Του Τασου Tελλογλου Την ώρα που οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας χρωστούν για προμήθειες φαρμάκων, τροφίμων και καυσίμων κα...
Του Τασου Tελλογλου
Την ώρα που οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας χρωστούν για προμήθειες
φαρμάκων, τροφίμων και καυσίμων και δεν υπάρχουν κονδύλια για να
αγοραστούν ανταλλακτικά, το Λιμενικό έρχεται να επιλέξει την ακριβότερη
προσφορά για τον ανεφοδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας (Π. Α.) με καύσιμα
με διαδικασία που προκαλεί εύλογα ερωτήματα. Σύμφωνα με έγγραφα που
έχει στην κατοχή της η «Κ»...
Ο
διαγωνισμός αφορά έργο διάρκειας 3 ετών με προϋπολογισμό 9 εκατ. ευρώ
σύμφωνα με την προκήρυξη. Την περασμένη Τρίτη, 2 Αυγούστου, τριμελής
επιτροπή αξιολόγησε για λογαριασμό του Λιμενικού τις προσφορές των
εταιρειών που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό και κατακύρωσε το έργο σε
εταιρεία που έδωσε πιο... ακριβή προσφορά.
Σημειώνεται ότι η
εταιρεία που επελέγη με τα πλοία «Αλεξανδρούπολις» «και Aegean V» είχε
κερδίσει και τον προηγούμενο διαγωνισμό και έδωσε ναύλο 325.500 ευρώ τον
μήνα, ενώ η αντίπαλός της (με τα πλοία «ΕΥΒΟΙΑ ΠΕΤΡΟΛ Ι» και ΙΙΙ) έδωσε
ναύλο179.500 ευρώ τον μήνα.
Μάλιστα στο πρακτικό αποσφράγισης των
προσφορών, τα μέλη της επιτροπής Χρ. Γεωργουσόπουλος και Γεώργιος
Γαβριήλ επισημαίνουν προς το ΓΕΑ «ότι λόγω της παρούσας συγκυρίας στη
δεδομένη αγορά και της ανάγκης μείωσης των δημοσίων δαπανών εφ’ όσον
υπάρχει εκ του νόμου τέτοια δυνατότητα, να προβεί (σ. σ. το ΓΕΑ) σε
διαπραγμάτευση της προσφοράς της εταιρείας στην οποία προτείνουμε να
κατακυρωθεί ο διαγωνισμός». Με την υπόδειξη αυτή διαφώνησε ο πρόεδρος
της επιτροπής, πλοίαρχος Σπ. Νικητάκης.
Συνολικά, η επιλεγείσα
εταιρεία προσέφερε τιμή 6,8 εκατ. ευρώ για το διάστημα μιας διετίας
έναντι 3,6 εκατ. της δεύτερης καλύτερης προσφοράς. Για τον τρίτο χρόνο,
το ΓΕΑ όριζε ότι θα γίνει τιμαριθμική αναπροσαρμογή της τιμής μεταφοράς
του καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έγγραφο της αεροπορίας
για την προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρεται ότι τα πλοία της εταιρείας
που θα επιλεγεί για τη μεταφορά πρέπει να διαθέτουν «ανοξείδωτες
δεξαμενές ή δεξαμενές αλουμινίου ή πλαστικοποιημένες με ειδικά εποξικά
χρώματα κατάλληλα για βαφή δεξαμενών μεταφοράς καυσίμου JP-8».
Ο
συγκεκριμένος και σημαντικότερος από όλους τους τεχνικούς όρους
αναγράφεται κάπως διαφορετικά στο έγγραφο που συντάσσει στις 13 Ιουλίου
του 2011 το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος: «Το μεν κύριο δεξαμενόπλοιο
να διαθέτει δεξαμενές νέας τεχνολογίας ανοξείδωτες ή αλουμινίου. Το
αμοιβό (σ. σ. αναπληρωματικό σε περίπτωση κωλύματος του πρώτου)
δεξαμενόπλοιο, δεξαμενές νέας τεχνολογίας ή αλουμινίου ή
πλαστικοποιημένες με ειδικά εποξικά χρώματα κατάλληλα για βαφή δεξαμενών
μεταφοράς καυσίμου JP-8». Αυτές οι λέξεις που απαλείφθηκαν από τη μία
προκήρυξη στην άλλη έκριναν και την κατακύρωση του διαγωνισμού στην
πλειοδότρια εταιρεία, η οποία ήταν και η μόνη που διέθετε πλοίο σαν
εκείνο που περιέγραφε η προκήρυξη του Λιμενικού.
Ο νομικός
σύμβουλος της εταιρείας που τελικά επελέγη επικαλέστηκε ότι αφού είχε
τεθεί εκτός τεχνικών προδιαγραφών η εταιρεία που προσέφερε τη φθηνότερη
προσφορά δεν θα έπρεπε -και σωστά- να ανοιχθεί η οικονομική προσφορά
της.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», την αλλαγή των τεχνικών όρων
του διαγωνισμού προσυπέγραψε και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ.
Παπουτσής μετά εισήγηση 5 αξιωματικών του Λιμενικού. Την ίδια μέρα (29
Ιουλίου 2011), ωστόσο, οι «εισηγητές» ανέφεραν σε σχετικό έγγραφο ότι η
απάλειψη του τεχνικού όρου οφείλεται στην Πολεμική Αεροπορία «η οποία
έθεσε τις συγκεκριμένες απαιτήσεις προδιαγραφών…». Ανεπίσημα, κύκλοι της
αεροπορίας διαψεύδουν την εκδοχή αυτή, επιρρίπτοντας την αποκλειστική
ευθύνη της διατύπωσης στο Λιμενικό Σώμα. Πάντως, εκρόσωποι του Γενικού
Επιτελείου Αεροπορίας συμμετείχαν στη διαδικασία ανοίγματος των
προσφορών.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100070_10/08/2011_452273