Στον αέρα τινάχθηκε η συμφωνία για τα υποβρύχια Type 214, τυπικά τα δύο της νέας παραγγελίας, αλλά πρακτικά κινδυνεύει ολόκληρη η σύμβ...
Στον αέρα τινάχθηκε η
συμφωνία για τα υποβρύχια Type 214, τυπικά τα δύο της νέας παραγγελίας,
αλλά πρακτικά κινδυνεύει ολόκληρη η σύμβαση, όπως μόνο πρώτο το
defencenet.gr έχει γράψει. Η γερμανική Thyssen/HDW με μία πρωτοφανή
κίνηση κατήγγειλε σήμερα, την σύμβαση ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων
Type 214 τα οποία αποφασίστηκε να ναυπηγηθούν ως αντικατάσταση του
προγράμματος εκσυγχρονισμού Neptune II.
Για την ώρα δημοσιεύουμε την ανακοίνωση του υπουργείου και επανερχόμαστε με νεότερες πληροφορίες:
"Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της HDW ενημέρωσε σήμερα το απόγευμα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η HDW κατήγγειλε τη σύμβαση υποκατασκευής που είχε συνάψει με τα ΕΝΑΕ για το πρόγραμμα «Ποσειδών» που περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού.
Η καταγγελία δεν αφορά την σύμβαση που υπεγράφη σε εκτέλεση του ν. 3885/2010 μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΝΑΕ, της HDW και της Abu Dhabi Mar, αλλά την περαιτέρω σύμβαση που συνδέει τον ανάδοχο (ΕΝΑΕ) με τον κύριο υποκατασκευαστή (HDW) και όχι το Πρόγραμμα «Αρχιμήδης» αλλά μόνο το Πρόγραμμα «Ποσειδών» που αρχικώς προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιών υποβρυχίων Τύπου 209 και, μετά την τροποποίησή του, την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του υποβρυχίου «Ωκεανός» Τύπου 209 και την κατασκευή δύο υποβρυχίων Τύπου 214.
Η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με πράξεις ή παραλείψεις του ελληνικού Δημοσίου, αλλά οφείλεται σε σοβαρές διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ της σημερινής ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ (Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar) και της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, όχι μόνον για τα ζητήματα που αφορούν τα ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και γενικότερα την ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών στη Γερμανία.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου είναι πλήρως διασφαλισμένα με τον ν. 3885/2010 και η εξέλιξη αυτή δεν παρεμποδίζει την παραλαβή, σύμφωνα με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, των τριών υποβρυχίων Τύπου 214 που βρίσκονται έτοιμα στα ΕΝΑΕ και έχουν περιέλθει ήδη κατά κυριότητα στο ελληνικό Δημόσιο χάρη στις ρυθμίσεις του ν. 3885/2010.
Εξίσου διασφαλισμένα είναι τα ποσά που κατέβαλε το ελληνικό Δημόσιο μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3885/2010 που αφορούν την ολοκλήρωση της Σύμβασης «Αρχιμήδης» -και όχι της Σύμβασης «Ποσειδών»- καθώς και τα υλικά υποστήριξης των υποβρυχίων Τύπου 209 που διαθέτει ο ελληνικός στόλος. Τα δε μικρά ποσά που κατεβλήθησαν για την Σύμβαση «Ποσειδών», ούτως ή άλλως βρίσκονται ακόμη στα χέρια των ΕΝΑΕ.
Για τις εξελίξεις αυτές έχει ήδη ζητήσει να ενημερώσει το ελληνικό Δημόσιο η πλευρά των ΕΝΑΕ/Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar και για τον σκοπό αυτό ο κ. Ισκαντάρ Σάφα θα επισκεφθεί τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας την Τετάρτη το μεσημέρι. Ήδη, όμως, διαβεβαίωσε και εγγράφως και προφορικώς το ΥΠΕΘΑ για την επιθυμία του Ομίλου να παραμείνει στα ΕΝΑΕ και γενικότερα στην Ελλάδα.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπενθυμίζει ότι είχε ενημερώσει την προηγούμενη εβδομάδα την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για τα έγγραφα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και τις επιστολές που ο ίδιος είχε απευθύνει στην ThyssenKrupp/HDW σε σχέση με την τήρηση των ρητρών διαφάνειας και ελέγχου που προβλέπονται στο ν. 3885/2010 –επιστολές που κοινοποιήθηκαν και στους Υπουργούς Οικονομικών και Άμυνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε επίσης ενημερώσει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για το διάβημα που έκανε κατ’ εντολήν του ο Έλληνας πρέσβης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την International Petroleum Investment Company που μετά το 2009 ελέγχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Ferrostaal, ώστε να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια στη Βουλή των Ελλήνων και την ελληνική Δικαιοσύνη για τις έρευνες που διεξάγουν".
