Στείλτε την άποψή σας kranosgr@gmail.com

Ψάχνουν τους υπαίτιους για το σκάνδαλο με τα ελικόπτερα

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΟΥΡΤΗ Δυόμιση μήνες πριν συμπληρωθούν οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, έφτασαν στο αεροδρόμιο...

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΟΥΡΤΗ
Δυόμιση μήνες πριν συμπληρωθούν οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, έφτασαν στο αεροδρόμιο των Μεγάρων, προερχόμενα από το Μαρινιάν της Γαλλίας, τα δύο πρώτα από τα είκοσι ελικόπτερα ΝΗ-90 που παρήγγειλε στις 29 Αυγούστου 2003 η Ελλάδα, επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου. Με προοπτική παραλαβής των 16 μεταφορικών και των 4 ελικοπτέρων ειδικών αποστολών...


μέχρι το τέλος του 2009, και καταβολή της τελευταίας δόσης από ελληνικής πλευράς, στις αρχές του 2008.


Οπως έχει συμβεί και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε εντός των προθεσμιών το τίμημα. Αλλά, όπως επίσης συμβαίνει συνήθως, δεν παρέλαβε τίποτα με την καταβολή και του τελευταίου ευρώ. Ενώ θα έπρεπε να τα είχε παραλάβει όλα μέχρι το τέλος του 2009! Αντ’ αυτού, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού, στις 7 Ιουνίου 2011, λίγες ημέρες πριν από τον ανασχηματισμό, έφτασαν τα δύο πρώτα ελικόπτερα στο αεροδρόμιο των Μεγάρων. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει πότε θα παραδοθούν τα υπόλοιπα. Έκτοτε δεν υπήρξε άλλη επίσημη ενημέρωση για το θέμα.
Φαίνεται όμως ότι οι ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν να έρθουν. Διότι μετά την παραλαβή των δύο ελικοπτέρων, διαπιστώθηκαν πάρα πολλά προβλήματα -και κυρίως, ότι αυτά δεν είναι ακόμα έτοιμα επιχειρησιακά. Κανένα από τα ελικόπτερα, τα οποία είναι αποτέλεσμα γαλλογερμανικής σύμπραξης, δεν έχει πιστοποιηθεί ως πλήρως ικανό για τις πτήσεις που προβλέπεται ότι μπορεί να κάνει. Αυτό δεν αφορά μόνο στα δύο που παρέλαβε η Ελλάδα, αλλά και σε όσα παρέλαβε η Σουηδία: Κανένα δεν έχει την πιστοποίηση FOC, ούτε προβλέπεται να την αποκτήσει πριν περάσουν αρκετά χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι τώρα.
Υπερβολικό κρίθηκε και το τίμημα, το οποίο συμφωνήθηκε να καταβάλει η χώρα: κοντά στα 700 εκατ ευρώ. Πριν από ένα χρόνο, στις 5 Αυγούστου 2010, ο τότε υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος προκάλεσε την υπογραφή της τρίτης αναθεωρημένης σύμβασης, από την οποία το ελληνικό δημόσιο εξοικονόμησε περί τα 120 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση αυτή προέβλεπε επίσης ότι τα δύο πρώτα ελικόπτερα, θα παραδίδονταν στις αρχές του 2011. Τελικά αυτό έγινε στα μισά του έτους, ενώ το σύνολό τους θα παραδοθεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Κανένας δεν λέει, πάντως, πότε θα πετάξουν και θα καλύψουν τις ανάγκες της Αεροπορίας Στρατού, η οποία άρχισε να φθίνει με ραγδαίους ρυθμούς από το 2005 και μετά. Ήταν χαρακτηριστικές οι ερωτήσεις που υπέβαλε τότε στη Βουλή για το θέμα ο σημερινός γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης.
Προφανώς τα δύο ελικόπτερα που έχουν παραληφθεί ακόμα κι αν είχαν την πιστοποίηση δεν θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες της εθνικής άμυνας. Πολύ περισσότερο όταν έχουν αποσυρθεί τα προηγούμενα παμπάλαια «Χιούι».
Ενώ και τα «Χωκ» της έκδοσης «Α» δεν ενδείκνυνται για χρήση, ύστερα από 30 χρόνια επιχειρησιακής δραστηριότητας. Έτσι, η Ελλάδα βρέθηκε στην ανάγκη, όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, να απευθυνθεί στις ΗΠΑ και να ζητήσει την προμήθεια σημαντικού αριθμού ελικοπτέρων (πάνω από 30, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες) τύπου UH-60 Black Hawk της έκδοσης «L», τα οποία, σχετικά πρόσφατα, άρχισε να παραδίδει ο αμερικανικός στρατός στην εθνοφρουρά. Είναι πάντως αμφίβολο αν μπορούν να διατεθούν κάποια στην Ελλάδα, η οποία τα χρειάζεται άμεσα.
Αυτά και άλλα πολλά, τα οποία πολλοί γνώριζαν, επιβεβαιώθηκαν μετά την παραλαβή των δύο ελικοπτέρων ΝΗ-90. Ένα από τα πολύ σοβαρά ερωτήματα που τίθενται τώρα, απευθύνεται στον γαλλογερμανικό άξονα. Ο οποίος υποχρεώνει, με τον τρόπο του, τα αδύναμα μέλη της Ευρωζώνης να αγοράζουν προϊόντα που κατασκευάζουν εταιρείες του και στη συνέχεια τα εγκαλεί για μεγάλο χρέος και μεγάλα ελλείμματα.
Εξονυχιστική έρευνα
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας (αφού η προηγούμενη δεν πρόλαβε να δει τα αποτελέσματα) έχει ζητήσει να γίνει εξονυχιστική έρευνα για όλα αυτά. Και επιπλέον να ερευνηθεί ποιοι ήταν οι μεσολαβητές, αν έγιναν κομπίνες, ποια ήταν η «Ομάδα Β». Και να διευκρινήσει ορισμένα άλλα σχετικά, μεταξύ των οποίων η ενοικίαση των πυροσβεστικών ελικοπτέρων Ericsson. Τα οποία λέγεται ότι ενοικιάστηκαν σε υπερβολικά υψηλή τιμή από την κυβέρνηση Καραμανλή.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η αρχική σκέψη που επικράτησε, στις συζητήσεις που έγιναν σε κυβερνητικό επίπεδο είναι το θέμα να πάει αφενός στη Δικαιοσύνη και αφετέρου στη Βουλή για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής. Η σκέψη αυτή λέγεται ότι έχει μετατραπεί σε απόφαση.
Ένα άλλο θέμα, που απασχολεί έντονα την πολιτική ηγεσία, είναι η υπόθεση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που αποτελούν την πέτρα κάθε σκανδάλου στις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων. Πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να ρυθμίσει το θέμα με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή, ώστε να μπει τάξη και οι προμήθειες να μην είναι ξέφραγο αμπέλι.
Το καθεστώς των αντισταθμιστικών ωφελημάτων ποτέ δεν έτυχε νομοθετικής ρύθμισης. Όλα κινούνται ακόμα και σήμερα με βάση μια υπουργική απόφαση του πτέραρχου Νίκου Κουρή, όταν ήταν υφυπουργός Άμυνας. Απόφαση η οποία δεν μπορεί να «αντέξει» σήμερα. Πολύ περισσότερο, ύστερα από τον χορό εκατομμυρίων ευρώ που στήθηκε με τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων.
http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=3&artid=99079
Όνομα

ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ,258,ΔΙΑΦΟΡΑ,82,ΔΙΕΘΝΗ,158,ΕΛΛΑΔΑ,463,ΕΝΟΠΛ.ΔΥΝ.,9018,ΘΡΗΣΚΕΙΑ,166,ΣΩΜ.ΑΣΦ.,116,
ltr
item
KRANOSGR: Ψάχνουν τους υπαίτιους για το σκάνδαλο με τα ελικόπτερα
Ψάχνουν τους υπαίτιους για το σκάνδαλο με τα ελικόπτερα
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiT_zLuVM1KzW_Ekk1e8v2Em4NkdnXuayKzh0VA7axbeTveV-fNCJigBaRqLwWXAHSOluLVBOfmcca8aklDK2o7gmf60oVPJdjEz2jZ-Z6-EqhhTQ3olaqUk9rZquWC9sRZ8S4BU4ziX-4/s400/ELIKOPTERO.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiT_zLuVM1KzW_Ekk1e8v2Em4NkdnXuayKzh0VA7axbeTveV-fNCJigBaRqLwWXAHSOluLVBOfmcca8aklDK2o7gmf60oVPJdjEz2jZ-Z6-EqhhTQ3olaqUk9rZquWC9sRZ8S4BU4ziX-4/s72-c/ELIKOPTERO.JPG
KRANOSGR
https://kranosgr.blogspot.com/2011/08/blog-post_6292.html
https://kranosgr.blogspot.com/
https://kranosgr.blogspot.com/
https://kranosgr.blogspot.com/2011/08/blog-post_6292.html
true
8649993928902506037
UTF-8
Αναρτήσεις φορτώθηκαν Δεν βρέθηκαν αναρτήσεις ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ Περισσοτερα Απάντηση Ακύρωση απάντησης Διαγραφή Από Αρχική ΣΕΛΙΔΕΣ Αναρτήσεις Προβολή όλων ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ Δεν βρέθηκε καμία αντιστοιχία ανάρτησης με το αίτημά σας Επιστροφή Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρι Τετ Πεπ Παρ Σαβ Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μάιος Μάι Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ minutes ago 1 ώρα πριν $$1$$ hours ago Εχθές $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Παρακολουθήτες Ακολουθηστε THIS CONTENT IS PREMIUM Παρακαλώ μοιραστείτε για ξεκλείδωμα Αντιγραφή όλου του κώδικα Επιλογή όλου του κώδικα Όλος ο κώδικας αντιγράφηκε στο πρόχειρο Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy