ΠΡΟΣ: 47 η Διεύθυνση Νομοπαρασκευαστικής Εργασίας Γ.Λ.Κ. Κάνιγγος 29 106 82 – Αθήνα (Υπ όψιν κ.κ. Χριστοδούλου & Φραγκι...
ΠΡΟΣ: 47η Διεύθυνση Νομοπαρασκευαστικής Εργασίας Γ.Λ.Κ.
Κάνιγγος 29 106 82 – Αθήνα
(Υπ όψιν κ.κ. Χριστοδούλου & Φραγκιά )
Email: d47@glk.gr
ΚΟΙΝ : – Υπουργείο Οικονομικών (Υπόψη Υπουργού κ. Γ. Παπακωνσταντίνου)
(Υπόψη Υφυπουργού κ. Φ. Σαχινίδη)
- Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
(Υπόψη Αναπληρωτή Υπουργού κ. Γ. Κουτρουμάνη)
ΣΧΕΤ.: (α) Nόμος 3865/2010 Άρθρο 10
(β) Αρ.Πρωτ. 157363/0092 από 1-1-2010, ερμηνευτική 47ης Δνσης ΓΛΚ/Τμημα Α.
Αξιότιμες/οι Κυρίες και Κύριοι
Μετά από προσεκτική μελέτη της σχετικής (α) νομοθεσίας καθώς
και της οικείας (β) εγκυκλίου σας και μεταφέροντας την αγωνία αλλά και
τους προβληματισμούς-εύλογες απορίες των αποστράτων στελεχών των Ε.Δ.
που εκπροσωπούμε, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας, τα παρακάτω,
αναμένοντας τις δικές σας θέσεις/τοποθετήσεις, επί του προσφάτως
ανακύψαντος θέματος αναστολής συντάξεων, των εργαζομένων συνταξιούχων
του ευρύτερου δημόσιου τομέα και δη των αποστράτων Αξκών και Υπαξκών των
Ενόπλων μας Δυνάμεων :
α. Σύμφωνα με την οικεία αιτιολογική έκθεση, το «πνεύμα του
νομοθέτη» που συνέταξε το σχετικό (α) νόμο, ήταν η εναρμόνιση των
καθεστώτων απασχόλησης των εργαζομένων συνταξιούχων του δημοσίου τομέα
με αυτούς του ιδιωτικού τομέα (εξ ου και η παραπομπή στο άρθρο 63 του
ν.2676/99, όπως αυτό διαμορφώθηκε με το άρθρο 16 του ν,3863/2010).
β. Παρά ταύτα όμως στη σχετική (β) εγκύκλιο και ειδικά στο
τμήμα των εξαιρέσεων, δεν είδαμε πουθενά να γίνεται μνεία και εξαίρεση
στις παρακάτω «ευαίσθητες» κατηγορίες συνταξιούχων:
1/ Στους πολυτέκνους (3τεκνους με επιμέλεια ή 4τεκνους) των
οποίων το ένα τουλάχιστον των τέκνων είναι ανήλικο ή σπουδάζει σε
ανώτερες ή ανώτατες σχολές και έως τη συμπλήρωση του 24ου έτους της
ηλικίας του ή είναι ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία,
2/ Στους συνταξιούχους αναπηρίας φορέων κυρίας ασφάλισης που
κερδίζουν με την εργασία τους, λιγότερα από όσα κερδίζει ένας υγιής
απασχολούμενος,
3/ Στον επιζώντα των συζύγων,
- Όλα τα ανωτέρω αναφέρονται, καθ όσον εκτιμάται πως έχει γίνει παρανόηση λόγω κακής παραγραφοποίησης της σχετικής νομοθεσίας, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η πρόθεση του νομοθέτη και να εξάγονται λανθασμένες ερμηνείες. Συγκεκριμένα και όπως διαφαίνεται ξεκάθαρα στα συνημμένα αντίγραφα των νόμων :
α. Το άρθρο 10 του σχετικού (α) νόμου, κάνει λόγο για ισχύ
των προβλεπομένων στην παράγραφο 1 του άρθρου 63 του ν. 2676/1999, όπως
ισχύουν.
β. Το άρθρο 63 του ν. 2676/1999, αντικαταστάθηκε με το άρθρο
16 του νόμου 3863/2010 και άρα ισχύει πλέον και η οικεία παράγραφος 1 ,
για το νόμο 3865/2010.
γ. Όμως το άρθρο 1 του νέου νόμου 3863/2010, έχει δύο (2)
παραγράφους «2» , αυτή, μετά την αρχική παράγραφο 1, που μνημονεύει
«…Οι συνταξιούχοι της προηγούμενης παραγράφου….» και αυτή μετά την
υποπαράγραφο (?) 8, που αναφέρει «…Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν…..» και
η οποία σύμφωνα με την άποψή μας, είναι η ορθή 2η παράγραφος (για να υπάρξει και εξομοίωση καθεστώτων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, ως ανωτέρω επισημάνσεις μας).
3. Αναμένουμε την ανάληψη όλων των απαραίτητων ενεργειών
επί των ανωτέρω, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα σε ένα ζήτημα που
συνιστά άνιση αντιμετώπιση εις βάρος μιας μεγάλης κοινωνικής ομάδας,
πέρα και πάνω από την, κατά την άποψη μας, καταπάτηση του συνταγματικού
μας δικαιώματος της εργασίας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Ταμίας Ο Πρόεδρος
Γιάννης Αντωνιάδης Εμμανουήλ Σαρτζετάκης
Αξιωματικός Π.Ν. ε.α. Αξιωματικός Π.Ν. ε.α.