Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Αργύρης Ντινόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα την παραλαβή των υποβ...
Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Αργύρης
Ντινόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα την παραλαβή των
υποβρυχίων του Π.Ν., γίνονται γνωστά τα εξής:
Οι συμβατικές ημερομηνίες παράδοσης των Υ/Β τ. 214 και Υ/Β ΩΚΕΑΝΟΣ σύμφωνα με το ν. 3885/10 είναι οι εξής:
(1) Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ : 27 Απριλίου 2012 (+4 μήνες περίοδος χάριτος)
(2) Υ/Β ΩΚΕΑΝΟΣ : 27 Μαΐου 2012 (+4 μήνες περίοδος χάριτος)
(3) Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ : 27 Φεβρουαρίου 2013 (+4 μήνες περίοδος χάριτος)
(4) Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ: 27 Δεκεμβρίου 2013 (+4 μήνες περίοδος χάριτος)
(5) 5ο Υ/Β τ. 214 (Δεν έχει γίνει ονοματοδοσία ακόμη) : 27 Ιουλίου 2018 (+4 μήνες περίοδος χάριτος).
(6) 6ο Υ/Β τ. 214 (Δεν έχει γίνει ονοματοδοσία ακόμη) : 27 Ιουλίου 2019 (+4 μήνες περίοδος χάριτος).
Μετά την ψήφιση του ν. 3885/10 κατεβλήθησαν, σύμφωνα με ρητές διατάξεις του νόμου, τα παρακάτω ποσά στον ανάδοχο (ΕΝΑΕ):
(1) 27 Οκτ 2010: 250 εκατ. Ευρώ, (2) 15 Νοε 2011: 50 εκατ. Ευρώ, (3) 15 Φεβ 2011: 50 εκατ. Ευρώ
Τα ποσά αυτά αναφέρονται στο πρόγραμμα «Αρχιμήδης», στο πρόγραμμα
«Ποσειδών» και στα υλικά των Υ/Β 209. Ένα σημαντικό τμήμα των ποσών
αυτών που αναλογούσε στον κύριο υποκατασκευαστή δεν μεταβιβάσθηκε από
τον ανάδοχο (ΕΝΑΕ) στον κύριο υποκατασκευαστή (HDW) λόγω των μεταξύ τους
διαφορών. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει προβεί στις ενέργειες που είναι
αναγκαίες για την προστασία των συμφερόντων του και αναμένει την
οριστική εξέλιξη στο ζήτημα των σχέσεων ΕΝΑΕ/HDW μετά την καταγγελία της
υποκατασκευαστικής σύμβασης μεταξύ ΕΝΑΕ-HDW για το πρόγραμμα «Ποσειδών»
στην οποία προέβη η HDW.
Ερώτηση 16392/17-5-2011 της Βουλής των Ελλήνων
Με χθεσινή ( 16 Μαΐου 2011) ανακοίνωσή του ο υπουργός εθνικής άμυνας
Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε γνωστή την καταγγελία από την γερμανική
εταιρία ΗDW της σύμβασης με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Ελευσίνας { ΕΝΑΕ) για
την κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214 του ΠΝ (Πρόγραμμα Ποσειδών).
Η σύμβαση αυτή υπεγράφη μετά την ψήφιση από την κυβερνητική πλειοψηφία
(αλλά και από τον ΛΑΟΣ) του Νόμου 3885/2010 με τον οποίο στην ουσία
αναβίωσαν οι δύο «αμαρτωλές> συμβάσεις του 2000 και του 2002. Αυτές
οι δύο «αμαρτωλές συμβάσεις» έχουν ήδη κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο το ασύλληπτο ποσό των 2 δις ευρώ
(για την ακρίβεια 2.033,100,000 ευρώ) όπως άλλωστε αναφέρεται στον ίδιο
τον Νόμο 3885/2010 τον οποίο ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑΟΣ. Έναντι
αυτού του τιμήματος το ελληνικό δημόσιο έχει παραλάβει μέχρι σήμερα από
τους Γερμανούς μόνο το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ το οποίο έτσι
αναδεικνύεται ως το ακριβότερο υποβρύχιο του κόσμου! Για τις
«αμαρτωλές» αυτές συμβάσεις (τις οποίες η σημερινή Κυβέρνηση αναβίωσε το
2010) εξετάζονται ήδη από την προανακριτική επιτροπή οι τυχόν ποινικές
ευθύνες του πρώην υπουργού εθνικής άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου. Ο Άκης
Τσοχατζόπουλος παραπέμφθηκε στην προανακριτική επιτροπή γιατί από την
έρευνα της γερμανικής δικαιοσύνης προέκυψαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία
η γερμανική εταιρία HDW (μαζί με την θυγατρική της FERROSTAAL πλήρωσε
μίζες σε Έλληνες αξιωματούχους για την υπόθεση των υποβρυχίων Τα
στοιχεία αυτά είναι άκρως επιβαρυντικά και ερευνώνται ήδη από την
προανακριτική εκτροπή. Μέχρι τώρα έχουν εντοπιστεί πληρωμές (για μίζες)
σε υπεράκτιες εταιρίες τουλάχιστον 100 εκ. ευρω1. Εντύπωση προκαλεί το
γεγονός ότι η Κυβέρνηση αναβίωσε αυτές τις «αμαρτωλές» συμβάσεις με την
γερμανική εταιρία HDW τον Σεπτέμβριο του 2010 όταν ήταν ήδη γνωστή η έρευνα
της γερμανικής δικαιοσύνης για τις μίζες που η συγκεκριμένη εταιρία
έδινε στην Ελλάδα. Τώρα η ίδια γερμανική εταιρία έρχεται να καταγγείλει
την αναβιώσασες (το 2010) «αμαρτωλές» συμβάσεις του 2000 και του 2002.
Έτσι το πρόγραμμα ναυπήγησης-παράδοσης και των υπολοίπων (συνολικά
πέντε) υποβρυχίων κινδυνεύει με νέες καθυστερήσεις αν όχι και με
απρόβλεπτες συνέπειες. Και όλα αυτά ενώ το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη
καταβάλλει στους Γερμανούς το ποσό των 2.033.100.000 ευρώ.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός
1. Πότε θα παραδοθούν τα πέντε υποβρύχια των προγραμμάτων Αρχιμήδης και Ποσειδών για τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί 2.033.100.000 ευρώ.
2. Μετά την ψήφιση του Νόμου 3885/2010 (δηλαδή μετά τον Σεπτέμβριο του 2010) πόσα επιπλέον (άνω των 2.033.100.000 ευρώ) ποσά έχουν δοθεί από το ελληνικό δημόσιο στις κατασκευάστριες εταιρείες.