Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017

Παρίστανε τον… ταγματάρχη και εξαπάτησε στρατιώτη!


Ρεπορτάζ: Δαμιανός Αθανασίου (dimokratiki.gr)


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται έρευνα της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου σε βάρος ενός απατεώνα από τη Χίο, που κατόρθωσε να εξαπατήσει στρατιώτη σε τηλεφωνικό κέντρο Μονάδας της Ρόδου, παριστάνοντας τον Ταγματάρχη!






Πιο συγκεκριμένα ο κατηγορούμενος κάλεσε από κινητό τηλέφωνο τον στρατιώτη, του συστήθηκε ως ο Ταγματάρχης Ιωάννου και τον έπεισε να αγοράσει δύο κάρτες ανανέωσης χρόνου ομιλίας κινητής τηλεφωνίας αξίας 20 ευρώ εκάστη και να του δώσει τηλεφωνικά τους κωδικούς τους.

Ο στρατιώτης, πιστεύοντας ότι εξυπηρετούσε αξιωματικό, διαπίστωσε την απάτη στην πορεία και ενημέρωσε σχετικά το ΑΤ Αρχαγγέλου, που επιλήφθηκε των ερευνών.
Πιο συγκεκριμένα ο στρατιώτης δέχτηκε τηλεφώνημα από άγνωστο ο οποίος του συστήθηκε ως Ταγματάρχης που υπηρετεί στο 1° επιτελικό γραφείο της 95 ΑΔΤΕ.
Στη συνέχεια ζήτησε το τηλέφωνο του ταχυδρόμου της Μονάδας. Ο στρατιώτης δεν του έδωσε αμέσως τα στοιχεία αλλά επικοινώνησε με έναν Λοχία για να λάβει σχετική άδεια και τον συνέδεσε με τον υποτιθέμενο Ταγματάρχη.






Ο απατεώνας μίλησε με τον Λοχία και του είπε ότι θέλει το τηλέφωνο του ταχυδρόμου για να παραλάβει κάποια έγγραφα. Ο Λοχίας εκτέλεσε την εντολή και ο απατεώνας τηλεφώνησε στον ταχυδρόμο από τον οποίο του ζήτησε να αγοράσει τις δύο κάρτες λέγοντάς του ότι θα πάρει τα 20 ευρώ από αξιωματικό της μονάδας του.
Ακολούθως αγόρασε τις δύο κάρτες και έδωσε στον υποτιθέμενο Ταγματάρχη τους κωδικούς.

Μετά ο στρατιώτης ενημέρωσε Λοχαγό της Μονάδας ο οποίος και διαπίστωσε την απάτη, ενώ ενημέρωσε και το 1ο Επιτελικό Γραφείο.
Σημειώνεται ότι η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενημερώνει τους πολίτες και ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και επιχειρήσεων, που διαθέτουν τερματικά μηχανήματα έκδοσης προπληρωμένων καρτών και καρτών ανανέωσης χρόνου ομιλίας, σχετικά με την αποφυγή εξαπάτησής τους από άγνωστους δράστες, που αποσκοπούν να αποκομίσουν παράνομο περιουσιακό όφελος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την μεθοδολογία δράσης τους, άγνωστα άτομα πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων και δηλώνοντας ότι φέρουν την ιδιότητα τεχνικού της εταιρείας, που έχει εγκαταστήσει τα μηχανήματα, τους πείθουν να εκδώσουν κάρτες, με το πρόσχημα ότι ενεργούν έλεγχο για τη διακρίβωση της ορθής λειτουργίας των μηχανημάτων, ενώ τους διαβεβαιώνουν ότι στην συνέχεια οι κάρτες θα ακυρωθούν.
Οι ιδιοκτήτες αφού εκδώσουν τις κάρτες, αποκαλύπτουν τον μυστικό κωδικό αριθμό (pin) στους άγνωστους δράστες, οι οποίοι ακολούθως τις χρησιμοποιούν για προσωπικό οικονομικό όφελος. Κατόπιν τηλεφωνικής τους επικοινωνίας με την πραγματική διαχειρίστρια εταιρία, διαπιστώνουν την σε βάρος τους απάτη, καθώς οι παραπάνω κάρτες ουδέποτε ακυρώνονται.






Με αφορμή το συγκεκριμένο είδος απάτης, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις περιπτώσεις έκδοσης προπληρωμένων καρτών και καρτών ανανέωσης χρόνου ομιλίας.

Πιο συγκεκριμένα συνιστάται:
-Να διασταυρώνονται τα στοιχεία κάθε ενδεχόμενου υπαλλήλου ή τεχνικού της διαχειρίστριας εταιρείας.
-Να μην εμπιστεύεστε όσους σας ζητούν την αποκάλυψη του αριθμού (pin) τηλεφωνικά.
Υπενθυμίζεται ότι για ανάλογα περιστατικά, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
Τηλεφωνικά: 210-6476464
Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) με λειτουργικό σύστημα ios-android : CYBERALERT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το kranosgr ένα ελεύθερο ακομμάτιστο ιστολόγιο, έχει ως σκοπό την ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, για θέματα άμυνας και εξωτερικής πολιτικής.
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων άρθρων και σχολίων καθώς και των ιστολογίων που προέρχονται οι αναρτήσεις. Αυτό το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών.
Ελεύθερα μπορείτε να στείλετε προς ανάρτηση και τη δική σας άποψη.
Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα.
Οι αναγνώστες που δημοσιεύουν σχόλια, παρακαλούνται όπως είναι ευπρεπείς στους σχολιασμούς τους, αποφεύγοντας ύβρεις και ατεκμηρίωτα στοιχεία.
Σχόλια μη ευπρεπή θα διαγράφονται από τους διαχειριστές.
Εαν υπάρξει καθυστέρηση στην εμφάνιση των σχολίων αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είμαστε συνεχώς στον Η/Υ παρά μόνο κάποιες ώρες την ημέρα

kranosgr@gmail.com

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.