ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ Τούρκικα ελαστικά, στα οχήματα του Κυπριακού στρατού ισχυρίζονται ότι προμηθεύουν , οι γείτονες μας. Η εφημερίδα Habe...
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ
Τούρκικα ελαστικά, στα οχήματα του Κυπριακού στρατού ισχυρίζονται ότι προμηθεύουν , οι γείτονες μας. Η εφημερίδα Habertürk, έχει τίτλο «Σφραγίδα Made in Turkey στον “ελληνοκυπριακό” στρατό - τα ελαστικά τους είναι από μας»!.Η είδηση βγήκε , στο ελληνο-τουρκικό επιχειρηματικό φόρουμ που διοργανώθηκε στην Κομοτηνή.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα , τούρκος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα για να δείξει ότι το εμπόριο δεν έχει σύνορα , αποκάλυψε το γεγονός που η τουρκική εφημερίδα αναφέρει « η Εθνική Φρουρά , όπως αποκαλείται ο στρατός των ελληνοκυπρίων χρησιμοποιεί ελαστικά τουρκικής παραγωγής»!
Ο Μουσταφά Χασάνογλου, που είναι αντιπρόσωπος των τουρκικών ελαστικών PETLAS στην Ελλάδα, μιλώντας στον τούρκο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Νιχάτ Εργκιούν του δήλωσε ότι εξάγει ελαστικά στην Κύπρο και όπως γράφει η τουρκική εφημερίδα « έγινε φανερό ότι πολλά από τα ελαστικά της Εθνικής Φρουράς είναι τουρκικής παραγωγής.» Ο Χασάνογλου, μιλώντας στην εφημερίδα Habertürk, δήλωσε πως «εδώ και 16 χρόνια είμαι αντιπρόσωπος. Από το 2005 πουλώ ελαστικά και στη “Νότια Κύπρο”».
Ο Χασάνογλου, δηλώνει ότι οι εξαγωγές γίνονται μέσω της Ελλάδας « πάνω στα λάστιχα δεν αλλάζουμε τίποτα πάνω τους γράφει το όνομα της εταιρείας μας και “Made in Turkey”». Ο ίδιος αποκαλύπτει ότι με τον Κύπριο συνεργάτη του, γνωρίστηκαν σε έκθεση στη Θεσσαλονίκη. « Στην αρχή δυσκολεύτηκε να τα πουλήσει λόγω της χώρας παραγωγής που έγραφε πάνω στα ελαστικά . Αν και εξηγούσε ότι τα έφερνε από την Ελλάδα, είχε δυσκολίες. Τώρα όμως μπήκε στην αγορά.»
Ο Χασάνογλου τονίζει ότι η Κυπριακή αγορά είναι μικρή όμως όπως υποστηρίζει « έχει συμβολική αξία η πώληση μας εκεί. Σχετικά με το μέγεθος της αγοράς κάνουμε καλές πωλήσεις.»
Τραγική ειρωνεία, η βιομηχανία ελαστικών PETLAS ιδρύθηκε από το τουρκικό κράτος το 1974 , λίγους μήνες μετά την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο. Το εμπάργκο των ΗΠΑ στην Τουρκία είχε προκαλέσει δυσκολίες στον τουρκικό στρατό και την αεροπορία, καθώς υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις ελαστικών. Η εταιρεία αργότερα ιδιωτικοποιήθηκε.