Mε μια μοναδική στα παγκόσμια χρονικά της αμυντικής-ναυπηγικής βιομηχανίας, η Γαλλία επανέρχεται στην πρόταση για την άμεση έναρξη να...
Mε
μια μοναδική στα παγκόσμια χρονικά της αμυντικής-ναυπηγικής
βιομηχανίας, η Γαλλία επανέρχεται στην πρόταση για την άμεση έναρξη
ναυπήγησης των stealth φρεγατών FREMM (αφού υπάρχει ήδη από ελληνικής
πλευράς ανακοινωμένη σχετική κατ’αρχήν αποδοχή της πρότασης προμήθειας
τους): Σύμφωνα με τη νέα πρόταση...
-Δεν θα υπάρξει καμία οικονομική επιβάρυνση της Ελλάδας επί μία πενταετία για τη ναυπήγηση των πλοίων
-Το σύνολο τους κόστους για τις εργασίες της πενταετίας θα καταβληθεί απ’ευθείας από την γαλλική κυβέρνηση, χωρίς την μεσολάβηση τραπεζών και άρα την αύξηση του κόστους ναυπήγησης λόγω τόκων χρηματοδότησης
-Μετά από πέντε χρόνια αν η Ελλάδα θέλει το πλοίο το παραλαμβάνει! Αν όχι, εντάσσεται στο γαλλικό Ναυτικό αφού με δικά του κονδύλια θα ναυπηγηθεί!
Η έναρξη της σειράς των ναυπηγήσεων θα γίνει στην Ελλάδα (πρώτο και δεύτερο σκάφος) και αν η Ελλάδα το 2016 θέλει να εντάξει το σκάφος στη δύναμη του Π.Ν., τότε θα αρχίσει να καταβάλει τμηματικά το τίμημα του πρώτου σκάφους με την καταβολή 100 εκατ. ευρώ (σύνολο κόστους ανά μονάδα, περίπου 700 εκατ. ευρώ με σημερινές τιμές).
Τα τρία πλοία (πιθανόν και ένα τέταρτο) θα έχουν ολοκληρώσει τη ναυπήγησή τους μεταξύ 2019 και 2022 ή και ενωρίτερα αν υπάρξει οξύτατη επιχειρησιακή ανάγκη.
Η ναυπηγός εταιρεία DCNS έδωσε μάχη με το γαλλικό Ναυτικό για να δεχθούν την ελληνική διαμόρφωση ή καλύτερα να προσαρμόσουν τις δικές τους ανάγκες στην ελληνική διαμόρφωση (κυριότερη διαφορά η εγκατάσταση βλημάτων επιφανείας-αέρος μικρής-μέσης ακτίνας MICA VLS, αντί των ASTER-15) αν και βέβαια και αυτό το σημείο είναι υπό συζήτηση.
Η DCNS θεωρεί ότι και οι ASTER-15 υπερκαλύπτουν τις ελληνικές επιχειρησικές ανάγκες, έστω και αν μειώνονται τα κελιά εκτόξευσης στην πλώρη για τους ASTER-30 (οι μοναδικόί SCALP Naval με 1000 χλμ. ακτίνα δράσης μένουν απείραχτοι). Θεωρούν ότι με ένα ισορροπημένο «μίγμα» ASTER-15 και ASTER-30 υπερκαλύπτονται οι επιχειρησιακές ανάγκες του σκάφους.
Εν πάση περιπτώσει φαίνεται ότι το γαλλικό Ναυτικό έχει πειστεί να χρηματοδοτήσει από τα δικά του κονδύλια το ελληνικό πρόγραμμα φρεγατών κάνοντας σαφώς οικονομικότερο το πρόγραμμα ναυπήγησης, αφού δεν θα επιβαρυνθεί με το χρηματοοικονομικό κόστους της τραπεζικής χρηματοδότησης που είχε αρχικά προταθεί.
Η πρόταση έχει ισχυρότατη πολιτική υποστήριξη και από τον πρόεδρο Σαρκοζί, αλλά και από το σοσιαλιστικό κόμμα.
Οι Γάλλοι ποντάρουν σε τρία δεδομένα για να γίνει η πρότασή τους αποδεκτή, παρά το γεγονός ότι εν γνώσει τους απευθύνονται σε μια πτωχευμένη χώρα:
-Πρώτον, η Ελλάδα δεν θα δαπανήσει ούτε ένα ευρώ για την ναυπήγηση στα δικά της ναυπηγεία των πλοίων, επί μία πενταετία και εν συνεχεία αν δεν έχει ούτε τότε πόρους, θα υπάρξει σχετική δέσμευση απορρόφησής τους από το γαλλλικό Ναυτικό. Άρα κανείς στην Ελλάδα δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι «δεν έχουμε λεφτά», ούτε δημιουργείται χρέος που να επιβαρύνει το συνολικό δημόσιο χρέος.
-Δεύτερον, η άμεση έναρξη ναυπήγησης των FREMM θα αποτρέψει το κλείσιμο τριών ναυπηγείων: Ελευσίνας, Σκαραμαγκά και Νεωρίου. Τα ναυπηγεία αυτά μόνο με ένα μεγάλο πρόγραμμα μπορούν να επιβιώσουν και αυτό το ξέρουν όλοι.
-Τρίτον, εκτιμούν ότι η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Ανατολική Μεσόγειο έχει μετατρέψει μία δεδομένη επιχειρησιακή ανάγκη του Π.Ν. σε άκρως πιεστική εθνική ανάγκη της Ελλάδας ολόκληρης. Και δεν έχουν άδικο.
Oι 9 εναπομείνασες φρεγάτες “S” του Π.Ν., πέρα από το ότι έχουν μπει στην τέταρτη δεκαετία της ζωής τους, έχουν σοβαρά επιχειρησικά μειονεκτήματα στην Α.Μεσόγειο. Π.χ. μόνο δύο (!) από τα εννέα σκάφη διαθέτουν δορυφορικές επικοινωνίες!
Ποιος μπορεί να φανταστεί επιχειρησιακή δράση σκαφών επιφανείας σήμερα σε μια θάλασσα όπως η Α.Μεσόγειος χωρίς δορυφορικές επικοινωνίες; Η Α/Α άμυνά τους είναι επιεικώς περιορισμένων δυνατοτήτων και βέβαια οι δυνατότητες κρούσης στόχων εδάφους, παντελώς ανύπαρκτες.
Την ώρα που στην εθνική ΑΟΖ (και η Κύπρος είναι μέρος του ελληνικού Έθνους) έχουν ανακαλυφθεί κοιτάσματα ικανά να αλλάξουν την πορεία και την μοίρα όλων σε Ελλάδα και Κύπρο, εμείς με πολεμικά πλοία μισού αιώνα ζωής θα σταθούμε απέναντι στον άρπαγα της Ανατολής με τις υπερσύγχρονες TF-2000; Ή θα στείλουμε κορβέτες που λένε κάποιοι γραφικοί;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr-Δεν θα υπάρξει καμία οικονομική επιβάρυνση της Ελλάδας επί μία πενταετία για τη ναυπήγηση των πλοίων
-Το σύνολο τους κόστους για τις εργασίες της πενταετίας θα καταβληθεί απ’ευθείας από την γαλλική κυβέρνηση, χωρίς την μεσολάβηση τραπεζών και άρα την αύξηση του κόστους ναυπήγησης λόγω τόκων χρηματοδότησης
-Μετά από πέντε χρόνια αν η Ελλάδα θέλει το πλοίο το παραλαμβάνει! Αν όχι, εντάσσεται στο γαλλικό Ναυτικό αφού με δικά του κονδύλια θα ναυπηγηθεί!
Η έναρξη της σειράς των ναυπηγήσεων θα γίνει στην Ελλάδα (πρώτο και δεύτερο σκάφος) και αν η Ελλάδα το 2016 θέλει να εντάξει το σκάφος στη δύναμη του Π.Ν., τότε θα αρχίσει να καταβάλει τμηματικά το τίμημα του πρώτου σκάφους με την καταβολή 100 εκατ. ευρώ (σύνολο κόστους ανά μονάδα, περίπου 700 εκατ. ευρώ με σημερινές τιμές).
Τα τρία πλοία (πιθανόν και ένα τέταρτο) θα έχουν ολοκληρώσει τη ναυπήγησή τους μεταξύ 2019 και 2022 ή και ενωρίτερα αν υπάρξει οξύτατη επιχειρησιακή ανάγκη.
Η ναυπηγός εταιρεία DCNS έδωσε μάχη με το γαλλικό Ναυτικό για να δεχθούν την ελληνική διαμόρφωση ή καλύτερα να προσαρμόσουν τις δικές τους ανάγκες στην ελληνική διαμόρφωση (κυριότερη διαφορά η εγκατάσταση βλημάτων επιφανείας-αέρος μικρής-μέσης ακτίνας MICA VLS, αντί των ASTER-15) αν και βέβαια και αυτό το σημείο είναι υπό συζήτηση.
