Την αγανάκτηση στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας έχει προκαλέσει δημοσίευμα περί «ελεγχόμενης χρεοκοπίας» λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών στα...
Την αγανάκτηση στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας έχει προκαλέσει
δημοσίευμα περί «ελεγχόμενης χρεοκοπίας» λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών στα
καύσιμα που παραλαμβάνει από την εταιρία Ελληνικά Πετρέλαια, μια οφειλή
ύψους 65.200.000 ευρώ.
Η αγανάκτηση δεν αφορά τόσο τη διαρροή του εγγράφου – αν και
πεποίθηση είναι ότι πρόκειται για στρατιωτική πηγή, υψηλά ιστάμενη
μάλιστα – αφού όπως διευκρίνισαν στο «defence-point.gr» το θέμα δεν
υφίσταται πλέον και έχει διευθετηθεί μετά από διακανονισμό με την
εταιρία για την πληρωμή σε μηνιαία βάση 30 εκατομμυρίων ευρώ σε δυο
15θήμερες δόσεις.
Η αγανάκτηση είναι για το γεγονός ότι από τα συγκεκριμένα καύσιμα
μόνο ένα μέρος τους καταναλώνεται στις αμιγώς στρατιωτικές
δραστηριότητες του κλάδου. Πολύ συχνά, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης ως
κοινωνικής προσφοράς, η Πολεμική Αεροπορία καλείται να διαθέσει μέσα για
πολλαπλές αποστολές, όπως για παράδειγμα οι αεροδιακομιδές και οι
διασώσεις.
Ως είθισται, όλοι είναι ικανοποιημένοι και εξυμνούν το
αξιόμαχο του κλάδου και την άμεση ετοιμότητα που παρουσιάζει, χωρίς όμως
αυτοί, το ρόλο των οποίων αναλαμβάνει η Πολεμική Αεροπορία να
υποκαταστήσει, να βάζουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώνει τουλάχιστον
τα καύσιμα του C-130 ή του C-27J ή κάποιου ελικοπτέρου που θα πετάξει
και θα εκτελέσει την αποστολή.
Όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρθηκε, εάν κανείς αθροίσει τα
κόστη των αποστολών αυτών, το νούμερο – επιβάρυνση που θα προκύψει για
την Πολεμική Αεροπορία και τον προϋπολογισμό της είναι πολύ σημαντικό,
πολλώ δε μάλλον σε εποχή κρίσης, όπου οι οικονομίες που γίνονται είναι
αιματηρές.
Τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας ουδέποτε αρνήθηκαν ή «γκρίνιαξαν»
όταν τους ζητήθηκε να κινητοποιηθούν για τη διάσωση κάποιου συνανθρώπου
μας, όπως άλλωστε πράττουν και οι υπόλοιποι κλάδοι των Ενόπλων
Δυνάμεων. Ωστόσο, εάν επιθυμούμε να μην επηρεαστεί το κρίσιμο για την
εθνική ασφάλεια επιχειρησιακό πτητικό έργο και η εκπαίδευση, δεν
μπορεί για παράδειγμα μια αποστολή που θα έπρεπε να εκτελεί το ΕΚΑΒ να
την αναλαμβάνει η Πολεμική Αεροπορία και να μην καταβάλλονται από το
αρμόδιο υπουργείο στον κλάδο τουλάχιστον οι δαπάνες των καυσίμων!
Κι όλα αυτά χωρίς να συνυπολογιστεί το κόστος της φθοράς που υφίστανται
τα μέσα σε ανταλλακτικά και γενικότερα της συντήρηση που απαιτείται
ώστε να μην κινδυνεύσει η ασφάλεια πτήσεων.
Δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο ότι το ζήτημα
είναι κρίσιμο και χρήζει της άμεσης πολιτικής παρέμβασης και
διευθέτησης.
http://www.defence-point.gr/news/?p=15482