Η «αγιοποίηση» των ABRAMS από κύκλους της ηγεσίας του ΓΕΣ κρίνεται ανεξήγητη ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ «Πύραυλος» έγινε και πάλι ο Π. Μ...
Η «αγιοποίηση» των ABRAMS από κύκλους της ηγεσίας του ΓΕΣ κρίνεται ανεξήγητη
«Πύραυλος» έγινε και πάλι ο Π. Μπεγλίτης με αφορμή δημοσίευμα που τον
εμφάνιζε ότι είχε δρομολογήσει την αποδοχή της αμερικανικής? δωρεάς των
400 μεταχειρισμένων αρμάτων μάχης Μ1Α1 τύπου ABRAMS. O πρώην υπουργός
Άμυνας με οργίλο ύφος έσπευσε να επισημάνει...
ότι καμία συμφωνία δεν έχει
υπογράψει ο ίδιος και ότι η συγκεκριμένη «δωρεά» χρήζει λεπτομερούς
έρευνας και υπολογισμού των οικονομικών στοιχείων για να διαπιστωθεί εάν
και κατά πόσο είναι συμφέρουσα για τον ελληνικό στρατό η συγκεκριμένη
αμερικανική προσφορά.Προφανώς ο πρώην υπουργός Άμυνας έσπευσε να
αντικρούσει τους πανηγυρισμούς κύκλων της ηγεσίας του ΓΕΣ που όπως αυτοί
εκδηλώθηκαν κατά την τελευταία κλειστή ενημέρωση προς τον πρόεδρο του
ΛΑ.Ο.Σ. η συγκεκριμένη προσφορά αρμάτων είναι άκρως συμφέρουσα και ότι η
Ελλάδα ?κατ' αυτούς- θα πρέπει να την αποδεχτεί, παραγνωρίζοντας ότι η
συνολική επιβάρυνση θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ!
Η «αγιοποίηση» των ABRAMS από κύκλους της ηγεσίας του ΓΕΣ κρίνεται
ανεξήγητη καθ' ότι ακόμη δεν έχει συνταχθεί ολοκληρωμένη οικονομοτεχνική
μελέτη η οποία θα λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους όπως: Κόστος
μεταφοράς, συντήρησης και επιχειρησιακής αξιοποίησης, δεδομένης της πάνω
από 20 χρόνια ζωής τους και την παρατεταμένη αποθήκευσή τους στην έρημο
της Νεβάδα καθώς και Κόστος Κύκλου Ζωής (Life Cycle Cost) για ένα βάθος
τουλάχιστον 15 ετών.
Προμήθεια πυρομαχικών
Επομένως το λογικό θα ήταν μόνο όταν υπολογιστεί το κόστος/αποτελεσματικότητα και κριθεί συμφέρουσα η απόκτηση των αρμάτων μάχης M1A1 ABRAMS, μπορούν να μιλούν θετικά για τη συγκεκριμένη αγορά οι ηγετικοί παράγοντες του ΓΕΣ. Αλλά και σε περίπτωση που η Ελλάδα αποδεχτεί την αμερικανική «δωρεά» τα συγκεκριμένα 400 άρματα M1A1 ABRAMS θα αντικαταστήσουν ισάριθμα παλαιοτέρα του ελληνικού στρατού που έχουν πυροβόλο 105 χιλ. Αναπόφευκτα λοιπόν προκύπτει και ένα δεύτερο σημαντικό ζήτημα που αναφέρεται στην ανάγκη προμήθειας πυρομαχικών 120 χιλ. συνολικού κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Επομένως το λογικό θα ήταν μόνο όταν υπολογιστεί το κόστος/αποτελεσματικότητα και κριθεί συμφέρουσα η απόκτηση των αρμάτων μάχης M1A1 ABRAMS, μπορούν να μιλούν θετικά για τη συγκεκριμένη αγορά οι ηγετικοί παράγοντες του ΓΕΣ. Αλλά και σε περίπτωση που η Ελλάδα αποδεχτεί την αμερικανική «δωρεά» τα συγκεκριμένα 400 άρματα M1A1 ABRAMS θα αντικαταστήσουν ισάριθμα παλαιοτέρα του ελληνικού στρατού που έχουν πυροβόλο 105 χιλ. Αναπόφευκτα λοιπόν προκύπτει και ένα δεύτερο σημαντικό ζήτημα που αναφέρεται στην ανάγκη προμήθειας πυρομαχικών 120 χιλ. συνολικού κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Έχει υπολογιστεί το τεράστιο αυτό κόστος προμήθειας; Από πού θα
εξευρεθούν οι πιστώσεις όταν δεν υπάρχουν χρήματα για να είναι πλήρως
διαθέσιμα και χρηστικά τα άρματα μάχης που ήδη διαθέτουμε και ακινητούν
επί μακρόν; Εκτός εάν προορίζονται να μείνουν χωρίς πυρομαχικά, όπως και
τα γερμανικά LEO 2A4!
Σύμφωνα με την επίσημη «απόρρητη» ενημέρωση που έγινε στο Γ.
Καρατζαφέρη, από τα νεκροταφεία της Νεβάδα έχουν επιλεγεί 250 άρματα των
οποίων η κατάστασή τους χαρακτηρίζεται «πολύ καλή»! Αλλά όπως
διερωτώνται οι ειδικοί: Πώς είναι δυνατό μόνο και μόνο με μία οπτική
επιθεώρηση αρμάτων που βρίσκονται μάλιστα σε μακρά εναποθήκευση να
διαπιστωθεί ότι βρίσκονται σε «πολύ καλή» κατάσταση;
Και είναι εύλογο το ερώτημα αυτό όταν στο συγκεκριμένο έγγραφο του
Γραφείου Αμυντικής Συνεργασίας των ΗΠΑ (ODC) αναφέρεται σαφώς ότι θα
πραγματοποιηθεί μόνο οπτική επιθεώρηση (joint visual inspection) ενώ τα
άρματα βρίσκονται σε μακρά εναποθήκευση. Αυτό σημαίνει ότι τα υπόψη
άρματα δεν έχουν συσσωρευτές, έλαια, καύσιμα και υδραυλικά υγρά.
Επομένως πώς είναι δυνατό σε μία εβδομάδα να ενεργοποιήθηκαν 500 άρματα,
να τέθηκαν σε λειτουργία και να δοκιμάσθηκαν για να επιλεχθούν 250;
Πρακτικώς αυτό είναι ακατόρθωτο...
Ίσως και αυτός να ήταν ο λόγος για τον οποίο κατά την κλειστή ενημέρωση
του ΓΕΕΘΑ προς το Γ. Καρατζαφέρη τονίστηκε η ανάγκη να συνεχιστεί η
προσπάθεια για την όσο το δυνατόν οικονομικότερη παραλαβή τους, αφού το
κόστος μεταφοράς σε συνδυασμό με την υποχρέωση ασφάλισης ενός εκάστου
πλοίου που θα χρησιμοποιηθεί συν τα υψηλότατα ναύλα ανά ημέρα που
ισχύουν το τρέχον διάστημα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, απαιτούν τον σε
πολιτικό επίπεδο χειρισμό του θέματος για τη μείωση του κόστους.Σύμφωνα
με τους πρώτους υπολογισμούς:
60.000.000 ευρώ περίπου θα κόστιζε η μεταφορά των αρμάτων.
100.000.000 ευρώ το κόστος της επιχειρησιακής τους αξιοποίησης.