Στείλτε την άποψή σας kranosgr@gmail.com

Σχετικά με το μέλλον της ΕΛΒΟ

Ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια, για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της ΕΛΒΟ, όπως και των άλλων αμυντικ...

Ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια, για να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της ΕΛΒΟ, όπως και των άλλων αμυντικών βιομηχανιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, υπό τις αυστηρές όμως προϋποθέσεις, της ανασυγκρότησης, του παραγωγικού εκσυγχρονισμού και της αναζήτησης ισχυρών στρατηγικών εταιρικών σχέσεων με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, έτσι ώστε να διευρύνουν τις δυνατότητες παραγωγής, αλλά και πώλησης αμυντικών προϊόντων και προϊόντων για πολιτική χρήση.

Στόχος μας είναι να σχεδιάσουμε το νέο αναπτυξιακό μέλλον της εταιρείας, να ορίσουμε τις διεθνείς και ευρωπαϊκές συνεργασίες και να αναδείξουμε την ανάγκη στρατηγικών εταιρικών σχέσεων με διεθνείς εταιρείες, οι οποίες έχουν και την τεχνογνωσία αλλά και το διεθνές δίκτυο πώλησης, διανομής και εμπορίας αμυντικών αλλά και πολιτικών προϊόντων τα οποία μπορεί η ΕΛΒΟ να παράξει.

Σύντομα ολοκληρώνουμε το σχεδιασμό για την υλοποίηση αμυντικών προγραμμάτων στο πλαίσιο του τριετούς εξοπλιστικού προγράμματος των Ενόπλων Δυνάμεων και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ώστε να συμβάλουμε κι εμείς από την πλευρά μας όχι απλώς στη βιωσιμότητα των αμυντικών βιομηχανιών, αλλά και στην αναγέννησή τους, στον εκσυγχρονισμό τους και στην ανάπτυξή τους.

Ήδη βρίσκονται  σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την  έκδοση εντολής διενέργειας ανακατασκευής 77 αρματοφορέων OSHKOSH M 911, του Σ.Ξ., ύψους 9.747.045 €, καθώς επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη οι προβλεπόμενες - ενδεικνυόμενες ενέργειες για την δρομολόγηση διαδικασιών προμήθειας από την ‘’ΕΛΒΟ ΑΒΕ’’ 300 οχημάτων Γ.Χ. 5 τον. με γερανό και 100 βυτιοφόρων μεταφοράς καυσίμων.

Επιπρόσθετα, το ΓΕΣ έχει συνάψει την 015Δ/10 σύμβαση με τη εταιρεία ΕΛΒΟ κόστους 2.500.000,00 ευρώ, επ΄ωφελεία της ΠΑ, για την ανακατασκευή 75 οχημάτων τύπου JEEP MERCEDES 240 GD, η οποία  βρίσκεται σε εξέλιξη  και έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα σε ποσοστό 50 %.

Αναφορικά με την οφειλή του ΥΠΕΘΑ προς την ΕΛΒΟ, σας γνωρίζω ότι την 18 Δεκ 2002 υπεγράφη μεταξύ ΑΣΔΥΣ/ΔΠΜ και ΕΛΒΟ ΑΒΕ η υπ΄αριθμ. 0313Δ/2002 πενταετής σύμβαση πλαίσιο και 1ο συμβατικό έτος, για την ανακατασκευή ειδικοποιημένων οχημάτων του ΓΕΣ. Η ως άνω σύμβαση πλαίσιο αποτέλεσε τη βάση με την οποία συντάχθηκαν και υπογράφηκαν οι ετήσιες συμβάσεις του 2ου , 3ου , 4ου και 5ου έτους.

Το ύψος του κάθε συμβατικού έτους της σύμβασης, καθορίστηκε με βάση τις εργασίες που θα εκτελούνταν και είχαν ήδη κοστολογηθεί από την ΕΛΒΟ. Οι πρόσθετες πιθανές εργασίες, που θα απαιτούνταν να εκτελεστούν και δεν είχαν κοστολογηθεί, αλλά θα κοστολογούνταν μετά την ολοκλήρωσή τους, προβλέπονταν σε άρθρο της σύμβασης.

Μετά την ολοκλήρωση του 2ου , 3ου και 4ου συμβατικού έτους, λόγω των προαναφερθεισών πρόσθετων εργασιών, σημειώθηκε υπέρβαση του προυπολογισθέντος κόστους κατά 7.206.931,67 Ευρώ.

Το ΓΕΣ συμφωνεί με την καταβολή του παραπάνω ποσού στην ΕΛΒΟ, αλλά επειδή σύμφωνα με τη νομοθεσία, απαιτείται η τροποποίηση της σύμβασης, διαβιβάστηκε η σχετική αλληλογραφία στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να εκδοθεί απόφαση, η οποία εκκρεμεί μέχρι σήμερα.

Κατά τα λοιπά αρμόδιο να απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Οικονομικών.

Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της απάντησης, σε ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Θεόδωρος Καράογλου, με θέμα «Οικονομικό αδιέξοδο και έλλειψη πολιτικής βούλησης απειλούν την ΕΛΒΟ».



Ερώτηση 10181/1-2-2011 της Βουλής των Ελλήνων

Κρίσιμο για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) διαφαίνεται το προσεχές διάστημα και συγκεκριμένα ο μήνας Φεβρουάριος, καθώς η άλλοτε κορωνίδα της ελληνικής βιομηχανίας αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας. Η κορυφαία βιομηχανική μονάδα της Βόρειας Ελλάδας, που το 2000 αριθμούσε 1150 εργαζομένους, έφτασε το 2010 να αριθμεί μόλις 493, ενώ κάθε εικοσιτετράωρο που περνά είναι κρίσιμο για το μέλλον της εταιρείας και των εργαζομένων.

Οι μηνιαίες ανάγκες της ΕΛΒΟ για τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά και την κάλυψη των πάγιων εξόδων ξεπερνούν τα 2 εκατ. ευρώ. Για το έτος 2010 οι ζημιές της ΕΛΒΟ ανήλθαν στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ η πτώση του τζίρου άγγιξε τα 29 εκατ. ευρώ. Λόγω της έλλειψης ρευστότητας, διακυβεύεται η ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευής στρατιωτικών φορτηγών για λογαριασμό των Κυπριακών Ενόπλων Δυνάμεων.

Και ενώ η ΕΛΒΟ αποτελεί εθνικό κεφάλαιο για την οικονομία της χώρας μας, σήμερα έφτασε στο σημείο να αδυνατεί να καταβάλει τους μισθούς των εργαζομένων, τις νόμιμες αποζημιώσεις των εργαζομένων που συνταξιοδοτούνται, τις οφειλές της στα ασφαλιστικά ταμεία και τους προμηθευτές της.

Καθοριστικό ρόλο στη θέση που έχει επέλθει σήμερα η ΕΛΒΟ, διαδραμάτισε η συνεχής αναβολή των γενικών συνελεύσεων, καθώς με την απουσία εκπροσώπου του δημοσίου, που είναι ο μεγαλομέτοχος στην εταιρία, και στην προγραμματισμένη και τελικά ματαιωθείσα γενική συνέλευση της προηγούμενης εβδομάδας, δεν μπορούν να ληφθούν μέτρα στήριξης της βιωσιμότητας της εταιρείας.

Βασικό θέμα της γενικής συνέλευσης θα αποτελούσε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 24 εκατ. ευρώ, ώστε να είναι εφικτή η κεφαλαιοποίηση του χρέους της εταιρείας προς το δημόσιο, όπως αυτό προέκυψε από δανεισμό του 1997. Ωστόσο, ακόμα και η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος, η μόνη κρατική τράπεζα, δεν δέχθηκε την εγγυητική επιστολή 15 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Οικονομικών, με αποτέλεσμα η ΕΛΒΟ να καταρρέει μπροστά στην ασυνεννοησία των κρατικών φορέων.

Με την τροπή που πήραν τα πράγματα, η ΕΛΒΟ βρίσκεται σήμερα χωρίς ρευστό, ενώ το δάνειο μπορεί να γίνει απαιτητό από την αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου, καθώς η 31η Ιανουαρίου ήταν η καταλυτική ημερομηνία καταβολής της οφειλής προς την αρμόδια εφορία. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, εκκρεμεί απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την εκχώρηση 7,5 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Άμυνας στην ΕΛΒΟ για παλαιότερες και διεκπεραιωμένες παραγγελίες, ωστόσο η ημερομηνία εκδίκασης συνεχώς αναβάλλεται.

Η στήριξη της βιωσιμότητας της ΕΛΒΟ αποτελεί στήριξη της οικονομίας της χώρας, καθώς δεν διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας μόνο των εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε δεκάδες επιχειρήσεις δορυφόρους στην ευρύτερη περιοχή της Βορείου Ελλάδος, που μαστίζεται από τον εφιάλτη της ανεργίας και της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:

-   Σε τι ενέργειες προβλέπεται να προβούν άμεσα τα αρμόδια Υπουργεία προκειμένου να δοθεί μία λύση ουσίας στο πρόβλημα ρευστότητας, που αντιμετωπίζει σήμερα η ΕΛΒΟ και που απειλεί άμεσα και βραχυπρόθεσμα τη βιωσιμότητά της και την εργασία 493 εργαζομένων και των οικογενειών τους;

-    Για ποιους λόγους δεν εξοφλεί το Υπουργείο Άμυνας τα οφειλόμενα 7,5 εκατ. ευρώ στην ΕΛΒΟ, που παλεύει για τη βιωσιμότητά της, και σε τι ενέργειες προβλέπεται να προβούν άμεσα το αρμόδια υπουργεία για την ουσιαστική αναπτυξιακή και οικονομική στήριξη μιας μεγάλης βιομηχανικής μονάδας απαραίτητης για την αμυντική βιομηχανία της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής;

-   Για ποιους λόγους δεν συμμετείχαν οι εκπρόσωποι του μεγαλομετόχου δημοσίου στις γενικές συνελεύσεις της ΕΛΒΟ, με αποτέλεσμα να οδηγείται η εταιρία σε αδιέξοδο, λόγω έλλειψης έκφρασης της ανάλογης πολιτικής βούλησης;

-   Προβλέπεται να εξετάσει το αρμόδιο Υπουργείο το ενδεχόμενο ανάδειξης της ΕΛΒΟ σε κέντρο κατασκευής, συντήρησης ερπυστριοφόρων και τροχοφόρων οχημάτων πολιτικού τομέα (απορριμματοφόρα, αστικά λεωφορεία, πυροσβεστικά οχήματα), ώστε να αναπροσαρμοστεί το αντικείμενο εργασίας της βιομηχανίας στις ανάγκες της εποχής και να γίνει ανταγωνιστική και βιώσιμη;

-    Υπάρχει συγκροτημένο σχέδιο για την ανάπτυξη και οικονομική εξυγίανση της ΕΛΒΟ από κυβερνητικής πλευράς, ποιο είναι αυτό και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα εφαρμοσθεί;
 
Όνομα

ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ,258,ΔΙΑΦΟΡΑ,82,ΔΙΕΘΝΗ,158,ΕΛΛΑΔΑ,463,ΕΝΟΠΛ.ΔΥΝ.,9018,ΘΡΗΣΚΕΙΑ,166,ΣΩΜ.ΑΣΦ.,116,
ltr
item
KRANOSGR: Σχετικά με το μέλλον της ΕΛΒΟ
Σχετικά με το μέλλον της ΕΛΒΟ
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4HU7PDgbTWwEXpgKNn3nVaUavfsXjDiMQFcS8nn8DK2wdGSj53RaRoNk6MjsldPQgx_Eat1BCzQsv2GKxvCdd4DvcLjBhe9rXDf3ogN41RU9a_HXtTRFzipNgUUn-UV2LfvzNyZXXOxc/s400/elvo-2-thumb-large.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4HU7PDgbTWwEXpgKNn3nVaUavfsXjDiMQFcS8nn8DK2wdGSj53RaRoNk6MjsldPQgx_Eat1BCzQsv2GKxvCdd4DvcLjBhe9rXDf3ogN41RU9a_HXtTRFzipNgUUn-UV2LfvzNyZXXOxc/s72-c/elvo-2-thumb-large.jpg
KRANOSGR
https://kranosgr.blogspot.com/2011/02/blog-post_4274.html
https://kranosgr.blogspot.com/
https://kranosgr.blogspot.com/
https://kranosgr.blogspot.com/2011/02/blog-post_4274.html
true
8649993928902506037
UTF-8
Αναρτήσεις φορτώθηκαν Δεν βρέθηκαν αναρτήσεις ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ Περισσοτερα Απάντηση Ακύρωση απάντησης Διαγραφή Από Αρχική ΣΕΛΙΔΕΣ Αναρτήσεις Προβολή όλων ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ Δεν βρέθηκε καμία αντιστοιχία ανάρτησης με το αίτημά σας Επιστροφή Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρι Τετ Πεπ Παρ Σαβ Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μάιος Μάι Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ minutes ago 1 ώρα πριν $$1$$ hours ago Εχθές $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Παρακολουθήτες Ακολουθηστε THIS CONTENT IS PREMIUM Παρακαλώ μοιραστείτε για ξεκλείδωμα Αντιγραφή όλου του κώδικα Επιλογή όλου του κώδικα Όλος ο κώδικας αντιγράφηκε στο πρόχειρο Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy