Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα τη βιωσιμότητα του Μετοχικο...
Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα τη βιωσιμότητα του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά από το ΓΕΝ:
Τα ταμειακά διαθέσιμα του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ) την 31-12-2010 ανέρχονταν σε 70.291.000 €, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν αντιμετωπίζεται πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας. Η καταβολή των μερισμάτων στους δικαιούχους διενεργείται εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών. Ωστόσο, όπως προκύπτει επί του παρόντος από το αρχικό κλείσιμο του Ισολογισμού-Απολογισμού για το έτος 2010 (υπολογισμός προ φόρων και αποσβέσεων), το κεφάλαιο του Ταμείου θα διαμορφωθεί στο ύψος των 96.000.000 ευρώ και η χρήση του θα κλείσει με έλλειμμα 8.500.000 ευρώ (προ φόρων).
Με σκοπό την βελτίωση της οικονομικής του κατάστασης, αποφασίσθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο η μείωση των χορηγούμενων μερισμάτων κατά 8%. Η απόφαση αυτή αποτελεί μια πρώτη άμεση αντίδραση προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης του ΜΤΝ, η οποία σε συνδυασμό με μελλοντικές διορθωτικές κινήσεις, θα οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην εξασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του Ταμείου. Η μείωση αυτή θα εξοικονομήσει ετησίως το ποσό των 6.000.000 ευρώ περίπου.
Ερώτηση 10304/2-2-2011 της Βουλής των Ελλήνων
Από τη διενέργεια αναλογιστικής μελέτης του ΓΕΝ για τη βιωσιμότητα του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ) με σκοπό την έγκαιρη ανάληψη των απαιτούμενων διορθωτικών ενεργειών, προκύπτει ότι, αν δεν ληφθούν μέτρα και το καθεστώς εισφορών και παροχών που ισχύει σήμερα παραμείνει το ίδιο, η βιωσιμότητα του Ταμείου μειώνεται σημαντικά, αναλόγως του ύψους του λεγόμενου κοινωνικού πόρου (κυρίως κρατήσεις επί των προμηθειών), σε σχέση με τις εκτιμήσεις της προηγούμενης αναλογιστικής μελέτης του έτους 2007. Επιπλέον, στη μελέτη επιβεβαιώνεται η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης του Ταμείου, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται τα κύρια αίτια για την αποδυνάμωση του:
Η διόγκωση των δαπανών για μερίσματα την τελευταία τριετία, λόγω του αυξημένου αριθμού αποστρατειών, καθώς και των υψηλών ποσών των παρεχομένων μερισμάτων, χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχα μεγάλες εισροές κοινωνικών πόρων.
Η σημαντική αύξηση των παροχών Βοηθημάτων Οικογενειακής και Επαγγελματικής Αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ), παρά την πρόσφατη αύξηση των αντιστοίχων εισφορών το 2009.
Το ύψος του κοινωνικού πόρου στη μελέτη του 2007, είχε προσδιορισθεί σε υψηλά ποσά ενώ στην πρόσφατη αναλογιστική μελέτη, το αντίστοιχο ποσό έχει προσδιορισθεί εντός των πλαισίων της δημοσιονομικής πολιτικής.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποια είναι η σημερινή οικονομική κατάσταση του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού;
2. Ποια συγκεκριμένα διορθωτικά μέτρα θα ληφθούν με στόχο τη βελτίωση της βιωσιμότητας του Ταμείου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός