Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ Σκηνικό έντασης στο Αιγαίο φαίνεται ότι επιχειρούν κάποιοι κύκλοι στην Τουρκία που ''κατασκευάζουν''...
Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ
Σκηνικό έντασης στο Αιγαίο φαίνεται ότι επιχειρούν κάποιοι κύκλοι στην Τουρκία που ''κατασκευάζουν'',διαρρέουν και προβάλλουν ισχυρισμούς περί αυξησης (!) ελληνικών παραβιάσεων στο Αιγαίο, περί παρενοχλήσεων τουρκικών μαχητικών , ακόμα και για παρατεταμένους - επί 14 λεπτά! - εγκλωβισμούς τουρκικών F-16 από τα ραντάρ και τα σκοπευτικά ελληνικών αεροσκαφών.
Σκηνικό έντασης στο Αιγαίο φαίνεται ότι επιχειρούν κάποιοι κύκλοι στην Τουρκία που ''κατασκευάζουν'',διαρρέουν και προβάλλουν ισχυρισμούς περί αυξησης (!) ελληνικών παραβιάσεων στο Αιγαίο, περί παρενοχλήσεων τουρκικών μαχητικών , ακόμα και για παρατεταμένους - επί 14 λεπτά! - εγκλωβισμούς τουρκικών F-16 από τα ραντάρ και τα σκοπευτικά ελληνικών αεροσκαφών.
Την ίδια στιγμή ο Νταβούτογλου επαναφέρει το θέμα των "γκρίζων περιοχών" στο Αιγαίο.
Το ''στόρι'' αναπτυσει ο κ. Μπαχαντιρ Σελίμ Ντιλέκ στην εφημερίδα Cumhuriyet με τον τίτλο « Η Ελλάδα παίζει με την φωτιά» και τον υπέρτιτλο «Παραβιάσεις εναερίου χώρου» επικαλουμενος , όπως λέει, έγγραφα της τουρκικής αεροπορίας, ενώ πριν μερικές ημέρες ( 21 /8) είχε ...ξαναπροσπαθήσει με άλλο δημοσίευμα με τίτλα: « Μειώθηκε η επίδραση αποτρεπτικότητας» και τον υπέρτιτλο « Μετά την κατάρριψη του τουρκικού αεροσκάφους, η Ελλάδα αύξησε τις παραβιάσεις εναερίου χώρου», που δείχνει ότι ισως κάποιοι κύκλοι να ενδιαφέρονται πολύ για …ένταση!!! Και όλα αυτά όταν είναι πασίγνωστο στην διεθνή διπλωματική κοινότητα ότι εδώ και πάρα πολλούς μήνες οι αερομαχίες - και συνεπώς τα ''κλειδώματα '' - αποφευγονται με ...παρεμβάσεις των ΗΠΑ για αυτοσυγκράτηση!!
Το γενικό ''στόρι'' του είναι πάνω κάτω ότι τα ελληνικά αεροσκάφη μετά την πτώση (ΣΣ καταρριψη από την Συρία) του τουρκικού αεροσκάφους στην ανατολική Μεσόγειο , συνεχίζουν να αυξάνουν τις παραβιάσεις του εναερίου χώρου στο Αιγαίο.
Στις 16 Αυγούστου υποστηρίζει σήμερα , ελληνικό αεροσκάφος είχε «κλειδώσει» επι 14 λεπτά τουρκικό αεροσκάφος, ενώ η διάρκεια αυτή ήταν παλαιότερα 3-4 λεπτά . Τα ελληνικά αεροσκάφη μετέφεραν - λέει- τις παραβιάσεις τους μέχρι το Καραμπουρούν της Σμύρνης. Η εξέλιξη που γνωστοποίησε το Αρχηγείο του Γενικού Επιτελείου στο Τ/ΥΠΕΞ, σημειώθηκε στις 16 Αυγούστου, όταν, μεταξύ του τουρκικού F-16 που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου δυτικά της Λέσβου και των ελληνικών F-16 που απογειώθηκαν από τον αερολιμένα Λήμνου, σημειώθηκε αερομαχία. Τα ελληνικά αεροσκάφη κλείδωσαν -λέει- επι 14 λεπτά κατά την αερομαχία τα ραντάρ πυραύλων στο τουρκικό αεροσκάφος. Επίσης πριν από δύο μέρες αναφέρει ότι έγιναν δύο φορές παρενοχλήσεις στα τουρκικά αεροσκάφη F-4 και F-16 που έκαναν εκπαιδευτικές πτήσεις στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου , από ελληνικά F-16 που απογειώθηκαν από τον αερολιμένα Λήμνου και τα ραντάρ κλειδώθηκαν για τρία λεπτά .
Στις 9 Αυγούστου -προσθέτει - ένα αεροπορικό μέσο της Ελλάδας παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο επι 7 λεπτά δυτικά της περιοχής Καραμπουρούν της Σμύρνης.
Στις 31 Ιουλίου στρατιωτικό αεροσκάφος που απογειώθηκε από την Ελευσίνα παραβίασε επι 1 λεπτό τον εναέριο χώρο της «ΤΔΒΚ» ΝΔ της «ΤΔΒΚ» . Την επομένη, 1η Αυγούστου, τουρκικό F-16 που πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση στο Αιγαίο δυτικά και ΒΔ της Χίου παρενοχλήθηκε από Mirage 2000 που απογειώθηκαν από τον αερολιμένα Τανάγρας και κλείδωσαν για 12 λεπτά τα ραντάρ.
Στο προηγούμενο δημοσίευμα (με τον τίτλο « Μειώθηκε η επίδραση αποτρεπτικότητας» ) έγραφε πάλι ότι η κλιμάκωση από την πλευρά της Ελλάδας των παραβιάσεων εναερίου χώρου στο Αιγαίο οδήγησε σε ερωτηματικά όσον αφορά την αποτρεπτικότητα της Τουρκίας . Η ασάφεια που επικράτησε μετά την πτώση του τουρκικού αεροσκάφους στην Ανατολική Μεσόγειο αύξησε -΄έγραφε - και την κινητικότητα της Ελλάδας στο Αιγαίο . Η Ελλάδα άρχισε - Σ.Σ. άκουσον άκουσον!- να κλιμακώνει τις παραβιάσεις....
Ενώ κατά το παρελθόν, ανέφερε, η διάρκεια «κλειδώματος» μεταξύ τουρκικών και ελληνικών αεροσκαφών στο Αιγαίο ήταν 3-4 λεπτά, στις τελευταίες παραβιάσεις έφτασε τα 12. Επίσης αυξήθηκαν και οι παρενοχλήσεις εναντίον των τουρκικών πολεμικών αεροσκαφών. και μνημονευει μερικές απο τις προαναφερθείσες ιστορίες του
. Αυτά τα συμβάντα - έγραφε- έδειξαν πως αυξήθηκε η ''δόση'' των παραβιάσεων στο Αιγαίο και στην Μεσόγειο σε μια στιγμή που η Τουρκία έχει στρέψει την προσοχή της στην Μέση Ανατολή.
Παλαιότερα τα ελληνικά αεροσκάφη - σημείωνε- δεν έμπαιναν στον «εναέριο χώρο» της «ΤΔΒΚ» . Επειδή οι αεροπορικές βάσεις της Κυπρου βρίσκονται γενικά στα νότια παράλια κάτι τέτοιο δεν ήταν κατάλληλο από πλευράς κατεύθυνσης του αεροσκάφους που θα πλησίαζε . Η τελευταία κατάσταση δείχνει ότι η Ελλάδα παραβιάζει ηθελημένα τον «εναέριο χώρο» της «ΤΔΒΚ»