Λίγες πιθανότητες υπάρχουν πλέον να βρεθούν μεταχειρισμένα αεροσκάφη F-16 για την Πολεμική Αεροπορία - λόγω καθυστέρησης στο πρόγραμμα τ...
Λίγες πιθανότητες υπάρχουν πλέον να βρεθούν μεταχειρισμένα αεροσκάφη F-16 για την Πολεμική Αεροπορία - λόγω καθυστέρησης στο πρόγραμμα του F-35 - ένα σενάριο που απασχολούσε την Π.Α. σε περίπτωση που η οικονομική κατάσταση έβαινε προς το χειρότερο και φτάναμε στο 2015 οπότε η ανάγκη αντικατάστασης των F-4E Peace Icarus θα είναι πιεστική. Μάλιστα πολύ πρόσφατα έγινε προσπάθεια να βρεθούν διθέσια αεροσκάφη "D", αλλά η προσπάθεια απέβη άκαρπη καθώς η USAF ειδικά τα διθέσια τα θεωρεί "πολύτιμα" (το F-35 δεν θα παράγεται σε διθέσια έκδοση).
Έτσι, η αμερικανική Αεροπορία, εν μέσω ανησυχίας για επερχόμενο και μάλιστα σημαντικό χάσμα μαχητικών, λόγω της δεδομένης πλέον καθυστέρησης στο πρόγραμμα των F-35 αναζητεί λύσεις στην στην παραμονή σε υπηρεσία μεγάλων αριθμών F-16 με την την επέκταση της επιχειρησιακής «ζωής» τους.
Εκατοντάδες από τα παλαιότερα F-16, θα έπρεπε να αποσυρθούν μεταξύ 2014-2016, αλλά η επιχειρησιακή ένταξη του F-35 δεν αναμένεται πλέον πριν το 2017, οπότε αποφασίστηκε ένα πρόγραμμα επέκτασης της «ωφέλιμης ζωής» των αεροσκαφών από τις 8.000 στις 10.000 ώρες.
Σήμερα η USAF αναλώνει κατά μέσο όρο 300 ώρες από την «ζωή» κάθε αεροσκάφους τον χρόνο και το άμεσο ενδιαφέρον της είναι για την αύξηση του «ορίου ζωής» στα παλαιά F-16 Block 30, αρκετά όμως από τα οποία έχουν ήδη αποσυρθεί.
Πάντως για άλλη μια φορα επιβεβαιώνεται η αξία της πλατφόρμας του F-16 και η ευελιξία και η ανθεκτικότητα στην χρήση της. Η Π.Α. υπολόγιζε ότι μεταξύ 2014-2016 θα απελευθερώνονταν περί τα 300 F-16 και μάλιστα νεότερου Block από τα Block 30 που υπηρετεί ήδη 23 χρόνια στην Π.Α. και έχει αρκούντως ταλαιπωρηθεί, οπότε "έπαιζε" σενάριο παραλαβής μεταχειρισμένων με λίγες ώρες πτήσης F-16...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr