Σύμφωνα με πληροφορίες του Defence-point.gr, το Αμερικανικό Ναυτικό αναμένεται να αποσύρει σύντομα μεγάλο αριθμό κύριων μονάδων από τη ...
Σύμφωνα με πληροφορίες του Defence-point.gr, το Αμερικανικό Ναυτικό
αναμένεται να αποσύρει σύντομα μεγάλο αριθμό κύριων μονάδων από τη
δύναμή του. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται να αποσυρθούν εννέα καταδρομικά
κλάσης Ticonderoga και τρία αποβατικά δεξαμενόπλοια κλάσης Fort Whidbey.
Η διαδικασία απόσυρσης θα γίνει στα οικονομικά έτη 2013 και 2014.
Το 2013 θα αποσυρθούν τα καταδρομικά κατευθυνόμενων βλημάτων (CG) USS
Normandy (CG 60), USS Anzio (CG 68), USS Vicksburg (CG 69) και το USS
Cape St George (CG 71). Το USS Princeton (CG 59), USS Cowpens (CG 63),
USS Gettysburg (CG 64), USS Chosin (CG 65) και USS Hue City (CG 66) θα
αποσυρθούν το 2014. Όλα είχαν τεθεί σε υπηρεσία την περίοδο 1989 – 1993.
Το USS Anzio CG-68
Τα αποβατικά δεξαμενόπλοια που θα τεθούν εκτός υπηρεσίας θα είναι τα
USS Whidbey Island (LSD 41), USS Fort McHenry (LSD 43) και USS Tortuga
(LSD 46), τα οποία είχαν τεθεί σε υπηρεσία μεταξύ του 1985 και 1990.
Οι μειώσεις των πλοίων γίνονται στα πλαίσια των περικοπών στον
αμυντικό προϋπολογισμό και θα επικυρωθούν με τη δημοσίευση του
οικονομικού σχεδιασμού του Πενταγώνου στις αρχές του 2012. Μόνο το
Αμερικανικό Ναυτικό θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες του κατά 325
δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga έχουν εκτόπισμα 9.800 τόνων, με
μήκος 173 μέτρων και πλήρωμα 400 ατόμων περίπου. Η ισχύς πυρός που
φέρουν είναι τεράστια, με κυριότερα όπλα τους αντιαεροπορικούς πυραύλους
SM3 και τους Tomahawk, και φυσικά το σύστημα μάχης Aegis. Τα πλοία
εντάσσονται στην αντιπυραυλική άμυνα των ΗΠΑ. Ωστόσο, το μέγεθός τους
και τα συνεπαγόμενα οικονομικά δεδομένα είναι εξαιρετικά δύσκολο να
υποστηριχθούν από το Πολεμικό Ναυτικό.
Τα πλοία βεβαίως που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον είναι
τα αποβατικά δεξαμενόπλοια (LSD: Landing Ship Dock) κλάσης USS Whidbey
Island. Οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στον τομέα των αποβατικών
επιχειρήσεων δεν έχουν καλυφθεί μετά την απόσυρση από την υπηρεσία του
«Ναυκρατούσα». Επιπλέον, δεδομένης και της γενικότερης προσπάθειας
απόκτησης αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων, τα πλοία αυτής της
κατηγορίας θα έδεναν αρμονικά, ενισχύοντας κατά πολύ τις αποβατικές
δυνατότητες της χώρας, που σήμερα δε διαθέτει κάτι ανάλογο.
Το USS Ashland LSD-48, κλάσης USS Whidbey Island, στο Ναύσταθμο Σούδας
Ταυτόχρονα, καθώς υπάρχει εκ των προτέρων ενημέρωση για τους
σχεδιασμούς του Αμερικανικού Ναυτικού, δίνεται η ευκαιρία στις ελληνικές
Αρχές να θέσουν από τώρα το ζήτημα της δωρεάν παραχώρησης, ενός ή δύο
πλοίων του τύπου, και μάλιστα σε κατάσταση πλήρους λειτουργίας (hot
transfer). Σκοπός είναι να καλυφθούν τα επόμενα χρόνια, με όσο το
δυνατόν μικρότερο κόστος, οι απαιτήσεις για αμφίβιες επιχειρήσεις
ευρείας κλίμακας, ώστε οι όποιες πιστώσεις διατεθούν να αξιοποιηθούν για
την ενίσχυση της δύναμης κρούσης του Στόλου.
Τα «Whidbey Island» έχουν εκτόπισμα 16.100 τόνων. Το μήκος τους
φτάνει τα 186 μέτρα, το βύθισμα τα 5 μέτρα και η μέγιστη ταχύτητά τους,
τους 20 κόμβους. Το πλήρωμά τους στο Αμερικανικό Ναυτικό αποτελείται από
22 αξιωματικούς και 390 ναύτες. Ο οπλισμός τους αποτελείται από δύο
πυροβόλα Mk 38 των 25 χλστ, δύο CIWS Phalanx, ένα RAM και έξι πολυβόλα
Μ2ΗΒ.
Το Whidbey Island είχε τεθεί σε υπηρεσία το 1985, το Fort McHenry 1987 και το Tortuga το 1990.
Η σχεδίασή τους είχε γίνει με κύριο στόχο τη μεταφορά τεσσάρων
αερόστρωμνων LCAC ή 34 AAV7 και τη μεταφορά μέχρι 627 Πεζοναυτών. Το
1998 είχε ξεκινήσει πρόγραμμα Αναβάθμισης Μέσης Ζωής η οποία θα
ολοκληρωνόταν το 2014. Είναι άγνωστο πόσα πλοία τελικά πέρασαν από το
πρόγραμμα. Στο ελικοδρόμιο του πλοίου μπορούν να προσγειωθούν δύο
ελικόπτερα αντίστοιχου μεγέθους με τα CH-53D Sea Stallion.
AAV7 του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ
Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που διαθέτουν είναι το AN/SLQ-32(V)
της Raytheon, το οποίο συνεργάζεται με το σύστημα αντιμέτρων Super RBOC.
Επιπλέον, για υποβρύχιες απειλές το πλοίο διαθέτει τα αντίμετρα
AN/SLQ-25 Nixie και AN/SLQ-49. Το ραντάρ έρευνας επιφάνειας είναι το
SPS-67V, το ραντάρ έρευνας αέρος το SBS-49V5 και το ραντάρ ναυτιλίας το
SPS-64(V)9. Η πρόωση του σκάφους γίνεται από τέσσερις ντιζελοκινητήρες
Pielstick 16 PC2.5 V 400, ισχύος 27,5 MW.
Το αποβατικό δεξαμενόπλοιο Δ/Π Ναυκρατούσα L-153, του Πολεμικού Ναυτικού