Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο που ακολουθεί:
ΘΕΜΑ
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΤΑΤΑΓΕΝΤΩΝ 1990 ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΣΥ
Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι, το άρθρο 4, το οποίο αναφέρεται στην πρόταση τροποποίησης των διατάξεων σταδιοδρομικής φύσεως του
Ν.3883/2010, ΔΕΝ αποκαθιστά το ζήτημα της δυσμενούς διακριτής μεταχείρισης των Αξιωματικών που
προέρχονται από ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν στις τάξεις των ΕΔ το έτος 1990, σε
σχέση με τη βαθμολογική εξέλιξη παλαιοτέρων και νεότερων Αξιωματικών της ιδίας
προέλευσης, καθώς επίσης και έναντι των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ
445/1974 (Α’ 160) και των μονιμοποιηθέντων εθελοντριών του Ν. 705/1977 (Α’ 279) που προκάλεσε η ψήφιση
του Ν.4407/2016, για τους παρακάτω λόγους:
α. Οι
καταταγέντες το έτος 1990 ήταν οι τελευταίοι που εισήχθησαν με συγκεκριμένη
Προκήρυξη στις σχολές Υπξκών (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΤΥΑ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η
οποία (προκήρυξη) δεν διέφερε σε τίποτα με εκείνη των προγενέστερων τάξεων
(’88-’89). Η εισαγωγή τους ήταν με το ίδιο εξεταστικό σύστημα, φοίτησαν δύο (2)
έτη, με τους ίδιους κανονισμούς εκπαίδευσης και με τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης
και βαθμολογικής εξέλιξης.
β. Οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ που κατετάγησαν στις ΕΔ μέχρι το έτος 1990, εισήχθησαν
στην κατηγορία των Αξιωματικών προαγόμενοι στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και
αντιστοιχών, μετά από 20 έτη υπηρεσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του
Ν.3883/2010. Δυστυχώς μόνο για τους καταταγέντες το έτος 1990 η μετέπειτα
βαθμολογική τους εξέλιξη καθορίστηκε όπως διέπεται από τις διατάξεις του ιδίου
νόμου, το οποίο σημαίνει βραδύτερη εξέλιξη στους επόμενους βαθμούς της
ιεραρχίας και τεράστιες αποκλίσεις στους χρόνους προαγωγής.
γ. Η πρόθεση του νομοθέτη με τον Ν.3883/2010 για επέκταση παραμονής στο βαθμό
του Ανθυπολοχαγού είναι απολύτως θεμιτή ως επιλογή, μόνο που αυτή η αλλαγή
πρέπει να αφορά, με βάση το πνεύμα του νόμου και την κατά έννοια ερμηνεία του
(σύμφωνα με έγκριτους νομικούς κύκλους), τους αποφοίτους ΑΣΣΥ που θα κάνουν
χρήση του ευεργετήματος της προαγωγής στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού στα 19 έτη
υπηρεσίας. Αυτό αφορά ξεκάθαρα τα στελέχη που κατετάγησαν μεταγενέστερα του
έτους 1991. Τα στελέχη απόφοιτοι ΑΣΣΥ που κατετάγησαν έως το 1990, προήχθησαν
στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού συμπληρώνοντας 20 έτη υπηρεσίας σύμφωνα με τον
Ν.2439/1996, και όχι σύμφωνα με τον Ν.3883/2010 που προβλέπει στα 19 έτη
υπηρεσίας,. Εν ολίγοις, τα στελέχη που κατετάγησαν το 1990 κρίνονται και
προάγονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά, με τις συνδυαστικές διατάξεις των
παραπάνω δύο νόμων, επί το δυσμενέστερο κατά περίπτωση σενάριο, είτε
εμπίπτοντας σε κάποια διάταξη του παλαιού νόμου, είτε σε κάποια άλλη αντίστοιχη
του νέου νόμου.
δ. Πέραν
των παραπάνω, με βάση ορισμένες «φωτογραφικές ρυθμίσεις» του Ν.4407/2016, που
ικανοποιούν μονοδιάστατα συγκεκριμένης προέλευσης συμφέροντα, παρέχεται σε
συναδέλφους που συμπληρώνουν 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας, μέχρι στις
31-12-2014, το δικαίωμα υπαγωγής στις προαγωγικές διατάξεις του Ν.2439/1996. Το
παραπάνω μέτρο περιλαμβάνει όπως είναι φυσικό και τους συναδέλφους
μονιμοποιηθέντες εθελοντές των ΝΔ. 445/1974 και εθελόντριες του ΝΔ.705/1977. Η
ως άνω οριοθέτηση εφαρμογής του Ν.4407/2016 για την αποκατάσταση νομοθετικών
αβλεψιών του Ν.3883/2010, μόνο για όσους συμπληρώσαν 25 έτη μέχρι τα τέλη του
2014, ανατρέπει το νομικό πλαίσιο της ιεραρχίας, όπως αυτά ίσχυαν ανέκαθεν
μέχρι σήμερα στο στράτευμα.
