Mια απίστευτη ιστορία ενός φαινομενικά απλού διαγωνισμού επισκευής τριών κινητήρων των ελικοπτέρων S-70-B6 Aegean Hawk, έχει φτάσει μέ...
Mια απίστευτη ιστορία ενός φαινομενικά απλού διαγωνισμού επισκευής τριών κινητήρων των ελικοπτέρων S-70-B6 Aegean Hawk, έχει φτάσει μέχρι τον Αρχηγό του ΓΕΝ, καθώς παρά το χαμηλό κόστος (περί τις 900.000 ευρώ όλο το έργο), υπήρξαν όλα αυτά τα συμπτώματα της παθογένειας των ελληνικών δημόσιων διαγωνισμών που έχουν φέρει την χώρα σε αυτό το τραγικό σημείο που βρίσκεται σήμερα: Τον Δεκέμβριο του 2009 το Πολεμικό Ναυτικό προκηρύσσει δημόσιο διαγωνισμό για την επισκευή τριών κινητήρων Τ799-400C των συγκεκριμένων ελικοπτέρων προκειμένου να βελτιωθεί η διαθεσιμότητά τους ειδικά αυτή την εποχή που το Π.Ν. στερείται σχεδόν παντελώς αεροσκάφών ναυτικής συνεργασίας.
Μετά από αρκετές παρατάσεις κατατίθονται δύο προσφορές στις 24 Μαρτίου 2010 από μία ελληνική εταιρεία που συνεργάζεται με αντίστοιχη πιστοποιημένη βρετανική και από μία ισραηλινή εταιρεία.
Μετά από προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, μειοδότρια εταιρεία ανακηρύχτηκε η ελληνοβρετανική υποψηφιότητα με περίπου 8% χαμηλότερο τίμημα. Κανονικά το θέμα έπρεπε να είχε λήξει εκεί και να μην ειχε υπάρξει η παραμικρή συνέχεια: Φθηνότερη προσφορά, έλληνική εταιρεία και πιστοποιημένη ικανότητα. Αλλά εδώ είναι Ελλάδα δεν είναι "παίξε γέλασε": Ζητήθηκαν και από τις δύο εταιρείες να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από το νόμο.
Η ελληνική εταιρεία κατέθεσε τα δικαιολογητικά, αλλά της ζητήθηκαν δύο επιπλέον τυπικά έγγραφα (που να δείχνουν ότι η εταιρεία δεν έχει πτωχεύσει!). Επίσης ζητήθηκε και από τους Ισραηλινούς να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά όπως προβλέπονταν και από το Νόμο.
Η ελληνική εταιρεία κατέθεσε τα δικαιολογητικά (που ανέφεραν ότι «δεν βρίσκεται σε «ειδική εκκαθάριση», μιλάμε για τέτοιους είδους δικαιολογητικά) και η ισραηλινή επίσης τα κατέθεσε. Μόνο που οι Ισραηλινοί, παραβίαζαν όλους τους όρους του διαγωνισμού όπως προκύπτει από τον φάκελο, ο οποίος έχει τεθεί υπ’όψιν του defencenet.gr.
Σχεδόν όλα τα χαρτιά που κατατέθηκαν από τους Ισαραηλινούς ήταν εκτός όρων διαγωνισμού γεγονός που διαπιστώθηκε και από την επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού για αυτό ζητήθηκε και γνωμάτευση, από το Ινστιτούτο Διεθνούς και Αλλοδαπού Δικαίου για την νομιμότητα των εγγράφων, γνωμάτευση η οποία δεν έλυσε το πρόβλημα.
Μετά το ΓΕΝ ζήτησε από τους Ισραηλινούς (!) να κατατεθεί επίσημο χαρτί είτε από την πρεσβεία είτε από κρατική αρχή που να δικαιολογεί την νομιμότητα των πιστοποιητικών της (!), χαρτί που δεν κατέθεσε, αλλά αντί αυτού κατέθεσε μία επιστολή που να δηλώνει τα ζητούμενα και επίσης ένα έγγραφο από το Εμπορικό επιμελητήριο της Ιερουσαλήμ, φορέας που όλοι γνωρίζουν μη κρατικός, που να επιβεβαιώνει χωρίς να δηλώνει τα ζητούμενα από την Υπηρεσία αιτήματα.
Προς έκπληξη όλων η υπηρεσία προμηθειών έκανε δεκτά τα ελλειπή πιστοποιητικά της ισραηλινής εταιρείας παρά το γεγονός ότι είναι και ακριβότερη και άναυ δικαιολογητικών και προχώρησε σε κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν!
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό όχι τόσο για την αξία του έργου, αλλά για την μεθόδευση που ακολουθήθηκε με την παραβίαση κάθε λογικής και πάνω απ’όλα την επιβάρυνση του δημοσίου με ένα σημαντικό ποσό σε εποχές που υποτίθεται ότι πρέπει να υπάρξει μείωση λειτουργικών δαπανών. Συν το γεγονός ότι εκφράζονται από κύκλους του Ναυτικού ισχυρές αμφιβολίες για την ικανότητα των Ισραηλινών να ολοκληρώσουν το έργο εντός των προβλεπομένων ημερομηνιών με αποτέλεσμα των γνωστά αποτέλέσματα στην διαθεσιμότητα των S-70. Αναμένεται η τοποθέτηση του Α/ΓΕΝ...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr