Το δημοσίευμα σχετικά με το περιεχόμενο της Γεωγραφίας Γ’ Λυκείου που διδάσκεται στα σχολεία της Αλβανίας έκανε το γύρο των Βαλκανίων αφού...
Το δημοσίευμα σχετικά με το περιεχόμενο της Γεωγραφίας Γ’ Λυκείου που διδάσκεται στα σχολεία της Αλβανίας έκανε το γύρο των Βαλκανίων αφού αναδημοσιεύτηκε σε εκατοντάδες blog της Ελλάδος, των Σκοπίων και της Σερβίας. Πριν από τρεις μέρες, ήταν το πρώτο θέμα στο δημοφιλέστερο site των Σκοπίων kajgana.com. Σήμερα το θέμα είναι στην Ελληνική Βουλή από τον βουλευτή Αχαΐας κ. Μιχάλη Μπεκίρη
Στη Βουλή έφερε το θέμα των εθνικιστικών αναφορών στα σχολικά εγχειρίδια της Αλβανίας, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης.
Ο Αχαιός πολιτικός στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, επισημαίνει ότι στο βιβλίο της γεωγραφίας της Γ Λυκείου, σε ξεχωριστό κεφάλαιο με τίτλο «Οι Αλβανικές Περιοχές στην Ελλάδα», αναφέρεται ότι το Συμβούλιο των Πρεσβευτών του 1913 άφησε εκτός των ορίων του κράτους πολλές Αλβανικές περιοχές μεταξύ αυτών δε και 8 νομοί της Ελλάδος. Είναι δε Αλβανικές περιοχές που αδίκως προσαρτήθηκαν στο Ελληνικό κράτος το 1913 από το Συμβούλιο των Πρεσβευτών.
Ο κ. Μπεκίρης ζητά από την κα. Διαμαντοπούλου, να πάρει μέτρα και να ελέγξει κατά πόσο λειτουργεί η Διακρατική Επιτροπή των Υπουργείων Παιδείας των δύο χωρών που είχε συσταθεί επί υπουργίας κ. Αρσένη, για την εξάλειψη εθνικιστικών αναφορών στα σχολικά εγχειρίδια
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Στη «Γεωγραφία της Αλβανίας» που διδάσκεται στην Γ’ Λυκείου των σχολείων της χώρας, οι μαθητές δε μαθαίνουν μόνο για τα σημερινά όρια του Αλβανικού κράτους αλλά, και για τις περιοχές που «αδίκως» - όπως λέει αρκετές φορές στο βιβλίο – το Συμβούλιο των Πρεσβευτών του 1913 άφησε εκτός των ορίων του κράτους Αλβανικές περιοχές. Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνονται 3 νομοί του Μαυροβουνίου, όλο το Κόσσοβο και άλλες τρεις περιοχές της Σερβίας, το μεγαλύτερο μέρος του κράτους των Σκοπίων και 8 νομοί της Ελλάδος. Το βιβλίο αυτό που διδάσκονται και τα Ελληνόπουλα της Βορείου Ηπείρου, έχει εξώφυλλο το χάρτη της Αλβανίας να πλαισιώνεται από τις «Αλβανικές περιοχές» εκτός συνόρων.
Στο ξεχωριστό κεφάλαιο με τίτλο «Οι Αλβανικές Περιοχές στην Ελλάδα», σελ. 198 στην εισαγωγή με τίτλο «Σύνθεση και θέση των Αλβανικών περιοχών» αναφέρει: Είναι Αλβανικές περιοχές που αδίκως προσαρτήθηκαν στο Ελληνικό κράτος το 1913 από το Συμβούλιο των Πρεσβευτών. Οι ιστορικές εξελίξεις, οι μαζικές βίαιες μετακινήσεις των αυτοχθόνων αλβανικών πληθυσμών και η έλλειψη επίσημων στοιχείων, δυσκολεύουν των προσδιορισμό των αλβανικών περιοχών στην Ελλάδα και κυρίως των προσδιορισμό των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων αυτών των περιοχών. Αυτές οι περιοχές βρίσκονται στη βορειοδυτική Ελλάδα, νότια των περιοχών της ΦΥΡΟΜ και νοτιοανατολικά του Αλβανικού κράτους μέχρι τον κόλπο της Άρτας (εννοεί τον Αμβρακικό)και αποτελείτε από τις περιοχές, Τσαμουριά, Φλώρινα, Καστοριά, Γρεβενά, Κόνιτσα κλπ.
Η προπαγάνδα των αλβανών για να γίνει ποιο πειστική, στο υποκεφάλαιο «Πληθυσμός και οικονομία» , χρησιμοποιεί τις αρχαιολογικές «ανακαλύψεις» και διαφορά ιστορικά έγγραφα - χωρίς να αναφέρει κανένα - σύμφωνα με τα οποία αυτές οι περιοχές κατοικούνταν από την αρχαιότητα από Αλβανο-ιλλυρικά φύλα, ενώ υπήρχαν και λίγοι Έλληνες!!! Ενώ όταν αναλύει τους νομούς εντός της Αλβανίας όπως του Αργυροκάστρου, Αγίων Σαράντα και Δελβίνου δεν αναφέρει πουθενά την ύπαρξη των Ελλήνων σε αυτές τις περιοχές που είναι πλειοψηφία. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι αυτό είναι το τελευταίο μάθημα της Γεωγραφίας, το μάθημα με το οποίο οι μαθητές αποχαιρετούν το Λύκειο.
Δε χρειάζεται κανείς να έχει ιδιαίτερες ιστορικές γνώσεις για να αποκρούσει αυτές τις γελοιότητες. Όσοι γνωρίζουν λίγη ιστορία ξέρουν ότι πολλές πόλεις της Αρχαίας Ηπείρου υπέφεραν από τις επιδρομές των Ιλλυριών, ενώ η πόλη της Χαονίας Φοινίκης ,που ήταν κάποτε πρωτεύουσα της Ηπείρου, καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Ιλλυριούς.
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι η ιστορία είναι εντελώς διαφορετική από αυτά τα οποία αναγράφονται στο συγκεκριμένο βιβλίο, ΕΡΩΤΑΤΑΙ η αρμόδια Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει και κατά πόσο λειτουργεί η Διακρατική Επιτροπή των Υπουργείων Παιδείας των δύο χωρών που είχε συσταθεί επί υπουργίας κ. Αρσένη, για την εξάλειψη εθνικιστικών αναφορών στα σχολικά εγχειρίδια