Επιμέλεια: Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ Μειώθηκε ο αριθμός των επιθέσεων πειρατών σε εμπορικά πλοία στα ανοιχτά της Σομαλίας το 2012 έναντι του 20...
Επιμέλεια: Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Μειώθηκε ο αριθμός των επιθέσεων πειρατών σε εμπορικά πλοία στα ανοιχτά της Σομαλίας το 2012 έναντι του 2011. Αυτό αναφέρεται στην έκθεση για την οικονομική ζημιά από την πειρατεία που συντάχθηκε από την αμερικανική Μη Κυβερνητική Οργάνωση ''One Earth Future'' η οποία αποδίδει την μείωση στην ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα πλοία.
Μειώθηκε ο αριθμός των επιθέσεων πειρατών σε εμπορικά πλοία στα ανοιχτά της Σομαλίας το 2012 έναντι του 2011. Αυτό αναφέρεται στην έκθεση για την οικονομική ζημιά από την πειρατεία που συντάχθηκε από την αμερικανική Μη Κυβερνητική Οργάνωση ''One Earth Future'' η οποία αποδίδει την μείωση στην ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα πλοία.
Στην έκθεση επίσης αναφέρεται, ότι τα έξοδα για την καταπολέμηση της πειρατείας στο Κέρας της Αφρικής μειώθηκαν κι αυτά – από 7 δις δολάρια το 2011 σε 6 δις δολάρια το 2012.Ωστόσο, οι συντάκτες της έκθεσης εκφράζουν την άποψη, ότι είναι απαραίτητο να συνεχιστεί η επένδυση πόρων στην αναζήτηση επίλυσης του προβλήματος της πειρατείας μακροπρόθεσμα.
Πρώην ΟΥΚάδες.
Η μείωση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο γεγονός ότι η ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Σομαλίας φυλάσσεται από πολεμικά πλοία όλων των χωρών, τα πληρώματα στα πλοία εφαρμόζουν πλέον καλύτερες πρακτικές αντιμετώπισης περιστατικών πειρατείας, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η παρουσία ένοπλων φρουρών.Να σημειωθεί ότι εδώ και περίπου 2-3 χρόνια σε διεθνές επίπεδο, έχουν δραστηριοποιηθεί δεκάδες εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας που προσφέρουν προστασία από Σομαλούς πειρατές σε πλοία που διέρχονται τα Στενά του Ορμούζ και το Κέρας της Αφρικής, αλλά και γενικότερα . Και στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα αρκετές εταιρείες και γραφεία που διαθέτουν ως προσωπικό κυρίως πρώην ΟΥΚάδες. Υπολογίζεται ότι περίπου το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων χρησιμοποιούν φρουρούς -ενόπλους ή μη-για να αποφύγουν τους πειρατές.