Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ επανέφερε με δηλώσεις το θέμα του ελληνικού εναέριου χώρου, ο οποίος από το 1931 έχει καθοριστεί...
Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ επανέφερε με δηλώσεις το θέμα του ελληνικού εναέριου χώρου, ο οποίος από το 1931 έχει καθοριστεί στα 10 ναυτικά μίλια.Δεν το θεωρεί λογικό, είπε.
Με δεδομένο ότι τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας παραμένουν στα 6 ναυτικά μίλια, η διαφορά των 4 μιλίων χαρακτηρίζεται από τους Τούρκους αλλά και από όσους για χρόνια “χαϊδεύουν” την Τουρκία ως “ελληνικό παράδοξο”. Το μοναδικό παράδοξο στην περιοχή μας είναι η Τουρκία και ο τρόπος που συμπεριφέρεται.
Ο Χουλουσί Ακάρ παριστάνει το ανήξερο και τον έκπληκτο. Η διαφορά των 4 ναυτικών μιλίων μεταξύ εναέριου χώρου και χωρικών υδάτων δεν έχει μόνο “εθιμική ισχύ” όπως υποστηρίζουν κάποιοι και στην Ελλάδα. Όπως υποστηρίζουν έμπειροι αεροπόροι με την επιθετικότητα της Τουρκίας ακόμη κι ένας …πόντος επιπλέον εναέριου χώρου έχει σημασία για την Ελλάδα, που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εμπιστευθεί την Τουρκία . Η έγκαιρη ενεργοποίηση της αεράμυνας της χώρας επιβάλλει τη διατήρηση των 10 ναυτικών μιλίων στον εναέριο χώρο, όσο κι αν κάποιοι μας κατηγορούν για το “ελληνικό παράδοξο”.
Η Τουρκία, που αμφισβητεί το πλάτος των 10 ν.μ. του ελληνικού εναέριου χώρου, μέχρι το 1975 και για 44 συνεχή χρόνια, αναγνώριζε και σεβόταν τη ρύθμιση αυτή των 10 ν.μ. Η τουρκική αμφισβήτηση του εύρους του ελληνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο αποτελεί την πλέον επιθετική από τις τουρκικές αμφισβητήσεις ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, καθώς αυτή εκφράζεται έμπρακτα και καθημερινά, με τις πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών, δηλαδή με τη χρήση στρατιωτικών μέσων.
Αν ο κ. Ακάρ και οι υποστηρικτές του στη Δύση ενοχλούνται θα πρέπει να τους υπενθυμίσει κάποιος ότι υπάρχει κι άλλη λύση: η επέκταση των χωρικών υδάτων και κατά συνέπεια και του εναέριου χώρου στα 12 ναυτικά μίλια.