Νυκτερινή επιχείρηση διείσδυσης στο Αιγαίο πραγματοποίησε χθες για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ), όπως ανα...
Νυκτερινή επιχείρηση
διείσδυσης στο Αιγαίο πραγματοποίησε χθες για πρώτη φορά τα τελευταία
χρόνια η τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ), όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές
του ΓΕΕΘΑ στο defencenet.gr.
Συγκεκριμένα έξι μαχητικά αεροσκάφη F-16 απογειώθηκαν από το Μπαλίκεσιρ λίγα λεπτά πριν τις 20.00 και μπήκαν στο Αιγαίο στις 20.00 το βράδυ και ενώ το σκοτάδι είχε σκεπάσει το Αρχιπέλαγος από τις 18.34 που είχαμε την δύση του ήλιου.
Το περίεργο είναι ότι παρέμειναν μισή ώρα μέσα στη νύχτα το κεντρικό Αιγαίο, παρά την παρουσία ελληνικών μαχητικών που είχαν σπεύσει σε αναχαίτισή τους. Τα ελληνικά μαχητικά (Mirage 2000-5) απογειώθηκαν εσπευσμένα από την Τανάγρα και την Σκύρο, για πρώτη φορά σε νυχτερινή αποστολή αναχαίτισης εδώ και χρόνια.
Έτσι και ενώ όλη την ημέρα είχε καταγραφεί μηδενική τουρκική αεροπορική δραστηριότητα η ΤΗΚ ξεκίνησε την δραστηριότητά της μετά τη δύση του Ηλίου. Τα τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν μια παράβαση του FIR Αθηνών και μια παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ), αλλά δεν είναι τόσο πολύ ο αριθμός των παραβάσεων και παραβιάσεων όσο η ποιοτική αυτή διαφοροποίηση των τουρκικών κινήσεων.
Η πρακτική κατά τη διάρκεια της νυκτερινής αναχαίτισης είναι η χρησιμοποίηση του ραντάρ αλλά και του προβολέα των αεροσκαφών για τον οπτικό εντοπισμό των αεροσκαφών αλλά όταν ο εισβολέας συνεργάζεται.
Και στην περίπτωση των Τούρκων χειριστών κάτι τέτοιο δε συνέβη. Έτσι οι πιλότοι των Mirage 2000 στηρίχτηκαν στο κατά πολύ ανώτερο ραντάρ τους το RDY – σε σχέση με αυτό των τουρκικών αεροσκαφών F-16 Block 40 & 50 - αλλά και φυσικά στο προηγμένο πιλοτήριο που προσδίδει προηγμένη αντίληψη τακτικής κατάστασης μέσα στην νύχτα στο γαλλικό μαχητικό σε σχέση με το F-16 για να "λοκάρουν" τα τουρκικά μαχητικά τα οποία πσοπάθησαν μάταια να σπάσουν τον εγκλωβισμό των Mirage.
Στη φωτό της α' σελίδας βλέπουμε εγκλωβισμό τουρκικού μαχητικού F-16 από ελληνικό Mirage 2000-5 σε παραμέτρους βολής βλήματος αέρος-αέρος MICA.
Πηγές του ΓΕΕΘΑ εκτιμούσαν ότι οι Τούρκοι "Μάλλον δοκιμάζουν τα συστήματα NVG που διαθέτουν ΑΝ/ΑVS-9 και που χρησιμοποιούνται στα F-16 (200 κομμάτια έχουν πάρει οι Τούρκοι και εντάσσονται στο και στο πρόγραμμα αναβάθμισης CCIP των F-16) έτσι ώστε να μπορέσουν να αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα για την εμπλοκή τους σε νυκτερινές αερομαχίες. Εσχάτως παρατηρούμε ότι εμπλέκονται σε πιο περίπλοκα σενάρια απ'ότι στο παρελθόν...".
Η χθεσινή επιχείρηση των τουρκικών μαχητικών, έχει δημιουργήσει ανησυχία σε ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ, αφού όλοι ξέρουν ότι αν επιχειρηθεί νυκτερινό κτύπημα θα γίνει αφ'ότου ο ήλιος θα έχει πέσει...
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=26253&Itemid=139
Συγκεκριμένα έξι μαχητικά αεροσκάφη F-16 απογειώθηκαν από το Μπαλίκεσιρ λίγα λεπτά πριν τις 20.00 και μπήκαν στο Αιγαίο στις 20.00 το βράδυ και ενώ το σκοτάδι είχε σκεπάσει το Αρχιπέλαγος από τις 18.34 που είχαμε την δύση του ήλιου.
Το περίεργο είναι ότι παρέμειναν μισή ώρα μέσα στη νύχτα το κεντρικό Αιγαίο, παρά την παρουσία ελληνικών μαχητικών που είχαν σπεύσει σε αναχαίτισή τους. Τα ελληνικά μαχητικά (Mirage 2000-5) απογειώθηκαν εσπευσμένα από την Τανάγρα και την Σκύρο, για πρώτη φορά σε νυχτερινή αποστολή αναχαίτισης εδώ και χρόνια.
Έτσι και ενώ όλη την ημέρα είχε καταγραφεί μηδενική τουρκική αεροπορική δραστηριότητα η ΤΗΚ ξεκίνησε την δραστηριότητά της μετά τη δύση του Ηλίου. Τα τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν μια παράβαση του FIR Αθηνών και μια παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ), αλλά δεν είναι τόσο πολύ ο αριθμός των παραβάσεων και παραβιάσεων όσο η ποιοτική αυτή διαφοροποίηση των τουρκικών κινήσεων.
Η πρακτική κατά τη διάρκεια της νυκτερινής αναχαίτισης είναι η χρησιμοποίηση του ραντάρ αλλά και του προβολέα των αεροσκαφών για τον οπτικό εντοπισμό των αεροσκαφών αλλά όταν ο εισβολέας συνεργάζεται.
Και στην περίπτωση των Τούρκων χειριστών κάτι τέτοιο δε συνέβη. Έτσι οι πιλότοι των Mirage 2000 στηρίχτηκαν στο κατά πολύ ανώτερο ραντάρ τους το RDY – σε σχέση με αυτό των τουρκικών αεροσκαφών F-16 Block 40 & 50 - αλλά και φυσικά στο προηγμένο πιλοτήριο που προσδίδει προηγμένη αντίληψη τακτικής κατάστασης μέσα στην νύχτα στο γαλλικό μαχητικό σε σχέση με το F-16 για να "λοκάρουν" τα τουρκικά μαχητικά τα οποία πσοπάθησαν μάταια να σπάσουν τον εγκλωβισμό των Mirage.
Στη φωτό της α' σελίδας βλέπουμε εγκλωβισμό τουρκικού μαχητικού F-16 από ελληνικό Mirage 2000-5 σε παραμέτρους βολής βλήματος αέρος-αέρος MICA.
Πηγές του ΓΕΕΘΑ εκτιμούσαν ότι οι Τούρκοι "Μάλλον δοκιμάζουν τα συστήματα NVG που διαθέτουν ΑΝ/ΑVS-9 και που χρησιμοποιούνται στα F-16 (200 κομμάτια έχουν πάρει οι Τούρκοι και εντάσσονται στο και στο πρόγραμμα αναβάθμισης CCIP των F-16) έτσι ώστε να μπορέσουν να αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα για την εμπλοκή τους σε νυκτερινές αερομαχίες. Εσχάτως παρατηρούμε ότι εμπλέκονται σε πιο περίπλοκα σενάρια απ'ότι στο παρελθόν...".
Η χθεσινή επιχείρηση των τουρκικών μαχητικών, έχει δημιουργήσει ανησυχία σε ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ, αφού όλοι ξέρουν ότι αν επιχειρηθεί νυκτερινό κτύπημα θα γίνει αφ'ότου ο ήλιος θα έχει πέσει...
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=26253&Itemid=139