Αριθμ. Πρωτ.: 157/2014 Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι την Παρασκευή 19-12-2014 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της αναλογιστικής ...
Αριθμ. Πρωτ.: 157/2014
Ενημερώνουμε
τους συναδέλφους ότι την Παρασκευή 19-12-2014 πραγματοποιήθηκε η
παρουσίαση της αναλογιστικής μελέτης από την εταιρεία που είχε αναλάβει
το εν λόγω έργο, αναφορικά με την βιωσιμότητα του Ταμείου Αρωγής
Λιμενικού Σώματος, την οποία είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και
να διατυπώσουμε τις θέσεις και τις απόψεις μας.
Όπως
υποστηρίζαμε εξαρχής και επιβεβαιώθηκε και από τα στοιχεία της μελέτης,
το Ταμείο μας, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι αναλογιστές... στελέχη της
υπόψη εταιρείας, βρίσκεται στην κορυφή των υγειών ταμείων, εξ' όσων
μέχρι σήμερα εξέτασαν, καθώς τα ελλείμματα που εντοπίζονται είναι
αμελητέου μεγέθους με τον σχετικό δείκτη ελλείμματος να ανέρχεται στο
3%.
Οι
υπεύθυνοι αναλογιστές, με λεπτομερειακό τρόπο, παρουσίασαν τις
δυνατότητες του ταμείου σε βάθος χρόνου έως το 2060 (οικονομικά στοιχεία
κλπ), αναλύοντας τα συν και τα πλην των δύο επιλογών που υπάρχουν,
δηλαδή της διατήρησης του Ταμείου ως ΝΠΔΔ ή τη μετατροπή του σε
ΤΕΑ/ΝΠΙΔ.
Συγκεκριμένα,
στην πρώτη περίπτωση, δηλαδή της διατήρησης του ταμείου στη σημερινή
του νομική μορφή, αλλά με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στο ν.
4281/2014, επειδή απουσιάζουν βασικές παράμετροι, όπως π.χ. η ρήτρα
αξιομάχου ή άλλες που υπολογίζονται απολογιστικά όπως π.χ. ο συντελεστής
βιωσιμότητας, δε μας είναι απολύτως διακριτό το ύψος και η έκταση των
μειώσεων. Όμως σε κάθε περίπτωση, θετική είναι η παράμετρος ότι το
ταμείο θα διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του, χωρίς να παραγνωρίζεται
ωστόσο το ενδεχόμενο ενοποίησής του στο εξαγγελθέν πλαίσιο ενοποιήσεων
ταμείων.
Στη
δεύτερη περίπτωση, δηλαδή της μετατροπής του ταμείου σε ταμείο
επαγγελματικής ασφάλισης υποχρεωτικού χαρακτήρα, το ταμείο χάνει τη
δυνατότητα διατήρησης του διανεμητικού του χαρακτήρα, οφείλει να
λειτουργήσει με τη μορφή ταμείου κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα, με
αποτέλεσμα να απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια αποθεματοποίησης, που με
έναν εντελώς άδικο και παράλογο τρόπο (εντός δωδεκαετίας) πρέπει να
δημιουργηθούν, επιβαρύνοντας περαιτέρω με σημαντικότατες μειώσεις στο
καταβαλλόμενο εφάπαξ που ξεπερνούν το 40% του σημερινού του ύψους, αλλά
και αυξήσεις εισφορών.
Σε
αυτή την περίπτωση θετική είναι η παράμετρος της θεμελίωσης του ταμείου
σε ισχυρή κεφαλαιοποιητική βάση, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της
λειτουργίας του σε όλα τα επίπεδα, ιδιαιτέρως της διαχείρισης των
κεφαλαίων του, με την πιθανή δυνατότητα αύξησης των αποδόσεων,
αποφεύγοντας παράλληλα μελλοντικά "κουρέματα" τύπου PSI.
Εκ
των προαναφερομένων προκύπτει αβίαστα ότι μας δίδονται δύο λύσεις και
οι δύο αρνητικές, δηλαδή μας δίνεται η επιλογή να αποφασίσουμε πως
επιθυμούμε να μας "τελειώσουν" και αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.Επαναλαμβάνουμε
για άλλη μια φορά την διατυπωμένη θέση μας, ότι μόνη λύση αποτελεί η
κατάργηση της επαχθούς ρύθμισης του άρθρου 220, που οδηγεί ένα ταμείο
υγιές, διανεμητικού χαρακτήρα, αυτοχρηματοδοτούμενο, στην καταστροφή
συμπαρασύροντας τους μετόχους του.
Προς
τούτο καλούμε την πολιτική και στρατιωτική μας ηγεσία να αναλάβει
πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση που προαναφέρουμε, ενώ παράλληλα και για
την ευρύτερη ενημέρωση των μετόχων να παρουσιάσει τα βασικά στοιχεία
της μελέτης αυτής. Σε αυτή την περίπτωση είμαστε στη διάθεση της ηγεσίας
για την διοργάνωση αυτής της παρουσίασης.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