Μεγάλες ομοιότητες αποκτά πλέον ο μεγαλύτερος σύγχρονος διαγωνισμός για νέου μαχητικό αεροσκάφος στην Ινδία με την ελληνική αξιολόγηση τ...
Μεγάλες ομοιότητες αποκτά πλέον ο μεγαλύτερος σύγχρονος διαγωνισμός για νέου μαχητικό αεροσκάφος στην Ινδία με την ελληνική αξιολόγηση του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Και είναι πολλοί οι αξιωματικοί στην Πολεμική Αεροπορία που θεωρούν ότι "Μπορεί να δούμε τον ίδιο νικητή στους δύο διαγωνισμούς". Αυτή την στιγμή στον ινδικό διαγωνισμό για το, ας πούμε "μέσο" μαχητικό αεροσκάφος, αφού στην μεγάλύτερη κατηγορία υπάρχει το Su-30MKI όπου οι Ινδοί παρήγγειλαν επιπλέον μονάδες και στην μικρότερη κατηγορία θα έχουν μια δική τους εγχώρια ανάπτυξη, είναι φαβορί το EF-2000 και το F/A-18E/F.
Πρακτικά έχουν αποκλειστεί όπως και στην ελληνική αξιολόγηση για διάφορους λόγους των Rafale F3/4, το ΜiG-35, αλλά και το Gripen και μάλλον έχει ελάχιστες ελπίδες το F-16IN, λόγω του ενός κινητήρα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι "στα χαρτιά" δείχνει να είναι το πληρέστερο F-16 που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα Οι Ινδοί δείχνουν προτίμηση στα δικινητήρια τα οποία τα θεωρούν πιο αξιόπιστα και πιο κατάλληλα για τις δικές τους ανάγκες. Tαυτοχρόνως δεν παίζει η πρόταση για το F-35, λόγω καθυστερημένης ανάπτυξης
Το ινδικό πρόγραμμα αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προβλέπει παραγγελία 126 μαχητικών αεροσκαφών, με τα 18 να προέρχονται απευθείας από τον κατασκευαστή και τα υπόλοιπα 108 από τη γραμμή παραγωγής που θα δημιουργηθεί στη χώρα, μπήκε στην τελική του φάση όπως ανακοινώθηκε στην έκθεση Aero India 2011. Επιπλέον, θα υπάρχει προαίρεση (option) για 64 επιπλέον αεροσκάφη.
Συνολικά, έξι μεγάλες αεροδιαστημικές εταιρείες ανταγωνίζονται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα προμήθειας αεροσκαφών στον κόσμο αυτή τη στιγμή.
Τέλος, ένα ακόμα πρόγραμμα που ανακοινώθηκε την Πέμπτη και αφορούσε την ινδική Αεροπορία, ήταν η συμφωνία με τη Dassault για την αναβάθμιση του στόλου των M2000, αλλά χωρίς να αναφερθούν περισσότερες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα αυτή του κόστους το οποίο είχε στο παρελθόν εκτιμηθεί ως ιδιαίτερα υψηλό.
Κάτι που ερμηνεύεται και ως "παρηγοριά" στην γαλλική πλευρά για την απάλειψη κάθε πιθανότητας για την επικράτηση του Rafale στον προαναφερθέντα διαγωνισμό.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην ελληνική αξιολόγηση, όπου πέρα από την επιλογή των FREMM έχουμε το πρόγραμμα αναβάθμισης των Mirage 2000 ύψους 350 εκατ. ευρώ να "περνάει μπροστά" από το αντίστοιχο του F-16, όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου.
Και όπως και στον ινδικό διαγωνισμό το EF-2000 και το F/A-18E/F έχουν περάσει μπροστά στην αξιολόγηση, το ίδιο φαίνεται να ισχύει και στην ελληνική εξιολόγηση με μία διαφορά: Η Lockheed Martin είναι πολύ καλύτερα "δικτωμένη" στην Ελλάδα και το F-16 έχει ισχυρό λόπμι...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr