Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης, Αθανάσιος Πλεύρης και Ιωάννης Κ...
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ.
Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης, Αθανάσιος Πλεύρης και Ιωάννης Κοραντής, με
θέμα «Κόστος Σχηματισμών και Μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων», γίνονται γνωστά τα εξής:
ΓΕΣ
Το
ετήσιο κόστος λειτουργίας μιας Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας, μιας
Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας, μιας Ταξιαρχίας Ειδικών Δυνάμεων, ενός
Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων...
Το τιμολόγιο
κόστους ώρας πτήσης για τα ελικόπτερα τύπου UH-1H και CH-47D, όπως
καθορίζεται στην Υπουργική Απόφαση Φ.800/193172/Σ.1019/20-5-2011,
ανέρχεται στο ποσό των 3.772,09 και 4.987,78 Ευρώ, αντίστοιχα. Για τα
ελικόπτερα τύπου NH-90 δεν διαθέτουμε στοιχεία κόστους ώρας πτήσης,
καθώς είναι υπό παραλαβή. Το τιμολόγιο κόστους ώρας πτήσης για τα
ελικόπτερα τύπου AH-64DHA αποτελεί πληροφορία με διαβάθμιση βαθμού
«ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ» και ως εκ τούτου δεν δύναται να δημοσιοποιηθεί.
Στα
πλαίσια των δυνατοτήτων του λειτουργικού Π/Υ εκπονούνται διαρκώς μελέτες
και εκδίδονται διαταγές με σκοπό τη μείωση των ελαστικών δαπανών χωρίς
να επηρεάζεται το αξιόμαχο του στρατεύματος και οι συνθήκες διαβίωσης
του προσωπικού.
Τα οικονομικοτεχνικά κριτήρια με βάση τα οποία το ΓΕΣ προβαίνει σε μειώσεις του λειτουργικού προϋπολογισμού είναι:
(1) Επανεξέταση της αναγκαιότητας – σκοπιμότητας όλων των λειτουργικών δαπανών.
(2)
Ιεράρχηση όλων των αναγκών και ορθολογικότερη διαχείριση των διαθέσιμων
πόρων για τη διασφάλιση της αυξημένης μαχητικής ισχύος των Μονάδων του
ΓΕΣ με το μικρότερο δυνατό δημοσιονομικό κόστος και τη μέγιστη δυνατή
αποδοτικότητα των σχετικών δαπανών.
ΓΕΝ
Το μέσο ετήσιο κόστος λειτουργίας Πολεμικών Πλοίων έχει ως εξής:
α. Μία φρεγάτα τύπου “S” : 10.200.000 €
β. Μία φρεγάτα τύπου “ΜΕΚΟ 200” : 11.200.000 €
γ. Μία ΤΠΚ τύπου “VOSPER” : 2.700.000 €
δ. Μία ΤΠΚ τύπου “Combattante” (ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ) : 3.000.000 €
ε. Μία ΤΠΚ Τύπου “ Combattante ” (ΛΑΣΚΟΣ) : 2.600.000 €
στ. Ενός ΠΤΜ τύπου “Zubr” : 2.300.000 €
Τα ανωτέρω αφορούν σε μεσοσταθμικές ετήσιες προσεγγίσεις με στοιχεία κόστους 2010.
ΓΕΑ
Επί
του ερωτήματος σχετικά με το ωριαίο κόστος λειτουργίας των μαχητικών
αεροσκαφών, τα ζητηθέντα στοιχεία φέρουν διαβάθμιση «ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ» και άνω
και ως εκ τούτου δε δύναται να δημοσιοποιηθούν.
Κατά τα λοιπά,
σημειώνεται ότι η Π.Α. καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες εξοικονόμησης
πόρων και λειτουργίας των Μονάδων-Υπηρεσιών της με πνεύμα οικονομίας και
παράλληλη εξασφάλιση του βέλτιστου αποτελέσματος. Στο πλαίσιο αυτό
έχουν ήδη αναληφθεί από την Π.Α. ενέργειες και βρίσκονται σε εξέλιξη
εργασίες, όπως παρακάτω:
(1) Εξοικονόμηση Λειτουργικών Δαπανών:
Πραγματοποιούνται ενημερώσεις του προσωπικού της Π.Α. και εκδίδονται
σχετικές αναλυτικές οδηγίες προς όλους τους φορείς της Π.Α. για λήψη
μέτρων σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριοτήτων όπως καύσιμα κίνησης -
θέρμανσης, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρισμός, δαπάνες οδοιπορικών
εξόδων, αποζημιώσεις των επιτροπών και συλλογικών οργάνων, υπερωρίες,
δαπάνες δημοσίων σχέσεων, δαπάνες καθαριότητας χώρων, καταστάσεις
επιβίβασης του προσωπικού, ορθολογικοποίηση του πτητικού έργου (τακτικά
δρομολόγια αφών, αεροδιακομιδές ασθενών, αεροναυτιλίες εξωτερικού),
μείωση του κόστους του αναλώσιμου υγειονομικού και φαρμακευτικού υλικού
του 251 ΓΝΑ κλπ. Τέλος, επισημαίνεται συνεχώς η ανάγκη ενστερνισμού και
συμμετοχής όλου του προσωπικού στην εν λόγω προσπάθεια, στο πλαίσιο της
καθημερινής του δραστηριότητας, καθώς και η μέριμνα και φροντίδα των
υλικών, μέσων και εγκαταστάσεων της Π.Α.
(2) Οργανωτικές Αλλαγές:
Έχουν αναληφθεί ενέργειες για μετασχηματισμό τριών (3) Σμηναρχιών Μάχης
σε Αεροπορικά Αποσπάσματα (ΑΑ) και συγκεκριμένα της 132ΣΜ, 134ΣΜ και
138ΣΜ. Παράλληλα καταργήθηκε το ΑΑ Ιωαννίνων και μετασχηματίστηκε σε Μ/Σ
και υλοποιείται η μετάπτωση των Μονάδων ΣΑΕ σε RRH (Remote Radar Head).
(3)
Λοιπά Θέματα: Βρίσκεται σε εξέλιξη η εφαρμογή του διπλογραφικού
λογιστικού συστήματος στην Π.Α., καθώς και της ηλεκτρονικής διασύνδεσης
του συνόλου των Μονάδων της, έτσι ώστε να καθίσταται ακριβέστερη η
καταγραφή του κόστους των Μονάδων και δραστηριοτήτων - τομέων
λειτουργίας τη Π.Α. βοηθώντας στη διαδικασία λήψης σχετικών αποφάσεων.
Στο
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η διαρκής επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας για
τον εξορθολογισμό των αμυντικών δαπανών και τη σταδιακή και συντεταγμένη
μείωσή τους, σε συνάρτηση με τη διατήρηση και ενίσχυση της
επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, αποτελεί βασική προτεραιότητα, με
σημαντικά αποτελέσματα, χωρίς όμως να επηρεαστεί το αξιόμαχο και η
λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ερώτηση 20084/20-7-2011 της Βουλής των Ελλήνων
Κατά
την παρούσα χρονική περίοδο της οικονομικής κρίσης έχουν εξαγγελθεί
διάφορα σχέδια και παράλληλα έχουν υλοποιηθεί αποφάσεις για τον
περιορισμό των Λειτουργικών εξόδων των τριών (3) Κλάδων των Ενόπλων
Δυνάμεων. Επειδή έχει εκφρασθεί, ή άποψη περί «ύπαρξης λίπους», γεγονός
πού σημαίνει ότι θα επέλθουν και άλλες περικοπές στά έξοδα, θεωρούμε ότι
πρέπει να γνωρίζουμε το κόστος λειτουργίας κάποιων σχηματισμών, ώστε να
έχουμε κάποιο μέτρο σύγκρισης.
Συνεπώς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.
Ποιο είναι το ετήσιο κόστος λειτουργίας: α) μίας τεθωρακισμένης
ταξιαρχίας, β) μίας μηχανοκίνητης ταξιαρχίας, γ) μίας ταξιαρχίας Ειδικών
Δυνάμεων, δ) ενός τάγματος επιθετικών ελικοπτέρων και ε) ενός τάγματος
μεταφορικών ελικοπτέρων;
2. Υπάρχουν μελέτες για περεταίρω μείωση και αν ναι, που βασίζονται ώστε να μην επηρεαστεί το αξιόμαχο;
3.
Ποιο είναι το ετήσιο κόστος λειτουργίας α) μίας φρεγάτας τύπου «S», β)
μιας φρεγάτας τύπου «Μeko 200», γ) μίας ΤΠΚ τύπου Vosper, 6) μίας ΤΠΚ
τύπου Combattante και ε) ενός ΠΤΜ τύπου Ζubr;
4. Ποιο το ωριαίο
κόστος λειτουργίας για τα μαχητικά Α-7, F-4ΑUΡ, RF-4Ε, Μirage 2000
ΕGΜ/ΒGΜ, Mirage 2000-5, F-16 Βlock 30,+, Block 50, ΒΙοck 52+, Βlock 52+
Advanced; Επίσης για τα ελικόπτερα ΝΗ-90, Ηuey, ΑΗ-64Α/D, CΗ-47, S-70;
5. Με ποια οικονομικοτεχνικά κριτήρια προχωρείτε σε μειώσεις του λειτουργικού προϋπολογισμού και στους τρεις (3) Κλάδους των Ένοπλων Δυνάμεων, χωρίς να επηρεάζεται παράλληλα το αξιόμαχο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γεωργιάδης Σπυρίδων – Άδωνις
Πλεύρης Αθανάσιος
Κοραντής Ιωάννης