Κυριολεκτικά «από το παράθυρο» έβαλε το Πολεμικό Ναυτικό τις κορβέτες στις επιχειρησιακές του ανάγκες σε ότι αφορά τα νέα σκάφη που θα...
Κυριολεκτικά «από το
παράθυρο» έβαλε το Πολεμικό Ναυτικό τις κορβέτες στις επιχειρησιακές του
ανάγκες σε ότι αφορά τα νέα σκάφη που θα το εξοπλίσουν τα επόμενα
χρόνια, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του defencenet.gr.
Παρά το γεγονός ότι δεν
περιλαμβάνονται στο νέο δεκαπενταετές εξοπλιστικό πρόγραμμα με τα 20
προγράμματα που έχει εγκριθεί από ΣΑΓΕ και ΣΑΜ, αλλά όχι από ΚΥΣΕΑ (άλλο
πρωτοφανές:
έχουμε μπει στο β’ εξάμηνο του 2011 και ουδείς ενδιαφέρεται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και γενικότερα από την κυβέρνηση για τον προγραμματισμό απόκτησης των μέσων που θα της εξασφαλίσουν την ασφάλειά της, δηλαδή το ΕΜΠΑΕ 2011-2015).
Η ηγεσία του Π.Ν. φρόντισε και έβαλε τις κορβέτες στη Νέα Δομή Δυνάμεων, προσδοκώντας (και όχι άδικα) ότι το ΕΜΠΑΕ των 13,5 δις. Ευρώ (μέσα σε μία δεκαπενταετία) θα αλλάξει και οι οροφές θα αναθεωρηθούν προς τα πάνω.
Είναι γεγονός ότι το ΕΜΠΑΕ αυτό είναι περισσότερο μια καταγραφή των απόλυτα αναγκαίων μέσων για τα οποία μάλιστα η χρηματοδότηση είναι επιεικώς ανεπαρκής και επικίνδυνη για την ασφάλεια της χώρας. Έτσι λοιπόν μπορεί να μην κατάφερε να βάλει τις κορβέτες στο συγκεκριμένο ΕΜΠΑΕ, τις έβαλε στη Νέα Δομή Δυνάμεων. Δηλαδή δημιούργησε την επιχειρησιακή ανάγκη για κορβέτες.
«Η ανάγκη μας είναι πολύ συγκεκριμένη» ανέφερε σχετικά στο defencenet.gr ανώτατη πηγή του Π.Ν. «Θέλουμε σκάφη στο Αιγαίο που να επιχειρούν με κατάσταση θαλάσσης πάνω από 7 μποφόρ, μεταξύ 60 και 100 μέτρων και με εκτόπισμα μέχρι 2.500 τόνους. Σε ότι αφορά το εκτόπισμα και τις γενικότερες δυνατότητες εξαρτάται από την πορεία του προγράμματος των φρεγατών. Δεν τα συγχέουμε τα δύο προγράμματα. Υπάρχουν πράγματα που μπορούν να κάνουν καλύτερα οι κορβέτες και πράγματα που μπορούν να κάνουν μόνο οι φρεγάτες».
Για τις κορβέτες το Ναυτικό επανέρχεται στην παλιά ιδέα του customized σκάφους. Δηλαδή να πατήσει πάνω σε κάποιο νυν σχέδιο (μιλάνε για τις τις γαλλικές FM400 που ακόμα δεν έχουν μορφοποιηθεί και διατίθενται σε διάφορες εκδόσεις) το οποίο θα αναπτυχθεί-εξελιχθεί ανάλογα με τις ελληνικές ανάγκες στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ή/και Σκαραμαγκά.
«Στις FREMM το αναντικατάστατο είναι οι SCALP Naval και η μεγάλου εκτοπίσματος πλατφόρμα που επιτρέπει στο σκάφος να επιχειρεί στην Α.Μεσόγειο, αλλά στις κορβέτες μπορούμε να «παίξουμε» και να δώσουμε μέχρι και δύο διαφορετικές εκδόσεις σε ένα σκάφος το οποίο θα έχει σχεδιαστεί ειδικά για να επιχειρεί στο Αιγαίο. Δεν θα αντιμετωπίσει τις ΤF-2000 γιατί δεν θα μπορεί, αλλά γι’αυτές θα υπάρχουν οι FREMM.»
Σε ότι αφορά το οικονομικό ζήτημα που είναι και το φλέγον, η ίδια πηγή ανέφερε τα εξής: «Με το να το αναπτύξουμε εγχωρίως κερδίζουμε χρόνο. Αν ξεκινούσαμε σήμερα το 2018 θα είχαμε το πρώτο σκάφος να πλέει στο Αιγαίο. Γενικά στόχος μας είναι να έχουμε κορβέτα στο Αιγαίο το 2020».
Άρα πέρα από την δεδομένη απόφαση του ΓΕΝ για απόκτηση κορβέτας, έχουμε και συγκεκριμένο σκεπτικό που αναφέρεται στην δημιουργία customized σκάφους, αλλά βασισμένου σε υπάρχον σχέδιο.
Και ελπίζουν να ξεκινήσει το ταχύτερο η επικαιροποίηση του ΕΜΠΑΕ.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
έχουμε μπει στο β’ εξάμηνο του 2011 και ουδείς ενδιαφέρεται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και γενικότερα από την κυβέρνηση για τον προγραμματισμό απόκτησης των μέσων που θα της εξασφαλίσουν την ασφάλειά της, δηλαδή το ΕΜΠΑΕ 2011-2015).
Η ηγεσία του Π.Ν. φρόντισε και έβαλε τις κορβέτες στη Νέα Δομή Δυνάμεων, προσδοκώντας (και όχι άδικα) ότι το ΕΜΠΑΕ των 13,5 δις. Ευρώ (μέσα σε μία δεκαπενταετία) θα αλλάξει και οι οροφές θα αναθεωρηθούν προς τα πάνω.
Είναι γεγονός ότι το ΕΜΠΑΕ αυτό είναι περισσότερο μια καταγραφή των απόλυτα αναγκαίων μέσων για τα οποία μάλιστα η χρηματοδότηση είναι επιεικώς ανεπαρκής και επικίνδυνη για την ασφάλεια της χώρας. Έτσι λοιπόν μπορεί να μην κατάφερε να βάλει τις κορβέτες στο συγκεκριμένο ΕΜΠΑΕ, τις έβαλε στη Νέα Δομή Δυνάμεων. Δηλαδή δημιούργησε την επιχειρησιακή ανάγκη για κορβέτες.
«Η ανάγκη μας είναι πολύ συγκεκριμένη» ανέφερε σχετικά στο defencenet.gr ανώτατη πηγή του Π.Ν. «Θέλουμε σκάφη στο Αιγαίο που να επιχειρούν με κατάσταση θαλάσσης πάνω από 7 μποφόρ, μεταξύ 60 και 100 μέτρων και με εκτόπισμα μέχρι 2.500 τόνους. Σε ότι αφορά το εκτόπισμα και τις γενικότερες δυνατότητες εξαρτάται από την πορεία του προγράμματος των φρεγατών. Δεν τα συγχέουμε τα δύο προγράμματα. Υπάρχουν πράγματα που μπορούν να κάνουν καλύτερα οι κορβέτες και πράγματα που μπορούν να κάνουν μόνο οι φρεγάτες».
Για τις κορβέτες το Ναυτικό επανέρχεται στην παλιά ιδέα του customized σκάφους. Δηλαδή να πατήσει πάνω σε κάποιο νυν σχέδιο (μιλάνε για τις τις γαλλικές FM400 που ακόμα δεν έχουν μορφοποιηθεί και διατίθενται σε διάφορες εκδόσεις) το οποίο θα αναπτυχθεί-εξελιχθεί ανάλογα με τις ελληνικές ανάγκες στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ή/και Σκαραμαγκά.
«Στις FREMM το αναντικατάστατο είναι οι SCALP Naval και η μεγάλου εκτοπίσματος πλατφόρμα που επιτρέπει στο σκάφος να επιχειρεί στην Α.Μεσόγειο, αλλά στις κορβέτες μπορούμε να «παίξουμε» και να δώσουμε μέχρι και δύο διαφορετικές εκδόσεις σε ένα σκάφος το οποίο θα έχει σχεδιαστεί ειδικά για να επιχειρεί στο Αιγαίο. Δεν θα αντιμετωπίσει τις ΤF-2000 γιατί δεν θα μπορεί, αλλά γι’αυτές θα υπάρχουν οι FREMM.»
Σε ότι αφορά το οικονομικό ζήτημα που είναι και το φλέγον, η ίδια πηγή ανέφερε τα εξής: «Με το να το αναπτύξουμε εγχωρίως κερδίζουμε χρόνο. Αν ξεκινούσαμε σήμερα το 2018 θα είχαμε το πρώτο σκάφος να πλέει στο Αιγαίο. Γενικά στόχος μας είναι να έχουμε κορβέτα στο Αιγαίο το 2020».
Άρα πέρα από την δεδομένη απόφαση του ΓΕΝ για απόκτηση κορβέτας, έχουμε και συγκεκριμένο σκεπτικό που αναφέρεται στην δημιουργία customized σκάφους, αλλά βασισμένου σε υπάρχον σχέδιο.
Και ελπίζουν να ξεκινήσει το ταχύτερο η επικαιροποίηση του ΕΜΠΑΕ.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr