Η κακή πορεία πωλήσεων του μαχητικού αεροσκάφους Rafale, και πιο συγκεκριμένα η μέχρι σήμερα αποτυχία του να πετύχει εξαγωγές, μπορεί ...
Η κακή πορεία πωλήσεων του μαχητικού αεροσκάφους Rafale, και πιο
συγκεκριμένα η μέχρι σήμερα αποτυχία του να πετύχει εξαγωγές, μπορεί
πολύ σύντομα να σημάνει το τέλος της παραγωγής του αεροσκάφους μια για
πάντα. Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας της Γαλλίας, Ζεράρ Λονγκέ, σε
συνέντευξή του σε δημοσιογράφους του Associated Press.
Δήλωσε ότι η
παραγωγή θα τερματιστεί όταν η Γαλλική Αεροπορία και το Γαλλικό Ναυτικό
παραλάβουν τα 180 αεροσκάφη που έχουν παραγγείλει.
Το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής του Rafale φέρεται να έχει κοστίσει
μέχρι σήμερα 40 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε, σε
περίπτωση που δεν πετύχει εξαγωγικές παραγγελίες, η γραμμή παραγωγής θα
συνεχίσει να είναι ανοιχτή μέχρι το 2018, όταν και θα ολοκληρωθούν οι
εγχώριες παραδόσεις, αν και αργότερα ανασκεύασε τη δήλωση και επέκτεινε
την ημερομηνία μέχρι το 2030. Το δε αεροσκάφος θα συνεχίσει να
υποστηρίζεται τεχνικά. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε η Υπουργός Άμυνας, θα
είναι το τέλος για το αεροσκάφος, όχι για τον χρήστη.
Προς το παρόν το γαλλικό μαχητικό είναι υποψήφιο για το διαγωνισμό
της Ινδίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Όμως, τα τελευταία
εξέφρασαν πολύ κακή γνώμη για την εμπορική και πολιτική προώθηση της
γαλλικής πρότασης.
Όταν ο Ζεράρ Λονγκέ ρωτήθηκε για ποιο λόγο το Rafale αντιμετωπίζει
προβλήματα στην πώλησή του στο εξωτερικό, δήλωσε ότι αυτό οφείλεται στην
τιμή του, σε σχέση με τα αμερικανικά. «Ενώ το Rafale παραγγέλθηκε σε
200 περίπου μονάδες, σε βάθος 10 – 15 ετών, οι Αμερικανοί κατασκευάζουν
3.000 αεροσκάφη», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η ίδια η Dassault αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις επί του θέματος.