"Πυροσβεστική" παρέμβαση της Lockheed Martin για το θέμα του συστήματος αυτοπροστασίας των F-16, εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες ...
"Πυροσβεστική" παρέμβαση της Lockheed Martin για το θέμα του συστήματος αυτοπροστασίας των F-16, εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες με επικοινωνία ανώτερου στελέχους της εταιρείας με τον πρόεδρο της Raytheon, με την οποία ζητήθηκε "να υπάρξει περισσότερη ευελοξία από την πλευρά τους" προκειμένου να υπάρξει επίλυση στην χρόνια διαμάχη με το ΓΕΑ και την ΓΔΑΕΕ για το ASPIS II.
Η Lockheed Martin θεωρεί ότι η εκκρεμότητα που εξακολουθεί και υπάρχει με την μη παραλαβή του συστήματος ζημιώνει το πρόγραμμα των F-16 το οποίο σε γενικές γραμμές δεν αντιμετωπίζει προβλήματα πλην αυτού, αλλά και αποτελεί "βαρίδι" για τον μελλοντικό σχεδιασμό της.
Σίγουρα το γεγονός ότι αναγκάζεται να παρέμβει η Lckheed Martin στην Raytheon είναι μία εξέλιξη που στο ΓΕΑ την χαρακτήρισαν "καλοδεχούμενη", αρκεί να έχει αποτέλεσμα καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία του ASPIS II έχει "κλείχει μάτια και αφτιά" στο ΓΕΑ και την ΓΔΑΕΕ, αλλά δεν μπορεί να κάνει και το ίδιο απέναντι στην L.M. με την οποία έχουν σε εξέλιξη από κοινού τεράστια project.
Mετά το τελευταίο "κάρφωμα" στην DEFENSYS του ASPIS II από τον ίδιο τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, οι 'ανθρωποι της LM αντιλήφθηκαν ότι το θέμα έχει κορυφαία προτεραιότητα για την πολιτική ηγεσία και αποτελεί "βαρίδι" για τις φιλοδοξίες προώθησης των προγραμμάτων της στην Ελλάδα και αποφάσισαν να λάβουν μέτρα. Όπως αναφέρουν σχετικά πηγές της L.M., από την πλευρά της Raytheon εκφράστηκε η βούληση να υπάρξει επαναπροσέγγιση με την ελληνική πλευρά στην προσπάθεια να βρεθεί λύση σε ένα πρόγραμμα που έχει εξελιχθεί σε "γόρδιο δεσμό".
Τα κυριότερα προβλήματα τα αντιμετωπίσει η πρώτη σύμβαση του 2003 για τα αεροσκάφη του Block 52+ της παραγγελίας του 1999, τα οποία εξακολουθούν να μην πληρούν τις προδιαγραφές που έχει θέσει η Π.Α. αντίθετα με αυτά της σύμβασης για τα Advanced, τα οποία έχουν άριστη απόδοση, αλλά για λόγους τυπικούς δεν έχουν παραληφηθεί τουλάχιστον τυπικά. Διότι το ΓΕΑ και η ΓΔΑΕΕ δεν μπορούν να αντιληφθούν πως το ίδιο σύστημα δουλεύει στα δε΄τερα και δεν δουλευει στα πρώτα.Θεωρούν ότι έχουν γίνει τεχνικές παρεμβάσεις στο ASPIS II των δεύτερων και η εταιρεία θέλει να αποφύγει το κόστος μετατροπής των πρώτων.
Το γεγονός ότι στην Ελευσίνα βρίσκονται εδώ και χρόνια αποθηκευμένα τα ASPIS II των Block 52+, επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το κλίμα: Οι μεν (ΓΔΑΕΕ και ΓΕΑ) δεν το παραλαμβάνουν - και ορθώς - οι δε (Raytheon) δεν το δέχονται πίσω! Πάντως για πρώτη φορά τις τελευταίες ημέρες εκφραζόταν αισιοδοξία στο ΓΕΑ ότι μετά από την παρέμβαση της L.M. η οποία για πρώτη φορά δέχθηκε να ασχοληθεί με ένα θέμα που δεν την αφορά άμεσα, η Raytheon θα επιδείξει μεγαλύτερη ευελξία...
Τα ίδια προβλήματα είχε αντιμετωπίσει και η Dassault με την Thales στο πρόγραμμα του Mirage 2000-5 Mk2 το οποίο καθυστέρησε τρία χρίνια να παραληφθεί από την Π.Α. επειδή η Thales δεν έδιν λύση στο πρόβλημα του συστήματος αυτοπροστασίας ICMS 2000 Mk2.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr