Όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση των ΕΑΣ, βρέθηκε αντιμέτωπη με τεράστια οικονομικά προβλήματα. Το έλλειμμα της εταιρείας ανήρχετο σε 180 ...
Όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση των ΕΑΣ, βρέθηκε αντιμέτωπη με τεράστια
οικονομικά προβλήματα. Το έλλειμμα της εταιρείας ανήρχετο σε 180 εκατ.
€, οι ετήσιες ζημιές έτους 2009 ανέρχονταν σε 162 εκατ. € και οι
συνολικές υποχρεώσεις προς τράπεζες ανέρχονταν στα 909 εκατ. €. Η
έλλειψη ανατεθειμένων συμβάσεων και το ταμειακό έλλειμμα, είχε σαν
συνέπεια να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις οφειλές της προς τρίτους και
να έχει αδυναμία καταβολής μισθών και ασφαλιστικών εισφορών προς τους
εργαζομένους με συνακόλουθη συνέπεια επισχέσεις εργασίας του προσωπικού.
Για τους παραπάνω λόγους προτεραιότητα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
και της νέας διοίκησης, ήταν να αναστραφεί η πορεία συνεχούς συσσώρευσης
χρεών, με την αύξηση της παραγωγικότητας, τη διεκδίκηση νέων
παραγγελιών, την είσπραξη οφειλών από τρίτους, την υπαγωγή της εταιρείας
σε ρύθμιση των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών, σε συνδυασμό με την
ανασυγκρότηση της εταιρείας, την άσκηση συστηματικής περιστολής των
δαπανών και τη μείωση του λειτουργικού κόστους, προκειμένου η εταιρεία
να διεκδικήσει με βιώσιμο τρόπο ένα σημαντικό ρόλο στο χώρο της
αμυντικής βιομηχανίας της χώρας.
Τα προβλήματα που αναφέρθηκαν, σε συνδυασμό με την υπαγωγή της
εταιρείας στις διατάξεις του Ν. 3891/2010 για την αναδιοργάνωση της,
οδήγησαν τη διοίκηση στην υλοποίηση της σύνταξης του νέου στρατηγικού
σχεδίου, ενώ παράλληλα και στα πλαίσια περιστολής των δαπανών εκπονήθηκε
και τέθηκε σε εφαρμογή το νέο οργανόγραμμα ανταποκρινόμενο στις
απαιτήσεις υλοποίησης του νέου στρατηγικού σχεδίου.
Κατ’ εφαρμογή του Ν. 3891/2010 και εντός των πιεστικών προθεσμιών που
έθετε, διεξήχθησαν διαπραγματεύσεις με τα σωματεία για τη κατάρτιση
νέας Επιχειρησιακής ΣΣΕ. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η σύνταξη νέου
οργανογράμματος, ενώ ήδη ολοκληρώνεται ο εσωτερικός κανονισμός
λειτουργίας της εταιρείας.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, οι υπηρεσιακοί παράγοντες ήταν
επιφορτισμένοι να αποστέλλουν τεράστιο όγκο στοιχείων που ζητούσαν οι
οικονομικοί και νομικοί σύμβουλοι που έχουν οριστεί από το Υπουργείο
Οικονομικών για την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή. Τα εν λόγω στοιχεία
αφορούσαν το σύνολο της λειτουργίας της εταιρείας, δηλαδή την
οικονομική-νομική και παραγωγική κατάστασή της.
Η ανάγκη επομένως της εταιρείας να ανταποκριθεί σε αυτές τις
υποχρεώσεις, σε συνδυασμό με τις αθρόες αιφνίδιες αποχωρήσεις στελεχών
της το μήνα Δεκέμβριο 2010, συντέλεσε στην καθυστέρηση αποστολής στην
Ελληνική Στατιστική Αρχή πληροφοριακών στοιχείων που αφορούν την
οικονομική διαχείριση, ταμειακές ροές και εκκρεμείς οφειλές. Μετά την
προσαρμογή του πληροφοριακού συστήματος στις νέες απαιτήσεις
αποκαθίσταται η ροή της αποστολής των στοιχείων στην Ελληνική Στατιστική
Αρχή.
Αναφορικά με τη στελέχωση της εταιρείας και στα πλαίσια της
περιστολής των λειτουργικών δαπανών, αποφασίστηκε η αναδιάταξη του
προσωπικού και η συγχώνευση διευθύνσεων, με αποτέλεσμα να επιτευχθεί η
μείωση των θέσεων ευθύνης από 557 που υφίσταντο σε 234. Από αυτές έχουν
στελεχωθεί μόνο οι απολύτως αναγκαίες, περίπου το 80% των θέσεων, της
παραγωγής και του διοικητικού τμήματος (170 στελέχη έναντι περίπου 350
μέχρι το προηγούμενο έτος).
Η προσπάθεια της διοίκησης αποσκοπούσε στην αξιοποίηση όλων των
στελεχών της εταιρείας, ενώ η ανάθεση θέσεων ευθύνης σε συγκεκριμένους
εργαζομένους έγινε λαμβάνοντας υπ’ όψη τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα
τους, την επιμέλεια στο χειρισμό των ανατεθεισών εργασιών, την απόδοση
και την εν γένει υπηρεσιακή δραστηριότητα και συμπεριφορά τους.