Tμήμα ειδήσεων defencenet.grΓια την ώρα δημοσιεύουμε την ανακοίνωση του υπουργείου και επανερχόμαστε με νεότερες πληροφορίες:
"Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της HDW ενημέρωσε σήμερα το απόγευμα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η HDW κατήγγειλε τη σύμβαση υποκατασκευής που είχε συνάψει με τα ΕΝΑΕ για το πρόγραμμα «Ποσειδών» που περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού.
Η καταγγελία δεν αφορά την σύμβαση που υπεγράφη σε εκτέλεση του ν. 3885/2010 μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΝΑΕ, της HDW και της Abu Dhabi Mar, αλλά την περαιτέρω σύμβαση που συνδέει τον ανάδοχο (ΕΝΑΕ) με τον κύριο υποκατασκευαστή (HDW) και όχι το Πρόγραμμα «Αρχιμήδης» αλλά μόνο το Πρόγραμμα «Ποσειδών» που αρχικώς προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιών υποβρυχίων Τύπου 209 και, μετά την τροποποίησή του, την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του υποβρυχίου «Ωκεανός» Τύπου 209 και την κατασκευή δύο υποβρυχίων Τύπου 214.
Η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με πράξεις ή παραλείψεις του ελληνικού Δημοσίου, αλλά οφείλεται σε σοβαρές διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ της σημερινής ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ (Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar) και της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, όχι μόνον για τα ζητήματα που αφορούν τα ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και γενικότερα την ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών στη Γερμανία.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου είναι πλήρως διασφαλισμένα με τον ν. 3885/2010 και η εξέλιξη αυτή δεν παρεμποδίζει την παραλαβή, σύμφωνα με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, των τριών υποβρυχίων Τύπου 214 που βρίσκονται έτοιμα στα ΕΝΑΕ και έχουν περιέλθει ήδη κατά κυριότητα στο ελληνικό Δημόσιο χάρη στις ρυθμίσεις του ν. 3885/2010.
Εξίσου διασφαλισμένα είναι τα ποσά που κατέβαλε το ελληνικό Δημόσιο μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3885/2010 που αφορούν την ολοκλήρωση της Σύμβασης «Αρχιμήδης» -και όχι της Σύμβασης «Ποσειδών»- καθώς και τα υλικά υποστήριξης των υποβρυχίων Τύπου 209 που διαθέτει ο ελληνικός στόλος. Τα δε μικρά ποσά που κατεβλήθησαν για την Σύμβαση «Ποσειδών», ούτως ή άλλως βρίσκονται ακόμη στα χέρια των ΕΝΑΕ.
Για τις εξελίξεις αυτές έχει ήδη ζητήσει να ενημερώσει το ελληνικό Δημόσιο η πλευρά των ΕΝΑΕ/Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar και για τον σκοπό αυτό ο κ. Ισκαντάρ Σάφα θα επισκεφθεί τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας την Τετάρτη το μεσημέρι. Ήδη, όμως, διαβεβαίωσε και εγγράφως και προφορικώς το ΥΠΕΘΑ για την επιθυμία του Ομίλου να παραμείνει στα ΕΝΑΕ και γενικότερα στην Ελλάδα.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπενθυμίζει ότι είχε ενημερώσει την προηγούμενη εβδομάδα την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για τα έγγραφα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και τις επιστολές που ο ίδιος είχε απευθύνει στην ThyssenKrupp/HDW σε σχέση με την τήρηση των ρητρών διαφάνειας και ελέγχου που προβλέπονται στο ν. 3885/2010 –επιστολές που κοινοποιήθηκαν και στους Υπουργούς Οικονομικών και Άμυνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε επίσης ενημερώσει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για το διάβημα που έκανε κατ’ εντολήν του ο Έλληνας πρέσβης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την International Petroleum Investment Company που μετά το 2009 ελέγχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Ferrostaal, ώστε να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια στη Βουλή των Ελλήνων και την ελληνική Δικαιοσύνη για τις έρευνες που διεξάγουν".