Δεν ήταν εύκολη η απόφαση για αντικατάσταση του κυβερνήτη της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ και όπως λένε οι πληροφορίες υπήρξαν διαφορετικές...
Δεν ήταν εύκολη η απόφαση για αντικατάσταση του κυβερνήτη της κανονιοφόρου ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ και όπως λένε οι πληροφορίες υπήρξαν διαφορετικές απόψεις για το αν έπρεπε να γίνει, μεταξύ της ηγεσίας του ΓΕΝ και του Στόλου.
Από το ΓΕΝ είχαν αποφασίσει από την πρώτη στιγμή να προχωρήσουν στην αλλαγή κυβερνήτη. Κι αυτό γιατί δεν ήταν το πρώτο περιστατικό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ατυχές.
Αντιθέτως από τον Στόλο εκφράστηκε με επιμονή η αντίθετη άποψη, γιατί όπως έλεγαν δεν έγινε κάτι λάθος. Η προσέγγιση του τουρκικού φορτηγού πλοίου και μόνο, είναι πάντως ένα αξιοσημείωτο λάθος που θα ΄πρεπε να ΄χει προβληματίσει. Δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε…
Εκτός απ΄ αυτό όμως υπάρχουν και οι διεθνείς κανονισμοί αποφυγής συγκρούσεων, οι οποίοι “καλύπτουν” απολύτως την απόφαση της ηγεσίας του ΓΕΝ.
Τι λένε;
“Το τουρκικό εμπορικό πλοίο, που ήταν καταφθάνον, παραβίασε τον κανόνα 13 των ΔΚΑΣ, ενώ το πολεμικό πλοίο (κανονιοφόρος ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ), που ήταν καταφθανόμενο, παραβίασε τον κανόνα 17 των ΔΚΑΣ, σύμφωνα με τον οποίον όφειλε να κάνει χειρισμούς κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση, εφόσον το τούρκικο εμπορικό δεν έκανε το ίδιο έγκαιρα και αποτελεσματικά”!!
ΠΗΓΗ: https://www.militaire.gr