Εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει το ζήτημα επιβίωσης των δύο μεγαλύτερων ναυπηγικών μονάδων της χώρας των ΕΝΑΕ και του ομίλου Νεωρίου-Ελευ...
Εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει το ζήτημα επιβίωσης των δύο μεγαλύτερων ναυπηγικών μονάδων της χώρας των ΕΝΑΕ και του ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας, που απασχολούν συνολικά 2.500 εργαζόμενους. Μετά την καταγγελία της σύμβασης της BAE Systems για τις δύο πυραυλακάτους τύπου Super Vita που ναυπηγεί η Ελευσίνα, μία «βόμβα» οφειλής ύψους 200 εκατ. ευρώ των ΕΝΑΕ προς τον ... ΟΣΕ, έσκασε πριν μερικές ημέρες στα χέρια της νέας ιδιοκτησίας του Σκαραμαγκά και δημιουργεί μείζονα ανησυχία, όχι μόνο την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδιασμού, αλλά και για την παραμονή του ομίλου της Privinvest του Ισκαντάρ Σάφα στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μια οφειλή που προέρχεται από την μη υλοποίηση των προγραμματικών συμβάσεων που είχαν υπογραφεί μαζικά το 1997 με τον ΟΣΕ για την κατασκευή βαγονιών. Τα ΕΝΑΕ είχαν πάρει την μερίδα του λέοντος, στην κατασκευή των βαγονιών, έστω και αν σε αρκετές από αυτές τις συμβάσεις από πίσω βρίσκόταν η … Siemens!
Εν πάση περιπτώσει τα λεφτά δόθηκαν από το ΟΣΕ, αλλά τα βαγόνια ουδέποτε παραδόθηκαν. Η τότε νέα ηγεσία των Γερμανών έφτιαξε μια εταιρεία-μαϊμού στην οποία πώλησαν τα διακαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμβάσεων η οποία εταιρεία λειτουργούσε στο εσωτερικό των ΕΝΑΕ. Πριν δύο χρόνια περίπου, ο Γερμανός ιδιοκτήτης «βάρεσε κανόνι» και άφησε απλήρωτους κάπου 180 εργαζόμενους στην εν λόγω εταιρεία και τον ΟΣΕ χωρίς βαγόνια.
Οι εργαζόμενοι κατέφυγαν στα δικαστήρια και πριν δύο μήνες περίπου δικαιώθηκαν αλλά με μια απόφαση που επιστρέφει στην ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ ολόκληρη την ευθύνη για την εταιρεία. Αναγνώρισε δηλαδή ότι επρόκειτο για εικονική πώληση δεν αναγνώρισε την πτώχευση της προηγούμενης εταιρείας και συνεπώς όλες οι απαιτήσεις μεταφέρθηκαν στο νέο ιδιοκτήτη! Το αποτέλεσμα ήταν ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος να στείλει εγγράφως πλέον την απαίτηση των 200 εκατ. ευρώ στα ΕΝΑΕ και τον Ι.Σάφα ο οποίος βέβαια αγνοούσε παντελώς το θέμα αφού οι Γερμανοί πρώην ιδιοκτήτες δεν του είχαν αναφέρει αυτή την «μικρή» λεπτομέρεια!
Την περασμένη Τετάρτη στα γραφεία της διοίκησης των ΕΝΑΕ έγινε πραγματικός πόλεμος μεταξύ τω Λιβανέζων και των Γερμανών, παρόντων του Ι.Σάφα και του εκτελεστικού προέδρου της TKMS, C.H.Atzpodien. Το πρόβλημα είνα πρακτικά άλυτο από την πλευρά της κυβέρνησης, γιατί η διεκδίκηση του ΟΣΕ είναι απόλυτα νόμιμη και αυτονόητη.
Από την πλευρά του ο Ι.Σάφα νιώθει ότι τον εξαπάτησαν και έτσι είναι: Κανείς από τους νυν συνεταίρους του και πρώην ιδιοκτήτες δεν μπήκε στο κόπο να τον ενημερώσει ότι είχε γίνει τέτοια «μαϊμουδιά», έτσι ώστε να προσπαθήσει να την καλύψει στην φάση των διαπραγματεύσεων, όταν συζητήθηκε ακόμα και το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της έκτασης που βρίσκονται τα ΕΝΑΕ.
Και όλα αυτά ενώ το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Π.Ν. αναμένει να ξεκινήσει η ναυπήγηση του πέμπτου υποβρυχίου Type 214 για το οποίο έχουν καταβληθεί 50 εκατ. ευρώ, αλλά τίποτα δεν έχει γίνει. Φαίνεται όμως ότι τα δύσκολα είναι μπροστά: Οι δοκιμές του εκσυγχρονισμένου S118 ΩΚΕΑΝΟΣ του μοναδικού εκσυγχρονισμένου Type 209/1200 με σύστημα ΑΙΡ αναμένεται να ξεκινήσουν ... τον Σεπτέμβριο του 2011, δύο χρόνια μετά την παράδοσή του! Γιατί; Μήπως γιατί οι πάντες γνωρίζουν ότι το σκάφος έχει ελάχιστες πιθανότητες να ανταπεξέλθει στο πρόγραμμα δοκιμών;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr