Στην κοινή συνέντευξη Τύπου, ανάμεσα στη Sikorsky και την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), στα πλαίσια της IDEF 2011, παρουσι...
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου, ανάμεσα στη
Sikorsky και την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), στα πλαίσια της IDEF
2011, παρουσιάστηκαν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το πρόγραμμα κατασκευής
των Τ-70i, τα οποία μπορούν να αφορούν και το αίτημα του ΓΕΣ για πιθανή
απόκτηση 40 ελικοπτέρων UH-70 από τα αμερικανικά αποθέματα.
Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής
εταιρείας, η τουρκική βιομηχανία θα κερδίσει περίπου 8 δισεκατομμύρια δολάρια
τα επόμενα 25 με 30 χρόνια, από την εγχώρια παραγωγή του T-70i.
Στη συμφωνία των δύο πλευρών προβλέπεται η αγορά
από τη Sikorsky τουρκικής παραγωγής ελικοπτέρων για τις εξαγωγές που θα πετύχει
στο μέλλον, εξαρτημάτων από το τουρκικό εργοστάσιο και φυσικά η δημιουργία του
εργοστασίου στην Τουρκία. Όταν αρχίσει πλέον να παράγει ελικόπτερα, θα υπάρξει
κοινή εμπορική προώθησή τους στις αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, μέσω
του τμήματος πωλήσεων της ΤΑΙ. Τέλος, θα δημιουργηθεί κοινοπραξία που θα
λειτουργεί στην Τουρκία διεθνές κέντρο υποστήριξης των ελικοπτέρων Blackhawk.
Ακόμη, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για τις
εταιρείες που θα συμμετάσχουν ως υποκατασκευάστριες. Η Sikorsky θα παρέχει
τεχνογνωσία και λοιπά δεδομένα για την κατασκευή του σκάφους, εξαρτημάτων και
ηλεκτρονικών.
Κύριος κατασκευαστής είναι η ΤΑΙ, η οποία θα
κατασκευάσει τον σκελετό, το κύριο και το οπίσθιο στροφείο, ενώ θα έχει και την
ευθύνη τελικής συναρμολόγησης. Με την Aselsan σχεδιάζει το νέο ολοκληρωμένο
πιλοτήριο, με τέσσερις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών 8×10 ιντσών, νέες
απεικονίσεις και σύγχρονος λογισμικό. Η Alp Aviation (ιδιοκτησίας 50% της
Sikorsky) θα κατασκευάσει τα κιβώτια ταχυτήτων, τα σκέλη προσγείωσης και τους
ταλαντευόμενους δίσκους.
Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν 52 μήνες μετά την
υπογραφή της τελικής σύμβασης και οι πρώτες δοκιμές με το πιλοτήριο της Aselsan,
24 μήνες μετά την υπογραφή.
Με βάση αυτές τις πληροφορίες μήπως πρέπει να
επανεξεταστεί και η ελληνική αίτηση – πρόθεση για το ενδεχόμενο απόκτησης
ελικοπτέρων Blackhawk, προκειμένου να καλυφθούν οι επείγουσες ανάγκες για
σύγχρονα μεταφορικά ελικόπτερα; Μήπως η απόκτησή τους θα μας αναγκάσει να
βασιζόμαστε στην τουρκική βιομηχανία για τη συντήρησή τους; Πρόκειται για ένα
ζήτημα που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και να διερευνηθούν όλες οι
παράμετροί του, χωρίς αμφιβολία.
http://www.defencepoint.gr/news/?p=10386