Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο κατέπεσε και δεύτερο ολοκαίνουριο ελικόπτερο τύπου Apache και...
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι μέσα σε λιγότερο από ένα
χρόνο κατέπεσε και δεύτερο ολοκαίνουριο ελικόπτερο τύπου Apache και πάλι
σε νυκτερινή άσκηση. Ευτυχώς αυτή την φορά
οι δύο έμπειροι χειριστές κατάφεραν να προσγειωθούν και να διασωθούν
προτού καεί ολοσχερώς το ελικόπτερο. Τα δύο ελικόπτερα ανήκαν στα δώδεκα
Apache που είχαν παραληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2009 και εντάχθηκαν
επιχειρησιακά στην Αεροπορία Στρατού το Φεβρουάριο του 2010.
Αν και
είναι νωρίς ακόμα προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, είναι
βέβαιο ότι υπάρχουν προβλήματα στην συντήρηση και στην ασφαλή χρήση των
μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, αφού δεν δικαιολογείται η απώλεια δύο
καινούριων ελικοπτέρων σε διάστημα 14 μηνών από την παραλαβή τους.
Πολλές μάλιστα είναι οι καταγγελίες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων ότι η
Αεροπορία Στρατού έχει «ερημώσει» από μηχανικούς λόγω αποχωρήσεων μετά
τις δραστικές μειώσεις μισθών, επιδομάτων και την διάψευση
συνταξιοδοτικών προσδοκιών. Μάλιστα όπως καταγγέλλεται, οι
εναπομείναντες μηχανικοί σε όλα τα σώματα των Ενόπλων Δυνάμεων
επιδίδονται σε ένα πρωτοφανή «κανιβαλισμό» καθώς οι περικοπές γίνονται
ακόμα και σε απαραίτητα ανταλλακτικά με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η
συντήρηση των μέσων με άλλο τρόπο.
Αυτά δηλώνουν στη ΒτΕ οι βουλευτές κ. Γιάννης Δημαράς και κ. Βασίλης Οικονόμου
Κατόπιν όλων αυτών, ερωτούν τον ΥΕΘΑ
Αυτά δηλώνουν στη ΒτΕ οι βουλευτές κ. Γιάννης Δημαράς και κ. Βασίλης Οικονόμου
Κατόπιν όλων αυτών, ερωτούν τον ΥΕΘΑ
1. Που αποδίδετε εσείς την πτώση 2 καινούριων ελικοπτέρων Apache σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους;
2. Ισχύει ότι στην Αεροπορία Στρατού υπάρχουν προβλήματα στελέχωσης λόγω αποχωρήσεων μεγάλου αριθμού μηχανικών;
3. Τι απαντάτε στις καταγγελίες για πρωτοφανή έλλειψη ανταλλακτικών
για την συντήρηση και την ασφαλή χρήση των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων;
4. Πως σκοπεύετε να διασφαλίσετε ότι τα πτητικά μέσα των Ενόπλων
Δυνάμεων θα είναι σε άριστη επιχειρησιακή κατάσταση ειδικά μετά και τις
εξαγγελίες για δραστικό περιορισμό των δαπανών για την Εθνική μας Άμυνα
που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και την επάρκεια των ανταλλακτικών;
Σε απάντησή τους το ΥΠΕΘΑ δηλώνει για κάθε επιτελείο
ΓΕΣ
Για το ΕΕ/Π ΑΗ-64DΗΑ ΕΣ1030, το οποίο κατέπεσε την 30η Ιουλίου 2010,
διεξήχθη από την αρμόδια επιτροπή διερεύνηση η οποία κατέληξε σε πόρισμα
που χαρακτηρίζεται «ΑΠΟΡΡΗΤΟ». Για το Ε/Π ΕΣ1027 η επιτροπή διερεύνησης
ξεκίνησε άμεσα τις εργασίες της και είναι σε εξέλιξη η διερεύνηση των
αιτίων που προκάλεσαν την αναγκαστική προσγείωση του ΕΕ/Π και στη
συνέχεια την εξέλιξη της πυρκαγιάς και καύση του. Και στις δύο
περιπτώσεις είχαν προηγηθεί όλες οι αναγκαίες και προβλεπόμενες εργασίες
συντήρησης ενώ οι κυβερνήτες ήταν ιδιαίτερα έμπειροι. Το κάθε ένα
βέβαια από τα συμβάντα αυτά είναι αυτοτελές. Για την προμήθεια των Ε/Π
αυτού του τύπου έχει ενημερωθεί σε ειδική συνεδρίαση η αρμόδια
κοινοβουλευτική επιτροπή.
