Ηλιας Νατσιουλας Αποφοιτος Οικονομικου ΣΣΑΣ Εύχομαι να μην δώσουν το υπόλοιπο 50% (αναδρομικά Αυγ 2012 έως 31-12-2016) και μετά ε...
Ηλιας Νατσιουλας
Αποφοιτος Οικονομικου ΣΣΑΣ
Εύχομαι να μην δώσουν το υπόλοιπο 50% (αναδρομικά Αυγ 2012 έως 31-12-2016) και μετά επιχειρήσουν να επαναυπολογίσουν (συγκρίνουν) τις νέες αυξημένες αποδοχές της 31-12-2016 με το νέο μισθολόγιο που ισχύει από 1-1-2017.
Μην ξεχνάμε ότι για να ισχύσει το νέο μισθολόγιο από 1-1-2017 συγκρίθηκαν οι αποδοχές με την 31-12-2016 και οποιαδήποτε διαφορά προέκυπτε είτε διατηρούνταν ως προσωπική διαφορά είτε δίνονταν με αύξηση έως 4 έτη.
Αν γίνει αυτό θα πάρουν πίσω άμεσα και έμμεσα σε άλλες περιπτώσεις τα μισά και πλέον αναδρομικά που θα δοθούν.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικά με νόμο 4307/14 δόθηκε το 50% για χρονικό διάστημα από 1/8/2012 έως 31/12/2014, (αναδρομικά 29 μηνών που δόθηκαν σε 36 μηνιαίες δόσεις) και από 1/1/2015 δίνονταν αυτό το 50% κάθε μήνα στη μισθοδοσία.
Εκκρεμεί λοιπόν να δοθεί το υπόλοιπο 50% ήτοι για το χρονικό διάστημα από 1/8/2012 έως και 31/12/2016, αναδρομικά δηλαδή 53 μηνών. Για αυτό το λόγο και τα χρήματα που θα πρέπει να επιστραφούν είναι περίπου διπλάσια, απ' ότι δόθηκαν με την 1η απόφαση ΣΤΕ (50%).
Όμως από το 2017 ισχύει το νέο Μισθολόγιο του νόμου 4472/17 στο οποίο έχουν ασκηθεί ένδικα μέσα από διάφορες συνδικαλιστικές ενώσεις και αναμένονται αποφάσεις.
Με το αρθρο 155 του νόμου 4472/17 καθορίστηκε ότι αν από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο λειτουργός ή υπάλληλος στις 31.12.2016, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική και η εν λόγω προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, πλην της χορήγησης παροχών και επιδομάτων που εξαιρούνται της ανωτέρω σύγκρισης
Αντίθετα αν από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν τακτικές μηνιαίες αποδοχές υψηλότερες από αυτές που ελάμβανε ο λειτουργός ή υπάλληλος στις 31.12.2016, η προκαλούμενη αύξηση καταβάλλεται ως εξής:
α) Εφόσον η μηνιαία αύξηση δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι (20) ευρώ, αυτή καταβάλλεται άμεσα και σε μία δόση.
β) Εφόσον η μηνιαία αύξηση υπερβαίνει το ποσό των είκοσι (20) ευρώ, αυτή καταβάλλεται σε ισόποσες δόσεις σε χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) ετών.
Ερωτήματα:
Τι θα συμβεί όμως τώρα που θα δοθεί το υπόλοιπο 50%;
Οι νέες αποδοχές με 31-12-2016 θα είναι αυξημένες σε σχέση με την σύγκριση που έγινε για την εφαρμογή του νέου μισθολογίου από 1-1-2017. Θα επαναυπολογισθούν οι αποδοχές από 1-1-2017;
Θα δημιουργηθεί νέα προσωπική διαφορά;
Θα επιστραφούν οι όποιες μικρές αυξήσεις δοθήκαν από 1-1-2017;
Απεύχομαι να συμβεί αυτό και στις όποιες εξαγγελίες ή νομοθετικές πρωτοβουλίες να υπάρξει πρόβλεψη για μη επαναυπολογισμό αποδοχών από 1-1-2017.
Παραδείγματα:
Στην πράξη αν επιχειρήσουν να δώσουν τα αναδρομικά και μετά να συγκρίνουν τις αποδοχές εκ νέου τότε θα ζητήσουν από τα στελέχη να επιστρέψουν χρήματα που δοθήκαν από 1-1-2017 με το νέο μισθολόγιο είτε με αύξηση αποδοχών, είτε και με την προσωπική διαφορά που εξαλείφθηκε μετά την πάροδο κάποιων μηνών. Και φυσικά θα υπάρξουν πολλά στελέχη που θα κάνουν πολύ περισσότερα χρόνια να αλλάξουν οι αποδοχές τους καθώς θα έχουν νέα μεγαλύτερη προσωπική διαφορά.
Συγκεκριμένα χονδρικά αν για ένα στέλεχος αυξηθούν οι τακτικές αποδοχές κατά 50€ με τη νέα επιστροφή 50%, τότε αν από 1-1-2017 έλαβε αύξηση (συμβαίνει κυρίως σε στελέχη βαθμού λοχαγού και ανώτερου) θα επιστρέψει χρήματα 24μηνων καθώς στη νέα σύγκριση θα αφαιρεθεί αυτό το ποσό από 1-1-2017 και θα βρεθεί και με προσωπική διαφορά (Επιστροφή ποσού από 1-1-2017 έως τέλος 2018, τα μισά των αναδρομικών που θα του δοθούν και τα υπόλοιπα θα τα χάνει από τις αυξήσεις που θα συνέχιζε να έπαιρνε κάθε μήνα)
Αντίστοιχα και τα στελέχη που είχαν πχ προσωπική διαφορά 70 ευρώ από 1-1-2017, με τη νέα αύξηση των αποδοχών με 31-12-2016 και τη νέα σύγκριση θα έχουν νέα μεγαλύτερη προσωπική διαφορά 120€ την οποία θα κάνουν πολλά χρόνια να εξαλείψουν. Ουσιαστικά το ΥΠΕΘΑ θα συγκρατεί το μισθολογικό κόστος για πολλά χρονιά.
Εύχομαι να υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη και να μην επιχειρηθεί να επαναυπολογισθούν οι αποδοχές με το νέο μισθολόγιο συγκρίνοντας με τις νέες αυξημένες αποδοχές της 31-12-2016.
Από την άλλη όμως η σύγκριση των νέων αποδοχών με την επαναφορά του υπολοίπου 50% θα αποδείκνυε ακόμη μια φορά στην πράξη το νέο ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΟ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ που ισχύει από 1-1-2017 και την μη επαναφορά του στις αποδοχές του Ιουλίου 2012 όπως όριζε η απόφαση ΣΤΕ. Για αυτο και κρινεται επιβεβλημενη η καταργηση του νεου μισθολογιου και η συνεχιση του παλιου με την αποκατασταση του υπολοιπου 50%.