Υψηλό ελληνικό ενδιαφέρον είχε το 49ο αεροναυτικό σαλόνι του Le Bourget που διεξάγεται μεταξύ 20 και 26 Ιουνίου στο Παρίσι. Χαρακτηρι...
Υψηλό ελληνικό ενδιαφέρον είχε το
49ο αεροναυτικό σαλόνι του Le Bourget που διεξάγεται μεταξύ 20 και 26
Ιουνίου στο Παρίσι. Χαρακτηριστικό του υψηλού ελληνικού ενδιαφέροντος
είναι το γεγονός ότι η ελληνική παρουσία αποτελείτο πρακτικά από τρεις
αντιπροσωπείες.
Πιο συγκεκριμένα στο Παρίσι
βρέθηκε αντιπροσωπεία της ΓΔΑΕΕ με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή
Εξοπλισμών Δημήτριο Γεωργιόπουλο, αντιπροσωπεία της ΠΑ με επικεφαλής τον
Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχο (Ι) Βασίλειο Κλόκοζα αλλά και ακόμη δύο
αντιπροσωπείες της ΠΑ από το Α1 γραφείο και το ΑΤΑ. Παρών επίσης στην
έκθεση ήταν και ο πρέσβης της Ελλάδας στο Παρίσι.
Το ενδιαφέρον των ελληνικών αντιπροσωπειών όπως έγινε γνωστό από πληροφορίες περιεστράφη γύρω
από τα προγράμματα αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 της ΠΑ, το μαχητικό
πέμπτης γενιάς F-35, τη νέα έκδοση του αεροσκάφους της Boeing F/A-18
Silent Hornet αλλά και αντ6ίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το Rafale
και το Eurofighter.
To
F-35 Lightning II στην πίστα του Le Bourget, αποσπώντας για άλλη μια
φορά το ενδιαφέρον των χιλιάδων επισκεπτών της έκθεσης. Όπως ανακοίνωσαν
επίσημοι της εταιρείας κατά τη διάρκεια της έκθεσης το πρόγραμμα του
F-35 βρίσκεται στη φάση του 4ου συμβολαίου της αρχικής γραμμής παραγωγής
χαμηλού ρυθμού (LRIP-4)
To
γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος Rafale κατά τη διάρκεια της επίδειξής του
στις 20 Ιουνίου. Από συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι υπεύθυνοι της
εταιρείας έγινε γνωστό πως το αεροσκάφος συμμετείχε στις επιχειρήσεις
κατά της λυβικής αεράμυνας ενόσω αυτή βρισκόταν σε πλήρη επιχειρησιακή
ικανότητα χρησιμοποιώντας το ΣΑ Spectra και όλοι οι Scalp-EG που
εκτόξευσε το αεροσκάφος βρήκαν τους στόχους τους. Σε ότι αφορά την
έκδοση F3 οι άνθρωποι της Dassault Aviation ανέφεραν πως αυτή θα είναι
έτοιμη το 2013, το νέο ενεργό ραντάρ RBE-2 AESA θα αξιολογηθεί το 2012
και θα είναι έτοιμο προς παράδοση το 2013, ενώ η πιστοποίηση του νέου
βλήματος METEOR αναμένεται το 2018.
Το
περίπτερο της MBDA με mock-up των βλημάτων METEOR και ASRAAM. Το ΜΕΤΕΟR
αναπτύσσεται από έξι Ευρωπαϊκά για να αναντικαταστήσει τα βλήματα
ΑΙΜ-120 ΑΜRAAM με την παραγωγή του βλήματος να ξεκινά από το 2012. Μια
έκδοση με μικρότερο εκπέτασμα των πτερυγίων αναπτύσσεται από την MBDA
για την πιστοποίηση του βλήματος στα αεροσκάφη F-35. Το βλήμα ASRAAM
βρίσκεται σε υπηρεσία με την RAF και την RAAF (στην τελευταία περίπτωση
με τα αεροσκάφη F/A-18) ενώ το βλήμα πρόκειται να πιστοποιηθεί στην
έκδοση Block 3SDD του F-35 για την μεταφορά του στην εσωτερική αποθήκη
οπλισμού (σταθμοί 5&7) αλλά και σε φορείς στα ακροπτερύγια.
Το ισραηλινό αντιαεροπορικό σύστημα Barak 8 στα στατικά εκθέματα του φετινού Le Bourget
Μοντέλο
υπό κλίμακας του νέου τουρκικού επιθετικού ελικόπτερου Τ129 στο
περίπτερο της Agusta Westland. Η συγκεκριμένη έκδοση πρόκειται να
διαθέτει βελτιωμένους κινητήρες , T800 (CTS800-4), 12 νέα αντιαρματικά
βλήματα UMTAS της Roketsan –έκδοσης παρόμοιας διαμόρφωσης με τους
Hellfire- και πυροβόλο των 20 χλστ.
Το
αμερικανικό UAV MQ-9 Predator της General Atomics. Διαθέτει κινητήρα
900 ίππων και μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 480 χ.αω
Το
περίπτερο της γαλλικής SAFRAN όπου κυριαρχούσε το νέο βλήμα
αέρος-εδάφους AΑSM Όπως έγινε γνωστό από ανθρώπους της εταιρείας κατά
τη διάρκεια της εμπλοκής στη Λιβύη ένα τέτοιο βλήμα κατόρθωσε να πλήξει
άρμα μάχης σε απόσταση 57 χλμ.
Το
UA V Telemos αφορά μια κοινή προσπάθεια της BAe SYSTEM και της γαλλικής
Dassault Aviation για ένα σύστημα μεγάλης αυτονομίας και μέσου ύψους
(MALE). Το αερόχημα προωθείται από δύο κινητήρες της Rolls-Royce
RB250B-17.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr