και όφελος.
ΠΗΓΗ: https://defencereview.gr