Κατ’ αυτό τον τρόπο διασαλεύεται η
τάξη, ανατρέπεται η υφιστάμενη επετηρίδα αρχαιότητας των Αξιωματικών που
προέρχονται από ΑΣΣΥ, με παράλληλη αυθαίρετη καταπάτηση των στρατιωτικών
κανονισμών, εκ των οποίων δεν μπορεί να κρίνονται νεότεροι, εάν πρωτίστως δεν
κριθούν οι αρχαιότεροι αυτών. Έτσι σε ότι αφόρα τους συναδέλφους
μονιμοποιηθέντες εθελοντές των ΝΔ. 445/1974 και εθελόντριες του ΝΔ.705/1977, οι
οποίοι χωρίς κανένα απολύτως νόμιμο έρεισμα και παρότι δεν διαθέτουν τα ίδια
τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, εξαιτίας της αβλεψίας του νομοθέτη,
απολαμβάνουν την ίδια ακριβώς βαθμολογική εξέλιξη με τους αποφοίτους ΑΣΣΥ,
κάνοντας μάλιστα υπέρβαση, κατά περίπτωση, στην ισχύουσα (από την ημέρα
κατατάξεώς τους) επετηρίδα. Αυτό αποτελεί εξόφθαλμα ευνοϊκό καθεστώς το οποίο,
πέραν των άλλων, συντηρεί το αίσθημα αδικίας των συναδέλφων για την ιδιαίτερη
μεταχείριση που απολαμβάνουν οι συνάδελφοι της συγκεκριμένης προέλευσης (ΝΔ
705/1977).
ε. Οι Καταταγέντες ΑΣΣΥ ετών 1988-1989
και 1990 κρίθηκαν και προαχθήσαν ως Αξιωματικοί με τον Ν.2439/1996. Εν
συνεχεία εντάχθηκαν στον νέο νόμο 3883/2010. Με τον Ν.4407/16 καταταγέντες των
ετών 1988 και 1989 κατόρθωσαν και εντάχθηκαν εκ νέου στον παλαιό Ν.2439/96
διορθώνοντας έτσι την αβλεψία του νομοθέτη, αφήνοντας μόνο τους καταταγέντες
1990 να ακολουθούν μία σταδιοδρομική εξέλιξη δύο ταχυτήτων.
στ. Στο πλαίσιο διευθέτησης της
υφιστάμενης αδικίας το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) σε συνεργασία με
τα ΓΕ των τριών κλάδων, συνέταξε έγγραφα τα οποία απέστειλε προς το υπουργείου
Εθνικής Άμυνας, τόσο τον Οκτώβριο του 2016 όσο και τον Μάιο του 2017, έγγραφα
στα οποία η θέση και η πρόταση του ήταν σαφής και κατηγορηματική στο ότι πρέπει να αναληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία
προκειμένου να υπαχθούν οι καταταγέντες το 1990 προερχόμενοι από ΑΣΣΥ στο
καθεστώς του Ν.2439/1996 ειδικότερα μετά την αδικία που επέφερε η ψήφιση του
Ν.4407/2016. Εισήγηση η οποία συμπίπτει απολύτως με την δική μας πρόταση.
χωρίς να επιφέρει την παραμικρή οικονομική επιβάρυνση (αναδρομική ή μη) για την
Υπηρεσία, βάσει των καθοριζομένων στο άρθρο 86 του Ν.3883/2010, δεδομένου
επιπλέον ότι με την πρόταση μας δεν έχουμε και δεν θίγουμε κανένα ασφαλιστικό
και συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Επισημαίνεται
ότι, σύμφωνα με τις εισηγήσεις ΓΕΕΘΑ & ΓΕΝ οι καταταγέντες του 1990
προερχόμενοι από ΑΣΣΥ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι με τους αντίστοιχους των
1988, 1989, οι οποίοι τακτοποιήθηκαν σταδιοδρομικά με την ψήφιση του
Ν.4407/2016.
Θεωρούμε
ότι η πρόταση μας είναι μία πρόταση (ίσως και η μόνη) που πραγματικά δεν
επιβαρύνει το κράτος αλλά αντιθέτως συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάταση του ήδη
επιβαρυμένου ηθικού των συναδέλφων μας λόγω της διοικητικής ανισορροπίας που
δημιουργήθηκε με την εφαρμογή του Ν.4407/2016.
Επιπλέον
των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι η προς ψήφιση τροπολογία του δικαιώματος
παραμονής των εννέα προηγούμενων από εμάς τάξεων, στα 35+5 έτη πραγματικής
υπηρεσίας και μάλιστα στο μέγιστο βαθμό, ενισχύει περισσότερο τις προτάσεις μας
και τα επιχειρήματά μας.
Οι καταταγέντες του 1990 διεκδικούν
και αξιώνουν την ηθική και διοικητική τους αποκατάσταση και η αξίωση τους αυτή
αφορά μόνο την βαθμολογική-ιεραρχική τους δικαίωση και την γενικότερη
σταδιοδρομική τους εξέλιξη.
Συμπερασματικά των
ανωτέρω λαμβάνουμε την τιμή να σας προτείνουμε ως ανυπέρβλητη λύση την ένταξη των καταταγέντων του 1990 Αξιωματικών
προερχόμενων από ΑΣΣΥ στο Ν.2439/96 για λόγους ουσιαστικής αποκατάστασης όλων
των αδικιών όπως προαναφέρονται.
Μετά
τιμής,
Οι Αξιωματικοί (ΣΞ, ΠΝ, ΠΑ) καταταγέντες 1990
προερχόμενοι από ΑΣΣΥ