Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα τα δημοσιεύματα περί πτή...
Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα τα δημοσιεύματα περί πτήσεων στρατιωτικών τουρκικών ελικοπτέρων πάνω από τη χώρα, γίνονται γνωστά τα εξής:
Το Υπουργείο Εξωτερικών κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ΓΕΑ χορήγησε διπλωματική άδεια υπέρπτησης τριών τουρκικών ελικοπτέρων στις 5.12.2010 για τη μετάβασή τους στην Αλβανία και στις 19.12.2010 για την επιστροφή τους στην Τουρκία.
Τα Τουρκικά ελικόπτερα ήταν ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης (SAR) και δεν έφεραν οπλισμό ή άλλο σύστημα τακτικής αναγνώρισης και ηλεκτρονικού πολέμου. Μετείχαν δε από κοινού με Ελληνικά ελικόπτερα σε ανθρωπιστική επιχείρηση παροχής βοήθειας και εκκένωσης περιοχών λόγω των πλημμυρών στην Αλβανία.
Τα Τουρκικά ελικόπτερα και κατά την μετάβασή τους και κατά την επιστροφή τους στάθμευσαν στον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» για ανεφοδιασμό και τον έλεγχο των αρμοδίων Ελληνικών κρατικών αρχών.
Ερώτηση 8386/29-12-2010 της Βουλής των Ελλήνων
Συμφώνως με δημοσιεύματα των αμυντικών σελίδων του τύπου, επισημαίνεται ότι, πα ραχωρήθηκε επισήμως έγκριση και άδεια, σε σμήνος τριών τουρκικών στρατιωτικών μεταφορικών ελικοπτέρων, τύπου S~70Α/Α~28 Block Hawk, (που ανήκουν στις τ. ειδικές δυνάμεις), να πετάξουν πάνω από την Μακεδονία και την Θράκη μας, σε μία πτήση διαρκείας 90' και σε ύψος μόλις 400 ~ 600 μέτρων από το έδαφος; προερχόμενα από την Αλβανία!
Τα 3 τουρκικά ελικόπτερα, που διέθεταν πλήρη πολεμικό εξοπλισμό, (όπως φαίνεται και από τις δημοσιευθείσες φωτογραφίες τους), έλαβαν μέρος σε επιχειρήσεις εκκενώσεως περιοχών, στην Σκόδρα της Βορείου Αλβανίας. Θα πρέπει να τονισθεί, ότι οι ανωτέρω τουρκικοί τύποι ελικοπτέρων, είχαν περάσει προσφάτως, από πρόγραμμα ευρέως εκσυγχρονισμού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
1. Ποια υπηρεσία είχε την ευθύνη της χορηγήσεως της αδείας υπερπτήσεως των τουρκικών στρατιωτικών ελικοπτέρων, πάνω από την Μακεδονία και την Θράκη μας και πώς ακριβώς τεκμηριώνεται και αιτιολογείται αυτή; Ποιος την υπογράφει;
2. Γιατί δεν υπεδείχθη το αυτονόητο στους Τούρκους) να επιλέξουν την υπερπτήση, μέσω Σκο - πίων και Βουλγαρίας;
3. Μήπως τυχόν πραγματοποιήθηκαν κάποιου τύπου έλεγχοι, στα 3 αυτά τουρκικά ελικόπτερα, έστω οι στοιχειωδέστεροι, προ της χορηγήσεως αδείας; Αν όχι, γιατί;
4. Ποιος άραγε θα μπορούσε να εμποδίσει, σε μία τόσο χαμηλή πτήση, διαρκείας μάλιστα 90', τους Τούρκους πιλότους, να κινηματογραφήσουν με την άνεσή τους, «τα πάντα»;