Τα αεροπλάνα πίσω από τις γερμανικές πιέσεις για τον μηχανισμό στήριξης Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε, ο οποίος έ...
Τα αεροπλάνα πίσω από τις γερμανικές πιέσεις για τον μηχανισμό στήριξης
Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε, ο οποίος έχει προγραμματίσει να βρίσκεται σήμερα στην Αθήνα, φέρεται -σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου- να είναι ο πρωταγωνιστής σε μια υπόθεση που από το 1999 «στοιχειώνει» τις ελληνογερμανικές σχέσεις.
Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε, ο οποίος έχει προγραμματίσει να βρίσκεται σήμερα στην Αθήνα, φέρεται -σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου- να είναι ο πρωταγωνιστής σε μια υπόθεση που από το 1999 «στοιχειώνει» τις ελληνογερμανικές σχέσεις.
Η αγορά 60 έως 90 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter, αξίας... άνω των 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με όσα γράφουν δύο γερμανικές εφημερίδες τέθηκε πιεστικά στην ελληνική κυβέρνηση την άνοιξη του 2010, λίγες μόλις ημέρες πριν ληφθεί η απόφαση για την «εισβολή» του ΔΝΤ στην Ελλάδα. Eurofighter ή ΔΝΤ ήταν το δίλημμα που περιγράφουν στα δημοσιεύματά τους οι Γερμανοι! Οι εφημερίδες Welt και Zeit έγραψαν ότι ο Γκ. Βεστερβέλε, την άνοιξη του 2010, υπενθύμισε στην Αθήνα την απόφαση του ΚΥΣΕΑ του 1999, η οποία προέβλεπε την προμήθεια 60 ως 90 Eurofighters.
Υπογραφές Σημίτη και Γιώργου
Η απόφαση ήταν και η μοναδική απόφαση ΚΥΣΕΑ των κυβερνήσεων του Κώστα Σημίτη που είχε την υπογραφή και του τότε ΥΠΕΞ και μετέπειτα πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου! Αυτό το τόνιζαν πάντα οι Γερμανοί, όταν αναφέρονταν στην «πονεμένη» γι' αυτούς υπόθεση των Eurofighters. Πονεμένη, γιατί οι Γερμανοί είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση και πώληση του πιο φιλόδοξου και ακριβού εξοπλιστικού προγράμματος της Ευρώπης. Μαζί με Ιταλούς, Βρετανούς και Ισπανούς οι Γερμανοί κατασκεύασαν ένα σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος πιστεύοντας ότι θα σπάσουν το αμερικανικό μονοπώλιο, με πρώτη την Ελλάδα, τον καλύτερο πελάτη των αμυντικών βιομηχανιών-αμερικανικών και ευρωπαϊκών.
Τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα υπολόγιζαν, επειδή το Eurofighter ήταν ένα πολύ ακριβό προϊόν και μόνο οι Αυστριακοί δέχθηκαν να αγοράσουν 20 αεροσκάφη. Η απόφαση της Ελλάδας όμως έδινε μια προοπτική.
Όμως, η κυβέρνηση Σημίτη επικαλέστηκε τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και κατόρθωσε να αποφύγει το θέμα. Ωστόσο, η απόφαση ΚΥΣΕΑ παρέμεινε ενεργή. Ο Κώστας Καραμανλής ο οποίος διαδέχτηκε τον Κ. Σημίτη, φέρεται να είχε δεσμευτεί για την υλοποίηση της αγοράς. Γι' αυτό και προκάλεσε την οργή της Αγκελα Μέρκελ όταν το 2005 αποφάσισε να αγοράσει 30 αμερικανικά F-16. Παρ' όλα αυτά, οι Γερμανοί πίστευαν ότι, ακόμη κι έτσι, τα Eurofighters θα «προσγειώνονταν» στην Ελλάδα. Δεν είχαν έτσι κι αλλιώς άλλη... πελατεία. Η ενεργοποίηση της απόφασης ΚΥΣΕΑ του 1999 ήταν μονόδρομος. Με την εκλογή Παπανδρέου, το 2009, το θέμα των Eurofighters επανέρχεται, με διαβεβαιώσεις ότι το ζήτημα θα εξεταστεί. Οι εξελίξεις ωστόσο, είναι τόσο ραγδαίες που ακόμη και η σκέψη για αγορά μαχητικών αεροσκαφών μοιάζει παράδοξη. Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν τώρα οι Γερμανοί, το Βερολίνο έθεσε θέμα αεροσκαφών, τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση πιεζόταν αφόρητα από το αδιέξοδο και τα άδεια ταμεία. Έτσι, όταν η Ελλάδα απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα, άρχισε η ρητορεία Βεστερβέλε -κι όχι μόνο- για τον «απείθαρχο Νότο» και την ανάγκη «να είναι συνεπής η Ελλάδα στις υποχρεώσεις της». Και μετά ήρθε το ΔΝΤ...
Η «έξοδος» και η Rafale
Στα δημοσιεύματα των εφημερίδων Welt και Zeit γίνεται λόγος για κάποιον άνθρωπο-μυστήριο, ο οποίος αποτελεί πηγή των Γερμανών δημοσιογράφων Ο άνθρωπος αυτός που σύμφωνα με όσα γράφουν «γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα για τους ελληνικούς εξοπλισμούς», δεν διευκρινίζεται αν είναι αξιωματούχος ή κάποιος «ντίλερ» εξοπλισμών από τους πάρα πολλούς που κυκλοφορούν στην Αθήνα, χωρίς να έχουν θεσμικό ρόλο, ούτε καν στις επίσημες αντιπροσωπείες εταιρειών εξοπλισμών.
Σύμφωνα μ' αυτή την πηγή, «αν εκταμιευτούν τα 80 δισ. ευρώ για την Ελλάδα, τότε θα υπάρξουν ευκαιρίες για αγορές οπλικών συστημάτων»!
Η αλήθεια, όμως είναι ότι λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, η κοινοπραξία των τεσσάρων που παράγουν το Eurofighter ανακοίνωσε επίσημα το κλείσιμο των γραφείων της στην Ελλάδα και την απόσυρσή της από την ελληνική αγορά. Οι Γερμανοί έχουν πλέον στόχο τα 12 δισ. δολάρια (!) που η Ινδία θα πληρώσει για να αγοράσει τα μαχητικά. Ανταγωνιστής η γαλλική Rafale, του φίλου του Νικολά Σαρκοζί, Σερζ Ντασό, η οποία επίσης «έπαιξε» για την ελληνική Π.Α. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, οι Γάλλοι είχαν ρίξει το βάρος στην προώθηση πώλησης φρεγατών Fremm για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, με κόστος που υπολογίζεται από 4 έως 6 δισ. ευρώ...
ΑΙΧΜΗ ΤΑ 400 ABRAMS
Αμερικανο-γερμανικός πόλεμος πάνω στα ελληνικά ερείπια
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ για τους εξοπλισμούς δίνει και παίρνει, ειδικά μετά την ξαφνική προθυμία των Αμερικάνων να μας... χαρίσουν 400 άρματα μάχης Abrams. Και επειδή ο... «τζάμπας ποτέ δεν επιβίωσε», αυτή η παραχώρηση θα έχει κόστος. Οι Αμερικάνοι «εισάγοντας» 400 άρματα στις Ένοπλες Δυνάμεις, μπαίνουν σφήνα σ' έναν προνομιακό για τους Γερμανούς χώρο των εξοπλισμών. Από το 1980, όταν η Ελλάδα προμηθεύτηκε τα πρώτα Leopard -η πρώτη μεγάλη δουλειά του Θωμά Λιακουνάκου- τα άρματα στο δυναμικό της χώρας έγραφαν πάντα «made in Germany». Τα 400 Abrams αλλάζουν αυτό το «καθεστώς» και όταν θα τεθεί ζήτημα αγοράς νέων αρμάτων, οι Αμερικανοί θα έχουν ήδη βάλει πόδι σε... γερμανικό χωράφι. Επιπλέον υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να αποδεσμεύσουν αεροπορικά οπλικά συστήματα, για τα οποία παλαιότερα δεν επιτρεπόταν η εξαγωγή στην Ελλάδα, ώστε να μη δυσαρεστηθεί η Τουρκία...
(REALNEWS 15/01/2012 – ΠΑΡΙΣ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΣ)