Για το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ:
Τα ταξίδι του πρωθυπουργού στην Αμερική είχε συγκεκριμνένους στόχους και τους πέτυχε απόλυτα. Είδε Ελληνοαμερικάνους και Aμερικάνους που έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν στην Ελλάδα. Μίλησε σε κάτι περισσότεορ από think tank στο Σικάγο και την Ουάσιγκτον. Είδε εκπροσώπους πολύ μεγάλων εταιρειών. Είδε τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Συζήτηση με την κυρία Λαγκάρντ το ζήτημα του χρέους και έχουμε και τα πρώτα πιθανά αποτελέσματα. Είδε τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ. Είναι κάτι που πρέπει να το χαιρόμαστε. Αν θέλουμε να το βάλουμε στην ελληνική μιζέρια, είναι άλλο ζήτημα.
Για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16:
Το αίτημα από την Ελλάδα έφυγε τον Φεβρουάριου του 2017. Γίνεται μια συζήτηση τώρα, λες και πήγε ο πρωθυπουργός της χώρας στην Αμερική και εκείνη την ώρα συζητήσανε τι θα γίνει με τα F-16.
Στείλαμε μια εκδήλωση ενδιαφέροντος που είχε δυο version. Οι Αμερικάνοι, όπως κάνουν πάντοτε, παίρνουν την πιο ακριβή, την οποία τη στέλνουν στο Κογκρέσο. Αυτή η συμφωνία που κατατέθηκε στο Κογκρέσο στις 16 Οκτωβρίου και φεύγει από το Κογκρέσο στις 2 Νοεμβρίου, έχει οροφή 2,4 δισ. δολάρια.
Εμείς έχουμε ξεκάθαρο ότι πρέπει να βάλουμε στο ίδιο τραπέζι, από τη μια τις ανάγκες για την ασφάλεια της χώρας και από την άλλη τις δυνατότητες που μας δίνει ο προϋπολογισμός. Το λέω αυτό γιατί λέγονται πράγματα είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα.
Το έχει πει και ο πρωθυπουργός και το αρμόδιο επιτελείο, ότι αυτά που θα δαπανήσουμε για την αναβάθμιση των F-16 είναι 1,1 δισ ευρώ.
Για το αν θα αναβαθμιστούν όλα ή όχι:
Υπάρχουν τρόποι και μορφές που μπορείς να κάνεις διαφόρων τύπων αναβαθμίσεις. Σημασία έχει τι θα αναβαθμιστεί σε viper. Εμείς υπολογίζουμε ένα συγκεκριμένο αριθμό, τη συντριπτική πλειοψηφία των 123 αεροσκαφών.
Για το που θα γίνουν οι εργασίες αναβάθμισης:
Η δουλειά αυτή, το μεγάλο της κομμάτι, όσον αφορά στο λογισμικό, τη διαμόρφωση των ραντάρ κλπ θα γίνει στην Αμερική. Τη συναρμολόγηση, τις καλωδιώσεις και συμμετοχή στην κατασκευή αυτών των πραγμάτων που γίνονται στην Αμερική, θα έχουν ελληνικές εταιρείες, πρώτα και κύρια η ΕΑΒ και μια σειρά άλλες εταιρείες οι οποίες έχουν σχέση με αυτό το αντικείμενο.
Η συμφωνία αυτή θα έρθει στη Βουλή. Αφού μας έρθει στις 2-3 Νοέμβρη η προσφορά από τους Αμερικάνους και ελεγχθεί από εμάς και γίνει η διαπραγμάτευση, τότε εμείς στέλνουμε ποια είναι η οριστική μας πρόταση.
Εμείς έχουμε στον προϋπολογισμό μας 500 εκατ ευρώ το χρόνο για συντήρηση, αναβάθμιση και στοχευμένες αγορές. Έχουμε κάνει ένα πλάνο, ώστε να μην ξεφύγουμε από τον προϋπολογισμό μας. Δεν ζητάμε σαν ΥΠΕΘΑ παραπάνω λεφτά. Και δεν θα υπάρξει μόνο η αναβάθμιση των F-16, θα βοηθηθεί και το Ναυτικό και ο Στρατός Ξηράς.
Μιλάμε για ένα 1,1 δισ ευρώ σε βάθος δεκαετίας που μεσοσταθμικά βγαίνουν 110 εκατ ευρω το χρόνο.
Θα πάνε στις ΗΠΑ 2-4 αεροπλάνα, ώστε να μοντελοποιηθούν, μαζί θα πάει από τις βασικές εταιρείες μια ομάδα, ώστε να παρακολουθεί, γιατί έχουμε και μεταφορά τεχνογνωσίας και μια ομάδα από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Όταν θα ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός εδώ στην Ελλάδα, θα έρθουν εδώ και δύο κλιμάκια από την Αμερική, ένα από την Πολεμική Αεροπορία και ένα από την εταιρεία που θα έχει αναλάβει την ευθύνη απέναντι στην αμερικάνικη κυβέρνηση και απέναντι σε εμάς, για να ελέγχουν ότι η δουλειά γίνεται σωστά και να βοηθάνε σε αυτή την κατεύθυνση. Ετσι γίνεται πάντα δεν είναι κάτι το καινούργιο.
Οταν ολοκληρωθεί η συμφωνία δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τη φέρουμε στη Βουλή. Όμως, η Βουλή θα πρέπει να συνεδριάζει, όσον αφορά τα εξοπλιστικά προγράμματα, με κάποιους συγκεκριμένους όρους, γιατί αν κάνουμε μια δημόσια συζήτηση για το τι σχεδιάζουμε σχετικά με την άμυνα της χώρας, όπως καταλαβαίνετε δεν είμαστε μόνοι μας στον κόσμο.
Το βασικό θέμα, είναι ότι στις αποφάσεις μας, δεν επηρεαστήκαμε, ούτε θα επηρεαστούμε από κανέναν, παρά μόνο από τις ανάγκες και τα συμφέροντα της χώρας. Τα συμφέροντα των εταιρειών, τα συμφέροντα των αντιπροσώπων τους, τα συμφέροντα από τα παπαγαλάκια που έχουνε, δεν μας ενδιαφέρουν.
Για τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη:
Έχω μια αντίθετη απόψη από το Νίκο. Έχω διαβάσει τη συνέντευξή του, είναι ένα μίγμα άγνοιας, που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, με την έννοια ότι όλη η επιχειρηματολογία είναι αυτά που γράφαν τις πρώτες μέρες μια σειρά εφημερίδες που μετά άρχισαν να το γυρνάνε.