Η πλειονότητα των τεχνικών που υπηρετούν στις Μονάδες Αεροπορία
Στρατού ανήκουν στο Τεχνικό Σώμα. Το ΓΕΣ αποφάσισε ήδη από το 2008 την
αποφοίτηση από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), Τεχνιτών Αεροπορίας
Στρατού αλλά και την πρόσληψη ΕΠΟΠ με την ειδικότητα του Μηχανοσυνθέτη.
Στελέχη των παραπάνω κατηγοριών από το 2009, μετά την προβλεπόμενη
εκπαίδευσή τους, στελεχώνουν τις Μονάδες ΑΣ, μαζί με τους αντίστοιχους
Υπαξιωματικούς από το Τεχνικό Σώμα. Έχουν δοθεί στο Σ.Ξ. αυστηρές και
σαφείς πολιτικές οδηγίες ως προς την συγκρότηση και λειτουργία της
Αεροπορίας Στρατού, την στελέχωσή της, την εκπαίδευση των χειριστών, την
τήρηση των κανόνων ασφαλείας πτήσεων και όλα τα συναφή θέματα.
Συγκροτήθηκε επιπλέον Διακλαδική ομάδα εργασίας για το ζήτημα των
ελικοπτέρων (βάσεις συντήρησης, εκπαίδευση, υποστήριξη, ασφάλεια πτήσεων
κοκ).
ΓΕΝ
Στον Π/Υ ΓΕΝ του 2011 έχουν εγγραφεί ποσά 3.000.000 για Προμήθεια
Ειδών Συντήρησης και Επισκευών Ε/Π και 3.500.000 για Αμοιβές για
Συντήρηση και Επισκευή Ε/Π. Για τη χρηματοδότηση της προμήθειας
ανταλλακτικών οι διατιθέμενες πιστώσεις παραμένουν οι ίδιες με το 2010,
ενώ οι αντίστοιχες των επισκευών είναι μειωμένες κατά 1.500.000€ λόγω
του ότι το Π.Ν. από 1-1-2010 δεν διαθέτει Αεροσκάφη Ναυτικής
Συνεργασίας.
Το εφοδιαστικό σύστημα του Π.Ν., αξιοποιώντας κατά το δυνατόν
καλύτερα τις ανωτέρω διατιθέμενες πιστώσεις επιδιώκει την επίτευξη της
κάλυψης των απαιτήσεων σε ανταλλακτικά και επισκευές των Ε/Π, με σκοπό
την κατά το δυνατόν πληρέστερη τεχνικοεφοδιαστική υποστήριξη τους. Σε
κάθε περίπτωση η συντήρηση και η επιχειρησιακή αξιοποίηση των Ε/Π
γίνεται με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια των πτήσεων για το σύνολο των
διαθέσιμων μέσων.
ΓΕΑ
Οι ασφαλείς πτήσεις των αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Π.Α. δεν
επηρεάζονται ούτε από τις ελλείψεις προσωπικού ούτε από τις ελλείψεις
ανταλλακτικών, καθώς υπάρχουν αυστηροί κανόνες συντήρησης και ελέγχου
που εφαρμόζονται πριν αποδεσμευθεί προς εκμετάλλευση κάθε πτητικό μέσο.
Οι εν εξελίξει μεγάλες προμήθειες ανταλλακτικών της Π.Α. είναι γνωστές
και έχουν τεθεί υπόψη της αρμόδιας ειδικής επιτροπής της Βουλής των
Ελλήνων.
http://www.ekeo.gr/?p=13868