Η DCNS θεωρεί ότι και οι ASTER-15 υπερκαλύπτουν τις ελληνικές επιχειρησικές ανάγκες, έστω και αν μειώνονται τα κελιά εκτόξευσης στην πλώρη για τους ASTER-30 (οι μοναδικόί SCALP Naval με 1000 χλμ. ακτίνα δράσης μένουν απείραχτοι). Θεωρούν ότι με ένα ισορροπημένο «μίγμα» ASTER-15 και ASTER-30 υπερκαλύπτονται οι επιχειρησιακές ανάγκες του σκάφους.
Εν πάση περιπτώσει φαίνεται ότι το γαλλικό Ναυτικό έχει πειστεί να χρηματοδοτήσει από τα δικά του κονδύλια το ελληνικό πρόγραμμα φρεγατών κάνοντας σαφώς οικονομικότερο το πρόγραμμα ναυπήγησης, αφού δεν θα επιβαρυνθεί με το χρηματοοικονομικό κόστους της τραπεζικής χρηματοδότησης που είχε αρχικά προταθεί.
Η πρόταση έχει ισχυρότατη πολιτική υποστήριξη και από τον πρόεδρο Σαρκοζί, αλλά και από το σοσιαλιστικό κόμμα.
Οι Γάλλοι ποντάρουν σε τρία δεδομένα για να γίνει η πρότασή τους αποδεκτή, παρά το γεγονός ότι εν γνώσει τους απευθύνονται σε μια πτωχευμένη χώρα:
-Πρώτον, η Ελλάδα δεν θα δαπανήσει ούτε ένα ευρώ για την ναυπήγηση στα δικά της ναυπηγεία των πλοίων, επί μία πενταετία και εν συνεχεία αν δεν έχει ούτε τότε πόρους, θα υπάρξει σχετική δέσμευση απορρόφησής τους από το γαλλλικό Ναυτικό. Άρα κανείς στην Ελλάδα δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι «δεν έχουμε λεφτά», ούτε δημιουργείται χρέος που να επιβαρύνει το συνολικό δημόσιο χρέος.
-Δεύτερον, η άμεση έναρξη ναυπήγησης των FREMM θα αποτρέψει το κλείσιμο τριών ναυπηγείων: Ελευσίνας, Σκαραμαγκά και Νεωρίου. Τα ναυπηγεία αυτά μόνο με ένα μεγάλο πρόγραμμα μπορούν να επιβιώσουν και αυτό το ξέρουν όλοι.
-Τρίτον, εκτιμούν ότι η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Ανατολική Μεσόγειο έχει μετατρέψει μία δεδομένη επιχειρησιακή ανάγκη του Π.Ν. σε άκρως πιεστική εθνική ανάγκη της Ελλάδας ολόκληρης. Και δεν έχουν άδικο.
Oι 9 εναπομείνασες φρεγάτες “S” του Π.Ν., πέρα από το ότι έχουν μπει στην τέταρτη δεκαετία της ζωής τους, έχουν σοβαρά επιχειρησικά μειονεκτήματα στην Α.Μεσόγειο. Π.χ. μόνο δύο (!) από τα εννέα σκάφη διαθέτουν δορυφορικές επικοινωνίες!
Ποιος μπορεί να φανταστεί επιχειρησιακή δράση σκαφών επιφανείας σήμερα σε μια θάλασσα όπως η Α.Μεσόγειος χωρίς δορυφορικές επικοινωνίες; Η Α/Α άμυνά τους είναι επιεικώς περιορισμένων δυνατοτήτων και βέβαια οι δυνατότητες κρούσης στόχων εδάφους, παντελώς ανύπαρκτες.
Την ώρα που στην εθνική ΑΟΖ (και η Κύπρος είναι μέρος του ελληνικού Έθνους) έχουν ανακαλυφθεί κοιτάσματα ικανά να αλλάξουν την πορεία και την μοίρα όλων σε Ελλάδα και Κύπρο, εμείς με πολεμικά πλοία μισού αιώνα ζωής θα σταθούμε απέναντι στον άρπαγα της Ανατολής με τις υπερσύγχρονες TF-2000; Ή θα στείλουμε κορβέτες που λένε κάποιοι γραφικοί;