Πλήρες αραβο-γερμανικό ναυάγιο μεταξύ ΤhyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar των δύο συνεταίρων στα ΕΝΑΕ έχει επέλθει με βέβ...
Πλήρες αραβο-γερμανικό ναυάγιο
μεταξύ ΤhyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar των δύο
συνεταίρων στα ΕΝΑΕ έχει επέλθει με βέβαιες αρνητικές επιπτώσεις και στα
ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού
Ναυτικού. Πρακτικά έχει καταρρεύσει
μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο το σύνολο του πλαισίου στη βάση του
οποίου στηρίχθηκε ολόκληρο το πλαίσιο της συμφωνίας για την πώληση των
ΕΝΑΕ στην Privininvest, μέρος της οποίας ανήκει στον όμιλο ADM,
δικαιώνοντας το defencenet.gr που είχε διατυπώσει σφοδρές αμφιβολίες για
το εγχείρημα και την τελική του κατάληξη:
Ο Ισκαντάρ Σάφα απλά δεν πληρώνει τους Γερμανούς συνεταίρους τους στα ΕΝΑΕ με 25%, οι Γερμανοί κατήγγειλαν την σύμβαση για την ναυπήγηση των δύο υποβρυχίων Τype 214, αφήνοντας μετέωρο το Ι.Σάφα που έχει εισπράξει σημαντικό μέρος των χρημάτων των δύο υποβρυχίων (132 εκατ. ευρώ) και δεν μπορεί να παραδώσει ούτε ψαρόβαρκα και το οριστικό ναυάγιο ήρθε όταν η μεν Abu Dhabi Mar μήνυσε τους Γερμανούς για την υπόθεση της Ferrostaal, την οποία τους «έσπρωξαν» οι Γερμανοί αφού είχαν δωροδοκήσει τον … πλανήτη!
Κατόπιν όλων αυτών ήρθε πριν λίγα εικοσιτετράωρα και το καπάκι στο φέρετρο της συμφωνίας των δύο κολοσσών με την ανακοίνωση από την TKMS του ναυαγίου της συμφωνίας με την ADM. Η ανακοίνωση είναι σαφής:
«Ανακοινώνουμε τον τον άγονο τερματισμό των φιλικών συνομιλιών με την Abu Dhabi MAR, για την πώληση των δραστηριοτήτων εμπορικών ναυπηγήσεων της θυγατρικής Blohm+Voss του γερμανικού ομίλου στο Αμβούργο, καθώς και για την ίδρυση εταιρείας κοινού επιχειρηματικού κινδύνου με αντικείμενο πολεμικά πλοία επιφανείας. Αμφότερα τα μέρη πιστεύουν πως τα εμπορικά κίνητρα για τη συναλλαγή έχουν εξασθενήσει σε σημείο που οι προηγουμένως αναγνωρισθείσες ευκαιρίες να μην είναι πλέον εμπορικά βιώσιμες.»
Αυτό το τελευταίο έχει μεγάλη σημασία για τα ΕΝΑΕ καθώς οι δύο εταιρείες θεωρούσαν «Ευκαιρία την συνεργασία στα ΕΝΑΕ». Άρα η TKMS ομολογεί ότι πλέον τα ΕΝΑΕ δεν είναι «Εμπορικά βιώσιμα»!
Κατ’αυτό τον τρόπο αποχωρεί από την Blohm+Voss η ADM και αφήνει πίσω της συντρίμμια. Τώρα το θέμα είναι τι θα γίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αντικείμενο εργασίας δεν έχουν πέρα από τα τρία υποβρύχια των οποίων η ναυπήγηση συνεχίζεται, αλλά αυτό δεν ισχύει και για το S118 ΩΚΕΑΝΟΣ: Δεμένο στο μώλο, κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα παραληφθεί από το Π.Ν.
Αλλά το σημαντικότερο, όπως έχει αποκαλύψει το defencenet.gr είναι ότι όπως τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να πάρουν καμία παραγγελία πέρα από τις απ’ευθείας αναθέσεις του Π.Ν. Η αγωνία για το μέλλον του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας κορυφώνεται, όπως επίσης κορυφώνεται και η αγωνία για το μέλλον του εξοπλιστικού προγράμματος του Π.Ν….
Tμήμα ειδήσεων defencenet.grΟ Ισκαντάρ Σάφα απλά δεν πληρώνει τους Γερμανούς συνεταίρους τους στα ΕΝΑΕ με 25%, οι Γερμανοί κατήγγειλαν την σύμβαση για την ναυπήγηση των δύο υποβρυχίων Τype 214, αφήνοντας μετέωρο το Ι.Σάφα που έχει εισπράξει σημαντικό μέρος των χρημάτων των δύο υποβρυχίων (132 εκατ. ευρώ) και δεν μπορεί να παραδώσει ούτε ψαρόβαρκα και το οριστικό ναυάγιο ήρθε όταν η μεν Abu Dhabi Mar μήνυσε τους Γερμανούς για την υπόθεση της Ferrostaal, την οποία τους «έσπρωξαν» οι Γερμανοί αφού είχαν δωροδοκήσει τον … πλανήτη!
Κατόπιν όλων αυτών ήρθε πριν λίγα εικοσιτετράωρα και το καπάκι στο φέρετρο της συμφωνίας των δύο κολοσσών με την ανακοίνωση από την TKMS του ναυαγίου της συμφωνίας με την ADM. Η ανακοίνωση είναι σαφής:
«Ανακοινώνουμε τον τον άγονο τερματισμό των φιλικών συνομιλιών με την Abu Dhabi MAR, για την πώληση των δραστηριοτήτων εμπορικών ναυπηγήσεων της θυγατρικής Blohm+Voss του γερμανικού ομίλου στο Αμβούργο, καθώς και για την ίδρυση εταιρείας κοινού επιχειρηματικού κινδύνου με αντικείμενο πολεμικά πλοία επιφανείας. Αμφότερα τα μέρη πιστεύουν πως τα εμπορικά κίνητρα για τη συναλλαγή έχουν εξασθενήσει σε σημείο που οι προηγουμένως αναγνωρισθείσες ευκαιρίες να μην είναι πλέον εμπορικά βιώσιμες.»
Αυτό το τελευταίο έχει μεγάλη σημασία για τα ΕΝΑΕ καθώς οι δύο εταιρείες θεωρούσαν «Ευκαιρία την συνεργασία στα ΕΝΑΕ». Άρα η TKMS ομολογεί ότι πλέον τα ΕΝΑΕ δεν είναι «Εμπορικά βιώσιμα»!
Κατ’αυτό τον τρόπο αποχωρεί από την Blohm+Voss η ADM και αφήνει πίσω της συντρίμμια. Τώρα το θέμα είναι τι θα γίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αντικείμενο εργασίας δεν έχουν πέρα από τα τρία υποβρύχια των οποίων η ναυπήγηση συνεχίζεται, αλλά αυτό δεν ισχύει και για το S118 ΩΚΕΑΝΟΣ: Δεμένο στο μώλο, κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα παραληφθεί από το Π.Ν.
Αλλά το σημαντικότερο, όπως έχει αποκαλύψει το defencenet.gr είναι ότι όπως τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να πάρουν καμία παραγγελία πέρα από τις απ’ευθείας αναθέσεις του Π.Ν. Η αγωνία για το μέλλον του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας κορυφώνεται, όπως επίσης κορυφώνεται και η αγωνία για το μέλλον του εξοπλιστικού προγράμματος του Π.Ν….