Τέλος, όσον αφορά το επίπεδο εκπαίδευσης των στελεχών, με την
προηγούμενη οργάνωση το ποσοστό των πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ ήταν 68,83%,
ενώ με την καινούρια ανέρχεται στο 71,76%.
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος τηα απάντησης του ΥΕΘΑ σε σχετική Ερώτηση, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Μιχάλης
Β. Μπεκίρης, με θέμα «Οργανόγραμμα ΕΑΣ»
Ερώτηση 17661/8-6-2011 της Βουλής των Ελλήνων
Με την εγκύκλιο 773/1014/19.05.2011 η εποπτευόμενη σας εταιρεία ΕΑΣ
εμφάνισε ένα οργανόγραμμα –τερατούργημα, για τη δημιουργία του οποίου,
καταστρατηγήθηκαν νόμοι, τους οποίους εσείς οι ίδιοι ψηφίσατε προ ολίγων
μηνών.
Αναλυτικά : στον νόμο 3891/2010, στον οποίο υπάγεται η
ΕΑΣ (από τα άρθρα 15 έως 21), προβλέπεται «κατάρτιση Εσωτερικού
Κανονισμού Λειτουργίας που περιλαμβάνει ,τουλάχιστον τα προβλεπόμενα στο
άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3429/2005» σύμφωνα με το οποίο πρέπει:
1. Να υπάρξουν διαδικασίες αξιολόγησης της απόδοσης των διευθυντικών στελεχών τ η ς εταιρείας.
2. Να περιγραφούν τα καθήκοντα των θέσεων ευθύνης και να προσδιορισθούν οι απαιτήσεις των θέσεων (προσοντολόγιο).
3. Να προκηρυχθούν οι θέσεις ευθύνης ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη η αρχή της ισοτιμίας.
Με λίγα λόγια όφειλε η Διοίκηση να ακολουθήσει διαδικασίες πλήρους
και ευρείας διαφάνειας. Σημειώτεον ότι τα ανωτέρω περιγράφονται και στον
ισχύοντα κανονισμό εργασίας των ΕΑΣ.
Αντί αυτών δημιουργήθηκε αρχικά ένα οργανόγραμμα κενό ονομάτων και
κατόπιν προφανώς , μετά από «εσωκομματικές διαβουλεύσεις» οι θέσεις του
οργανογράμματος καλύφθηκαν από ημετέρους αγνοώντας επιδεικτικά όλες τις
προϋποθέσεις του νόμου.
Το αποτέλεσμα είναι αποθεωτικό για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
εκπαίδευση (συμπεριλαμβανομένων συνδικαλιστών) εις βάρος πτυχιούχων
ΤΕςΙ, ΑΕΙ, και κατόχους ακόμη διδακτορικών (που ως δια μαγείας
«εξαφανίστηκαν»)
Με ποια κριτήρια επιστήμονες καταξιωμένοι με 25ετή και πλέον προσφορά
στην εταιρεία «εξαφανίστηκαν» και τις θέσεις τους κατέλαβαν άνθρωποι με
ανύπαρκτα τυπικά τουλάχιστον προσόντα.
Αν έχετε αμφιβολία ζητήστε τα τυπικά προσόντα αυτών που απώλεσαν
θέσεις ευθύνης και τα όμοια αυτών που τοποθετήθηκαν σε θέσεις ευθύνης.
Η κυβέρνηση οφείλει να εγκαλέσει την διοίκηση των ΕΑΣ για τα
ατοπήματα που διέπραξε με την δημιουργία αυτού του οργανογράμματος, που
όμοιο του δεν αποτολμήθηκε ούτε στα πρώτα χρόνια του ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας
του ΄80, με τους πανίσχυρους τότε πράσινους συνδικαλιστές. Να αποσύρουν
οργανόγραμμα, που δημιουργεί τεράστια προβλήματα ηθικής τάξης και
εύρυθμης λειτουργίας της ψυχορραγούσας εταιρείας και να προχωρήσουν
στην εξ αρχής σύνταξη νέου λαμβάνοντας υπ΄όψιν τις επιταγές του νόμου.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Γιατί δεν εφαρμόσατε τον νόμο στην πολύπαθη αυτή ΔΕΚΟ;
2. Ποιοι είναι οι στόχοι με τις αλλαγές του οργανογράμματος τη στιγμή
κατά την οποία «εξαφανίσατε» στελέχη με πτυχία ΑΕΙ και σε μερικές
περιπτώσεις και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και τις θέσεις κατέλαβαν
απόφοιτοι Δημοτικού (πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) οι οποίοι δεν έχουν το
γνωστικό πεδίο που απαιτεί η θέση;
3. Γιατί τα ΕΑΣ δεν κατέθεσαν τα οικονομικά στοιχεία του μηνός
Απριλίου ως όφειλαν; Μήπως η διοίκηση εκτός από επικίνδυνη είναι και
ανίκανη;
4. Αληθεύει ότι υπήρξε παραίτηση υπάλληλου από τη θέση που του
ανατέθηκε με το νέο οργανόγραμμα καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις
ευθύνες που του δόθηκαν;
Ο Βουλευτής
Μιχάλης Β. Μπεκίρης