Ανατροπές και αλλαγή πορείας στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αλλά όπως φαίνεται αυτές οι ανατροπές φέρνουν την τελική συμφωνία πιο κον...
Ανατροπές και αλλαγή πορείας στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αλλά όπως φαίνεται αυτές οι ανατροπές φέρνουν την τελική συμφωνία πιο κοντά: Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας η Γαλλία συμφώνησε τελικά στην μείωση της αγοράς του συνολικού αριθμού των FREMM από 6 σκάφη σε 3+1 ή στην καλύτερη περίπτωση για τους Γάλλους σε 4 σκάφη, αν κριθεί ότι οικονομικά είναι περισσότερο συμφέρον για την ελληνική πλευρά για λόγους οικονομιών κλίμακος να πάμε εξ αρχής σε συμβόλαιο 4 σκαφών.
Αυτή είναι και η πιο ουσιαστική εξέλιξη των ημερών και πιστώνεται αναμφίβολα ως μία πρώτη επιτυχία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, αφού κατάφερε την γαλλική πλευρά και υποχώρησε στην αρχική ελληνική δέσμευση για έξι σκάφη, η οποία πάντως δέσμευση δεν ήταν και τόσο ισχυρή.
Βέβαια εδώ θα υπάρξει θέμα σε ότι αφορά τη Νέα Δομή Δυνάμεων, η οποία προβλέπει μείωση του συνολικού αριθμού των φρεγατών στα 12 σκάfη και πλέον είναι σαφές ότι και η τρίτη δεκαετία - ίσως και η τέταρτη - του 21ου αιώνα θα βρει τουλάχιστον τέσσερις φρεγάτες "S" να υπηρετούν στο Στόλο! Δηλαδή θα υπάρχουν επιχειρησιακά διαθέσιμες οι 4 FREMM, οι 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ-200ΗΝ και 4 "S", τουλάχιστον μέχρι το 2025 που μπορεί να εισέλθει σε υπηρεσία κάποιο νέο κύριο σκάφος, αν θεωρήσουμε ότι οι 4 FREMM θα ολοκληρώσουν περί το 2022 το πρόγραμμα ναυπήγησής τους.
Πάντως το defencenet.gr από τότε που είχε προκύψει το θέμα της μειωσης των κύριων σκαφών από 14 σε 12 είπε προβλέψει ότι πιθανότατα οδεύαμε σε μείωση του συνολικού αριθμού των FREMM.
Γιατί φτάσαμε σε αυτή την εξέλιξη; Οικονομικοί, φυσικά οι λόγοι, αλλά και η "ασταθής" συμφωνία των Σαρκοζί-Καραμανλή που δεν έχει το δεσμευτικό χαρακτήρα σε ότι αφορά το συνολικό πρόγραμμα που έχει η αντίστοιχη διακρατική Ελλάδος-Ρωσίας για τα BMP-3HEL.
Η συνολική χρηματοδότηση των FREMM όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί, κυμαίνεται σήμερα περί τα 4 δισ. ευρώ, δηλαδή 650 εκατ. ευρώ ανά σκάφος. Είναι δύσκολο μετά από 15 χρόνια να υπάρξουν σταθερές τιμές σε μία τέτοια κατασκευή έξι σκαφών η οποία μάλιστα έχει όλα τα χαρακτηριστικά customized: Θα είναι το καλύτερα εξοπλισμένο σκάφος της Μεσογείου με ροσθήκη συστημάτων πυο πραγματικά μπορούν να εγγυηθούν σεβασμό στα ελληνικά συμφέροντα και αυτό πληρώνεται. Άρα το τελικό τίμημα θα ήταν πάνω από 650 εκατ. ευρώ.
Π.χ. η τοποθέτηση των MICA VL αντί των ASTER 15 (πάντα της MBDA) σηκώνει το τελικό κόστος, αλλά απελευθερώνει κελιά για ειπλέον ASTER-30 και SCALP Naval. Σε ότι αφορά το αντιπαυρυλικό σύστημα φαίνεται ότι τελικά θα αναμετρηθού το Millennium και το RAM.
Σε ότι αφορά το τελικό χρονοδιάγραμμα, φαίνεται ότι θα προηγηθεί η συμφωνία σε ότι αφορά το γενικότερο διακρατικό πλαίσιο προμήθειας των σκαφών και μετά θα ακολουθήσει η σύμβαση, όπως έγινε και στην πρόσφατη ρωσογαλλική συμφωνία για τα 4 LPD Μistral.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr