Στα μέσα της επόμενη εβδομάδας αναμένεται η άφιξη των δύο πρώτων νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90. Τα δύο ελικόπτερα θα πετάξουν με μ...
Στα μέσα της επόμενη εβδομάδας αναμένεται η άφιξη των δύο πρώτων νέων
μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90. Τα δύο ελικόπτερα θα πετάξουν με μικτά
πληρώματα της κατασκευάστριας εταιρείας ΝΗΙndustries και στελέχη της
Αεροπορίας Στρατού, και θα προσγειωθούν στη Πάχη Μεγάρων όπου θα
αξιοποιηθούν από το 2ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού. Η παραλαβή
των επόμενων δύο ελικοπτέρων του τύπου αναμένεται το προσεχή Σεπτέμβριο.
Σημειώνεται ότι η ΝΗΙ ανέλαβε την κύρια ευθύνη της καθυστέρησης,
παρέχοντας έκπτωση 17% στο τίμημα της αρχικής σύμβασης που
ενεργοποιήθηκε την 1η Οκτωβρίου του 2003, ύψους €657,5 εκατ., και
προέβλεπε τη παράδοση του συνόλου των 16 μεταφορικών ελικοπτέρων και 4
ελικοπτέρων ειδικών αποστολών τύπου NH-90, συμπεριλαμβανομένων 4
Υγειονομικών Συλλογών μέχρι το 2009. Η έκδοση ΤΤΗ που επιλέχθηκε από
την Ελλάδα θεωρείται κατάλληλη για την εκτέλεση πλειάδας ρόλων, όπως η
διεξαγωγή αποστολών αερομεταφοράς προσωπικού και φορτίου, ρίψης
αλεξιπτωτιστών, έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR), και ειδικών
επιχειρήσεων.
Στον εξοπλισμό του ελικοπτέρου περιλαμβάνονται σύστημα FLIR, διόπτρες
νυχτερινής όρασης, κράνη με ενσωματωμένο προβολικό σύστημα, ψηφιακό
σύστημα απεικόνισης χάρτη μέσω δημιουργίας συμβόλων και γραφικών, κόφτες
ηλεκτροφόρων καλωδίων, θωρακισμένα καθίσματα για το διμελές πλήρωμα,
καθώς και σύστημα λέιζερ για προειδοποίηση ύπαρξης φυσικών ή τεχνητών
εμποδίων μπροστά από το σκάφος. Το ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρονικού
πολέμου του ΝΗ90 στην έκδοση ΤΤΗ περιλαμβάνει τέσσερις προειδοποιητές
εντοπισμού/εγκλωβισμού από αντίπαλα ραντάρ, δύο συσκευές προειδοποίησης
επερχόμενων πυραύλων και δύο εκτοξευτές φωτοβολίδων και αερόφυλλων. Τη
συνδυασμένη λειτουργία όλων αυτών των επιμέρους στοιχείων του
συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου επιβλέπει και διαχειρίζεται μια
κεντρική ψηφιακή μονάδα ελέγχου που είναι ενσωματωμένη σε αυτό. Για το
μέγιστο δυνατό περιορισμό του ηλεκτρομαγνητικού και του υπέρυθρου
ίχνους του ελικοπτέρου, έχουν υιοθετηθεί ειδικά διαμορφωμένες εξαγωγές
καυσαερίων με κλίση προς τα επάνω και πλάγια, προκειμένου τα καυσαέρια
να διαχέονται από το κατώρευμα του κύριου στροφείου και να περιορίζεται η
θερμοκρασία εξαγωγής τους. Σε ό,τι αφορά τον περιορισμό του
ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, αυτό υπολογίζεται ότι είναι χαμηλότερο από τα
άλλα ελικόπτερα της κατηγορίας λόγω της ρομβοειδούς διατομής, της
ατράκτου του ΝΗ90 και της ευρείας χρήσης συνθετικών υλικών στην
κατασκευή της. Τέλος, το ΝΗ90 χαρακτηρίζεται και από τα εξαιρετικά
χαμηλά επίπεδα θορύβου.
http://www.strategyreport.gr/?p=11507