Γράφει ο Γραμματέας ΕΜΘ της ΠΟΜΕΝΣ, Άρης Κασιδόπουλος Σύμφωνα με διατάξεις σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων, δίνεται η δυνατότητα α...
Γράφει ο Γραμματέας ΕΜΘ της ΠΟΜΕΝΣ, Άρης Κασιδόπουλος
Σύμφωνα με διατάξεις σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων, δίνεται η δυνατότητα ανέλιξης των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) σε ανώτερη κατηγορία, εφόσον κατέχουν τυπικά, ουσιαστικά αλλά και ακαδημαϊκά προσόντα. Οπότε διαγράφονται από την επετηρίδα τους και εγγράφονται εκ νέου στης επετηρίδες Υπαξιωματικών προερχομένων από ΑΣΣΥ.
Οι ΕΜΘ αποτελούν κατηγορία Μόνιμου προσωπικού, με ξεχωριστή επετηρίδα και με δική τους ιεραρχική εξέλιξη. Καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του στρατεύματος, έχουν εκπαιδευτεί με τα ίδια πρότυπα στους χώρους εργασίας με τους εξ ΑΣΣΥ προερχομένους συναδέλφους, ενώ εκτελούν τις ίδιες ποιοτικά υπηρεσίες με αυτούς, έχοντας παράλληλα ίσες υποχρεώσεις και ίσα δικαιώματα, πλην αυτών της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.
Ωστόσο, όπως κανείς θα περίμενε, η μετάταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας (ΕΜΘ) στο σώμα των ΑΣΣΥ, θα έπρεπε να ωφελούσε τους ΕΜΘ τόσο οικονομικά όσο και επαγγελματικά / εξελικτικά, ώστε να υπάρχει κίνητρο για αυτή την μετάβαση. Η προώθηση της αριστείας ανάμεσα στα στελέχη και η επιβράβευση όσων με ιδία μέσα επιτυγχάνουν την προσωπική τους μορφωτική βελτίωση η οποία εν τέλει λειτουργεί υπέρ της Υπηρεσίας, αφού αυτή και προς όφελος της αποκλειστικά αναμένεται να καρπωθεί τις ικανότητες τους, θα έπρεπε να ήταν καθολική αρχή. Το δε νομοθετικό πλαίσιο θα έπρεπε να είναι ευμενές για ενθάρρυνση των μετατάξεων και άρτιο από πλευράς προβλέψεων. Το τελευταίο όμως δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα να επιδεινωθεί η κατάσταση των μεταταγέντων και όχι να βελτιωθεί, όπως ο κοινός νους θα περίμενε!
Συγκεκριμένα, οικονομικά οι μετατασσόμενοι αμείβονται λιγότερο από ότι θα αμείβονταν εάν δεν μετατάσσονταν. Και αυτό λόγω της αναντιστοιχίας των μισθολογικών κλιμακίων στον αυτό βαθμό των ΕΜΘ με τους εξ ΑΣΣΥ αποφοίτους. Μια θετική νομοθετική πρόβλεψη η οποία έπρεπε να υπάρξει, αλλα ουδέποτε έγινε!
Όσον αφορά την εξέλιξη τους, η συγκεκριμένη κατηγορία μετατασσόμενων Υπαξ/κών, έχει εκτελέσει χρόνο υπηρεσίας από 19 έως 29 έτη. Κατά τη διαδικασία των κρίσεων, προκειμένου για την μετάταξη αλλά ένταξη τους στη νέα επετηρίδα, δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη ο χρόνος παραμονής τους στους βαθμούς που κατείχαν έως τότε. Σαφής ένδειξη απαξίωσης τόσο του βαθμού τους, όσο και των προσδοκιών τους, με αποτέλεσμα να κληθούν να υπηρετήσουν επιπλέον χρόνια στομ ίδιο βαθμό, αμέσως μετά την μετάταξη τους, τα οποία φτάνουν τα 11 ή και 12 συναπτά έτη.
Με άλλα λόγια, ο εν λόγω μετατασσόμενοι, αν και πρώην Ε.Μ.Θ, θα βρίσκονται για το υπόλοιπο της καριέρας τους κάτω από τους νεότερους συμμαθητές τους και ακόμα περισσότερο, κάτω και από νεότερους τους Ε.Μ.Θ επί μια πενταετία!!
Οι δε συνέπειες για την μισθοδοσία τους, το ΕΦΑΠΑΞ ή ακόμα και τα επικουρικά ταμεία είναι επί τα χείρω εξαιτίας αυτής της μετάταξης!
Τέλος, και πιο σημαντικό, όσον αφορά το υπηρεσιακό κομμάτι, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεγάλο μέρος των Υπαξ/κών που μετατάχθηκαν να οδηγηθούν εκτός υπηρεσίας. Και αυτό γιατί οι περισσότεροι Υπαξ/κοί αυτής της κατηγορίας έχουν από 20 έως 25 χρόνια υπηρεσίας και ηλικία άνω των 45 ετών. Κανείς από αυτούς δεν μπορεί να κάνει χρήση των ευεργετικών διατάξεων του σχετικού ν. 4609/2019 το οποίο καθιστά για τους ΕΜΘ μη εφαρμόσιμα τα όρια ηλικίας προς αποστρατεία του ΝΔ 445/1974. Όρια τα οποία ισχύουν όμως για το σώμα των εξ ΑΣΣΥ και τα οποία θα τους οδηγήσουν σε αυταπάγγελτη αποστρατεία.
Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι στην προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν ένα πτυχίο που με τόσο κόπο απέκτησαν κινδυνεύουν να βρεθούν άνεργοι στην πιο κρίσιμη ηλικία με αποτέλεσμα να εξασθενίσουν οικονομικά εις βάρος των οικογενειών τους.
Μετά την ισχύ του νόμου 4609/2019, ουσιαστικά οι μετατασσόμενοι υποβαθμίστηκαν.
Τελικά, ο μετατασσόμενος τι κέρδισε;
Θα πρέπει να σταματήσει η πολυνομία, να εξετάζεται σε βάθος το κάθε φαινόμενο και να δίδεται μια υγιής, λογική και καθολική λύση, όπως ακριβώς έγινε με τα όρια ηλικίας των ΕΜΘ αλλά δεν επεκτάθηκε και στις άλλες κατηγορίες Υπαξιωματικών όπως θα ανέμενε κανείς.
Τέλος καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ρυθμίσει το θέμα νομοθετικά και να λάβει υπ΄όψιν της τους εξής σημαντικούς παράγοντες:
Α) Κατοχή πτυχίου πριν ή μετά την κατάταξη. Εάν αποκτήθηκε πτυχίο πριν την κατάταξη, να προστίθενται τα έτη σπουδών στην κατάληψη του ανώτατου ορίου ηλικίας (εφόσον δεν καταργηθεί το τελευταίο)
Β) Κατά το χρόνο μετάταξης, όσοι συμπληρώνουν τα 2/3 του χρόνου παραμονής τους στο βαθμό που φέρουν κατα το έτος μετάταξης, να προάγονται αφού συμπληρώσουν το υπόλοιπο 1/3 του χρόνου που υπολείπεται. Κι αυτό γιατί στην ίδια επετηρίδα υπάρχουν Αρχιλοχίες (κτλ) από Ε.Μ.Θ. με διαφορετικό έτος κατάταξης ( 1994, 1995, 1997, 1998) και είναι άδικο να προάγονται την ίδια ημερομηνία με διαφορετικά χρόνια υπηρεσίας στον ίδιο βαθμό
Τέλος, ήδη από εφέτος οικογενειάρχες συνάδελφοι στις 31/12/2019 θα αποστρατευτούν αυτεπάγγελτα, εξαιτίας του απαρχαιωμένου νομοθετικού καθεστώτος, τις ηθελημένης ή μη διάκρισης του νομοθέτη απέναντι σε κατηγορίες Υπαξιωματικών αλλά και της αδυναμίας των μετατασσόμενων να γνώριζαν εκ των προτέρων το δυσμενές νομικό περιβάλλον που επρόκειτο να αντιμετωπίσουν (όρια ηλικίας, επιπλέον χρόνος στον αυτό βαθμό, οικονομικές απώλειες κτλ).
Οι οικογένειες μας δεν μπορούν να ζουν άλλο με αυτή την αγωνία. Παρακαλούμε για την συνδρομή κάθε αρμόδιου.