Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα που αναφέρονται στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ....
Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα που αναφέρονται στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι, αν μη τι άλλο, παράδοξο, την ημέρα που εγκαθίσταται μία νέα διοίκηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ημέρα που –επιτέλους- οι εργαζόμενοι μετά από καθυστέρηση μηνών, πληρώνονται και ο Σκαραμαγκάς αποκτά μία νέα προοπτική, να τίθενται, για πολλοστή φορά, ζητήματα τα οποία απαντώνται με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο στο ν.3885/2010, που κύρωσε τη συμφωνία για το μέλλον του Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.
Στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ισχύουν, χωρίς καμία παρέκκλιση, οι κανόνες της εργασιακής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.
Ισχύει συνεπώς ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στη χώρα, ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που έχει ως βασικό αντικείμενό της την εκτέλεση προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτό που ισχύει στο Σκαραμαγκά δεν είναι διαφορετικό από αυτό που ισχύει για τους υπόλοιπους εργαζομένους στην Ελευσίνα και το Νεώριο, για να πάρω μόνο το παράδειγμα του ναυπηγικού τομέα.
Ισχύει συνεπώς ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στη χώρα, ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που έχει ως βασικό αντικείμενό της την εκτέλεση προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτό που ισχύει στο Σκαραμαγκά δεν είναι διαφορετικό από αυτό που ισχύει για τους υπόλοιπους εργαζομένους στην Ελευσίνα και το Νεώριο, για να πάρω μόνο το παράδειγμα του ναυπηγικού τομέα.
Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα που αναφέρονται στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι, αν μη τι άλλο, παράδοξο, την ημέρα που εγκαθίσταται μία νέα διοίκηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ημέρα που –επιτέλους- οι εργαζόμενοι μετά από καθυστέρηση μηνών, πληρώνονται και ο Σκαραμαγκάς αποκτά μία νέα προοπτική, να τίθενται, για πολλοστή φορά, ζητήματα τα οποία απαντώνται με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο στο ν.3885/2010, που κύρωσε τη συμφωνία για το μέλλον του Σκαραμαγκά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.
Στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ισχύουν, χωρίς καμία παρέκκλιση, οι κανόνες της εργασιακής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.
Ισχύει συνεπώς ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στη χώρα, ό,τι ισχύει σε κάθε άλλη επιχείρηση που έχει ως βασικό αντικείμενό της την εκτέλεση προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτό που ισχύει στο Σκαραμαγκά δεν είναι διαφορετικό από αυτό που ισχύει για τους υπόλοιπους εργαζομένους στην Ελευσίνα και το Νεώριο, για να πάρω μόνο το παράδειγμα του ναυπηγικού τομέα. Το νέο στοιχείο το οποίο υπάρχει είναι πως έχει γίνει πια απόλυτα αντιληπτό από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές πως το μέλλον των Ναυπηγείων δεν μπορεί να εξαρτάται μόνον από ελληνικά στρατιωτικά προγράμματα. Αλλά τώυκαιρία, τη δυνατότητα και τέωση να απευθυνθούμε και στη διεθνή αγορά, ενεργώντας επιτέλους και ως χώρα που πουλάει και δεν αγοράζει απλώς τέτοιου τύπου προγράμματα.
Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι μία άλλη αναπτυξιακή, παραγωγική και κοινωνική νοοτροπία. Αυτό φαίνεται ότι δεν το κατανοούν κάποιοι αυτόκλητοι υπερασπιστές των εργαζομένων των Ναυπηγείων, το καταλαβαίνουν όμως πολύ καλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που ζουν τη διαχρονική περιπέτεια των Ναυπηγείων και συνέπραξαν στην ιδιωτικοποίηση του 2001 και την αγορά των Ναυπηγείων από γερμανικά συμφέροντα, καθώς τότε το 49% των μετοχών το κατείχε ο συνεταιρισμός των εργαζομένων».
Το νέο στοιχείο το οποίο υπάρχει είναι πως έχει γίνει πια απόλυτα αντιληπτό από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές πως το μέλλον των Ναυπηγείων δεν μπορεί να εξαρτάται μόνον από ελληνικά στρατιωτικά προγράμματα. Αλλά τώρα έχουμε και την ευκαιρία, τη δυνατότητα και την υποχρέωση να απευθυνθούμε και στη διεθνή αγορά, ενεργώντας επιτέλους και ως χώρα που πουλάει και δεν αγοράζει απλώς τέτοιου τύπου προγράμματα.
Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι μία άλλη αναπτυξιακή, παραγωγική και κοινωνική νοοτροπία. Αυτό φαίνεται ότι δεν το κατανοούν κάποιοι αυτόκλητοι υπερασπιστές των εργαζομένων των Ναυπηγείων, το καταλαβαίνουν όμως πολύ καλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που ζουν τη διαχρονική περιπέτεια των Ναυπηγείων και συνέπραξαν στην ιδιωτικοποίηση του 2001 και την αγορά των Ναυπηγείων από γερμανικά συμφέροντα, καθώς τότε το 49% των μετοχών το κατείχε ο συνεταιρισμός των εργαζομένων».