Σε αδιέξοδο κατέληξαν οι συνομιλίες για την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα με την συγχώνευση των ΕΝΑΕ και του ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας,...
Σε αδιέξοδο κατέληξαν οι συνομιλίες για την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα με την συγχώνευση των ΕΝΑΕ και του ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας, καθώς οι ισχυροί άνδρες των δύο ομίλων I.Safa και Ν.Ταβουλάρης διέκοψαν τις συνομιλίες, αφού ο δεύτερος απέρριψε την πρόταση το I.Safa, θεωρώντας ότι στόχος του είναι απλώς να εισέλθει ως κύριος παίκτης στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM και όχι να αποτελέσει τον έναν από τους δύο πυλώνες ενός ισχυρού ναυπηγικού φορέα.
Οι συζητήσεις της περασμένης Δευτέρας και Τρίτης ενώπιον του Ε.Βενιζέλου δεν κατέληξαν πουθενά. Ο Ν.Ταβουλάρης διαμήνυσε στην κυβέρνηση ότι «Δεν πρόκειται να γίνει ο “frontman” του Safa» και τους κατηγορεί ότι έχουν δώσει εκατοντάδες εκατομμύρια σε μία ομάδα άγνωστων Λιβανέζων που έχουν αναλάβει τον έλεγχο του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας, των ΕΝΑΕ χωρίς κανένα εχέγγυο.
Από την πλευρά του Ι.Σάφα πιστεύουν ότι ο Ν.Ταβουλάρης τελικά θα υποχωρήσει και θα δεχθεί την συγχώνευση έναντι ανάληψης κάποιων υποχρεώσεων που έχουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας, μόνο. Την πεποίθησής του την στηρίζει στο γεγονός ότι μέχρι στιγμής συγκεκριμένα κυβερνητικά στελέχη ήταν ευήκοα στις απαιτήσεις τους στο θέμα των υποβρυχίων και των ΕΝΑΕ και δεν έχουν λόγο τώρα να πάψουν να πιέζουν την Ελευσίνα για να συγχωνευθεί με τα ΕΝΑΕ.
Η συγχώνευση λύνει αρκετά κρίσιμα προβλήματα στον I.Safa: Ο Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας είναι η «γέφυρα» για να υπερπηδήσει το εμπόδιο της απόφασης της Ε.Ε. με την οποία απαγορεύεται ρητά στα ΕΝΑΕ να ασχοληθεί με τον πολιτικό τομέα προκειμένου να αναστείλει το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους). Δεύτερον του δίνει το μεγάλο πρόγραμμα που λείπει τώρα από τα ΕΝΑΕ.
Σαφώς θα λάβει ένα μέρος του προγράμματος των FREMM, αλλά ένα κομμάτι, όχι την μερίδα του λέοντος ή την διαχείριση του προγράμματος. Και μιλάμε για 3,5 δις. πρόγραμμα.
Οπωσδήποτε, εκτιμούμε ότι δεν πρόκειται για οριστικό ναυάγιο. Είναι καθαρά οικονομικό το θέμα και επειδή και οι δύο πλευρές έχουν σημαντικά συμφέροντα το πιθανότερο είναι να επανεκκινηθούν οι διαπραγματεύσεις, αλλά σε διαφορετική βάση.
Το κατά πόσον επηρεάζει αυτή η εξέλιξη το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών FREMM είναι πολύ πρόωρο να το πούμε.
Ο πρωθυπουργός Γ.Παπανδρέου και ο Ν.Σαρκοζί στο γεύμα που είχαν στις 15 Νοεμβρίου στο Παρίσι, με την παρουσία του υπουργού Επενδύσεων Χάρη Παμπούκη, συζήτησαν επί μακρόν για το πρόγραμμα και υπάρχει και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ειδικά μετά την επενδυτική πρόταση που αποκάλυψε το defencenet.gr του γαλλικού τραπεζικού κονσόρτσιουμ που μεταφέρει την έναρξη πληρωμών έξι χρόνια μετά την έναρξη ναυπήγησης και την ολοκλήρωσή της 12 χρόνια μετά.
Οι προδιαγραφές από πλευράς ΓΕΝ έχουν «κλειδώσει», όπως είχε πρώτο γράψει το defencenet.gr: Ταχύτητα 27 κόμβου, απόιλυτα ικανοποιητική για σκάφος 6.000 τόννων, ενώ η Μελέτη Γενικών Επιχειρησιακών Απαιτήσεων (ΜΓΕΑ) αναφέρεται σε μέγιστη εφεδρικότητα, εναλλαξιμότητα και επιβιωσιμότητα (redundancy, interchangeability, survivability) των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η ΜΓΕΑ απαιτούσε επίσης περιφερειακή κάλυψη του πλοίου από Εγγύς Οπλικά Συστήματα (CIWS) διαμετρήματος 20mm ή μεγαλύτερου. Η απαίτηση αυτή ικανοποιείται με την τοποθέτηση των δύο Millennium.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr