Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή τη περίοδο οι δύο πιο δύσκολες θέσης ευθύνης στις ελληνικές ΕΔ είναι δύο: η μία αυτή του Αρχηγού Στόλου κ...
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή τη περίοδο οι δύο πιο δύσκολες θέσης ευθύνης στις ελληνικές ΕΔ είναι δύο: η μία αυτή του Αρχηγού Στόλου και η δεύτερη αυτή του Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας. Μπορεί η προσοχή όλων να πέφτει στις επιλογές των Αρχηγών Γενικών Επιτελείων αλλά ο Αρχηγός Στόλου και ο Αρχηγός ΑΤΑ είναι οι δύο Αξιωματικοί που καλούνται να “¨βγάζουν τα κάστανα από τη φωτιά” κάθε μέρα στο Αιγαίο.
Τόσο ο νέος Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Στέλιος Πετράκης που αύριο το πρωί αναλαμβάνει τα καθήκοντά του και τυπικά όσο και ο νέος Α/ΑΤΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς θα ΄χουν να αντιμετωπίσουν ένα τεράστιο έργο χωρίς να διαθέτουν όλα όσα θα ήθελαν.
Τα σενάρια των τουρκικών προκλήσεων έχουν εδώ και πολύ καιρό μεταφερθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό στη θάλασσα του Αιγαίου. Η Τουρκία την εποχή Ερντογάν “έχτισε” νέο στόλο και επιχειρεί να “χτίσει” και την πεποίθηση νίκης, για την οποία έχει μιλήσει πολλές φορές δημοσίως ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ Κοσμάς Χρηστίδης. Από την άλλη ο νέος Αρχηγός Στόλου γνωρίζει ότι η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει προβλήματα στον ελληνικό Στόλο. Μ΄ αυτά θα πρέπει να μάθει να πορεύεται και ίσως η μοναδική λύση για να μπορέσει να το κάνει είναι να “ποντάρει” στο προσωπικό του Στόλου. Δεν υπάρχουν προς το παρόν άλλες επιλογές, αλλά είναι βέβαιο ότι πρέπει σύντομα κάτι να γίνει. Για να “κινηθεί το σύστημα” προς αυτή τη κατεύθυνση θα ήταν χρήσιμο ο νέος Αρχηγός Στόλου να μεταδίδει “προς τα πάνω” την πραγματική εικόνα των προβλημάτων και των δυσχερειών που υπάρχουν . Η μέθοδος του “στρογγυλέματος” των προβλημάτων για να μην “στεναχωρηθεί η πολιτική ηγεσία” δεν απέδωσε! Στη παρούσα φάση δεν χρειάζεται κιόλας αφού ο νέος ΥΕΘΑ Βαγγέλης Αποστολάκης γνωρίζε καλά όλα όσα αφορούν στο Στόλο , όπως γνωρίζει καλά και το νέο Αρχηγό Στόλου.
Στην ΠΑ, ο νέος Αρχηγός ΑΤΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, έχει να αντιμετωπίσει τη δεδομένη τουρκική προκλητικότητα με τα επίσης δεδομένα προβλήματα που υπάρχουν. Δεν αναφερόμαστε μόνο στις δυσχέρειες που παρουσιάζονται στην τεχνική υποστήριξη του στόλου της ΠΑ. Ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει είναι η φυγή έμπειρων και ικανών στελεχών της ΠΑ. Ιπτάμενων και τεχνικών οι οποίοι μόλις συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο παραμονής στην ΠΑ επιλέγουν τη φυγή για να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα. Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα έχει πάρει διαστάσεις, στερώντας την ΠΑ από τις ικανότητες κορυφαίων στελεχών της.
Επιπλέον ο νέος Α/ΑΤΑ έχει να αντιμετωπίσει μια τουρκική αεροπορία η οποία είναι σε φάση αναγκαστικής “μετάλλαξης”. Η δημόσια παραδοχή του Τούρκου υπουργού Άμυνας Χ.Ακάρ, ότι μετά από το πραξικόπημα του 2016 έχει απομακρυνθεί το 80% των πιλότων της αεροπορίας προκαλεί προβληματισμό. Δεν είναι πάντα θετικό να ΄χεις να αντιμετωπίσεις τελείως άπειρους χειριστές που εύκολα πέφτουν σε καταστάσεις πανικού οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες αντιδράσεις.
Τα προβλήματα είναι δεδομένα και στον Στόλο και στην ΠΑ. Οι επιλογές του Αντιναύαρχου Πετράκη και του Αντιπτέραρχου Μπουρολιά ήταν ορθές και δείχνουν ότι πολιτική και στρατιωτική ηγεσία έχουν πάρει το μήνυμα για τις δυσκολίες που υπάρχουν. Και οι δύο επελέγησαν με το σκεπτικό ότι είναι Αξιωματικοί που μπορούν να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα.
ΠΗΓΗ: https://www.militaire.gr
ΠΗΓΗ: https://www.militaire.gr