Δεκατέσσερις αερομαχίες μέσα σε είκοσι ημέρες ορισμένες από τις οποίες δοκίμασαν τα ανθρώπους και μηχανές στα όριά τους ήταν το αποτέλεσ...
Δεκατέσσερις αερομαχίες μέσα
σε είκοσι ημέρες ορισμένες από τις οποίες δοκίμασαν τα ανθρώπους και
μηχανές στα όριά τους ήταν το αποτέλεσμα της τουρκικής επιθετικότητας
στο Αιγαίο και της τακτικής απόφασης της Άγκυρας να μεταφέρει την κρίση
από την Α.Μεσόγειο, όπου οι Ισραηλινοί απλά ... δεν αστειεύονται, στο
Αιγαίο.
Τις εμπλοκές σε αερομαχίες με τα ελληνικά μαχητικά τις ακολούθησε και μία διπλή υπέρπτηση επάνω από τους Φούρνους και το Αγαθονήσι, κάτι που είχε να γίνει από τον περασμένο Ιανουάριο.
Σε μία από τις εμπλοκές 7 (!) τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη προσπάθησαν να πάρουν το πλεονέκτημα και να εγκλωβίσουν σε παραμέτρους βολής τα ελληνικά μαχητικά.
Από εκεί και πέρα να σημειώσουμε ότι λόγω των οικονομιών που έχουν επιβληθεί, τα ελληνικά μαχητικά που σηκώνονται είναι ίσος αριθμός με τα οπλισμένα τουρκικά μαχητικά. Δεν είναι λάθος τακτική, είναι αναγκαστικός συμβιβασμός. Το ελληνικό δίκτυο έγκαιρης προειδοποίησης γνωρίζει πόσα είναι οπλισμένα από την ώρα που απογειώνονται και ανάλογα απογειώνει ελληνικά μαχητικά, πάντα οπλισμένα.
Αυτό που δεν λαμβάνεται υπ’όψιν είναι ότι τα θεωρητικά μη οπλισμένα τουρκικά μαχητικά μπορεί να είναι φορτωμένα με βλήματα πυροβόλων των 20 χλστ. το οποίο χρησιμοποιούν και οι δύο τύποι μαχητικών της ΤΗΚ και σε μια κρίσιμη στιγμή «να κάνουν την διαφορά», αφού είναι κατά κανόνα, ίσα ή διπλάσια από τα οπλισμένα τουρκικά.
Από εκεί και πέρα σύμφωνα με τους πίνακες του ΓΕΕΘΑ που δημοσιεύει σήμερα το defencenet.gr, στο Αιγαίο ο ακήρυκτος πόλεμος μαίνεται.
Ο αριθμός των παραβάσεων παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με τα έτη 2009, 2008, αλλά ο αριθμός των παραβιάσεων μειώθηκε σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Η «χρονιά της κολάσεως» ήταν το 2009, τόσο σε ότι αφορά τις υπερπτήσεις, όσο και τις εμπλοκές. Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι Ελλάδα και Τουρκία, για πρώτη φορά μετά το 1996 έφτασαν κοντά στην σύγκρουση. Το ότι η ποιότητα των τουρκικών προκλήσεων έχει φτάσει στα ε΄πίπεδα του 2009 μόνο εφησυχασμό δεν επτρέπει...
2009 | ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΕΚ ICAO | ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΕΕΧ | ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ | ΕΜΠΛΟΚΕΣ | ΥΠΕΡΠΤΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ | ΣΥΝΟΛΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ |
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | 65 | 106 | 37 | 13 | 7 | 250 |
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | 47 | 123 | 34 | 17 | 2 | 259 |
ΜΑΡΤΙΟΣ | 92 | 152 | 36 | 26 | 3 | 306 |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ | 41 | 160 | 32 | 27 | 7 | 229 |
ΜΑΙΟΣ | 121 | 163 | 35 | 8 | 2 | 281 |
ΙΟΥΝΙΟΣ | 57 | 146 | 34 | 25 | 7 | 247 |
ΙΟΥΛΙΟΣ | 50 | 217 | 42 | 33 | 12 | 310 |
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ | 48 | 225 | 38 | 34 | 4 | 293 |
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | 43 | 103 | 31 | 27 | 1 | 253 |
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | 42 | 69 | 25 | 18 | 0 | 204 |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | 47 | 108 | 26 | 5 | 2 | 219 |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | 50 | 106 | 25 | 4 | 4 | 227 |
ΣΥΝΟΛΟ | 703 | 1678 | 395 | 237 | 51 | 3078 |