Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2017

Γιατί κάποιοι δεν θα κάνουν διακοπές στο ΓΕΑ ούτε τον Αύγουστο



Το πρώτο πενθήμερο του Αυγούστου αναμένεται να έρθει στο ΓΕΑ “ο λογαριασμός” για την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση μαχητικών αεροσκαφών F-16, της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσει 93 F-16 της ΠΑ θα εκσυγχρονιστούν-αναβαθμιστούν. Το πόσο “καίγεται” η ΠΑ για την αναβάθμιση είναι και γνωστό και αυτονόητο.



Γι΄ αυτό και οι διαδικασίες για να προχωρήσει το πρόγραμμα έχουν “τρέξει” με ασυνήθιστα γρήγορους ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα. Και για τα αμερικανικά θα λέγαμε.
Η πρώτη αγωνία των επιτελών είναι τι τιμές θα δώσουν οι Αμερικανοί για τον προβλεπόμενο εκσυγχρονισμό. Πόσο θα είναι το εκτιμώμενο κόστος. Έχουν ακουστεί ποσά που ξεκινούν από το 1 και φθάνουν μέχρι το 1,5 δις. Μεγαλύτερο πρόβλημα ακόμη και από το τελικό κόστος είναι το ύψος της προκαταβολής που θα ζητηθεί από τους Αμερικανούς.
Όπως και να ΄χει ο εκσυγχρονισμός είναι επιβεβλημένος και τώρα πληρώνουμε την αδιαφορία ή την ανικανότητα διαφορετικών κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας, να καταλάβουν ότι η Άμυνα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τη λόγικη “θα το δούμε…από Δευτέρα”. Γιατί έτσι όλα γίνονται εκ των πραγμάτων ακριβότερα και άρα δυσκολότερα. Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι ευθύνες δεν έχουν μόνο όσοι υπέγραψαν προγράμματα αλλά και άλλοι που αρνήθηκαν να ασχοληθούν έστω με τη συντήρηση του οπλοστασίου μας.



Η ιστορία του συγκεκριμένου προγράμματος πηγαίνει πίσω στο 2008 όταν και η ΠΑ ζήτησε από την κατασκευάστρια εταιρεία των Α/Φ F-16, Lockheed Martin Aeronautics, στοιχεία κόστους και διαθεσιμότητας (P&A Data) για την αναβάθμιση του στόλου των F-16. Έκτοτε, πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι και η ΠΑ έβλεπε τον έναν μετά τον άλλο χρήστη σε παγκόσμιο επίπεδο να προχωρούν και να ολοκληρώνουν προγράμματα αναβάθμισης (μεταξύ αυτών και η Τουρκία) και να αποκτούν νέες δυνατότητες.
Όλα αυτά τα χρόνια (από το 2008) η ΠΑ επεξεργάσθηκε  τα τεχνικά και προγραμματικά στοιχεία της αναβάθμισης τόσο με την κατασκευάστρια εταιρεία LM Aeronautics, όσο και με δύο άλλες αμερικανικές εταιρείες την BAE US και την Boeing αν και δεν διέθεταν την σχετική τεχνογνωσία και εμπειρία σε αεροσκάφη F-16. Η επεξεργασία αυτή, κατέληξε σε πρώτη φάση το 2012 στην παγιοποίηση της τότε επιθυμητής διαμόρφωσης με βάση την πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας και αφού είχαν απορριφθεί οι προτάσεις της ΒΑΕ και Boeing ως μη τεχνικά και επιχειρησιακά αποδεκτές.



Παρόλα αυτά η τότε πολιτική ηγεσία δεν προχώρησε στην τελική απόφαση και το πρόγραμμα πάγωσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι τότε οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες της ΠΑ αλλά και η ηγεσία της προέβλεπαν την επερχόμενη ανατροπή δυνάμεων στο Αιγαίο αφού οι Τούρκοι προχωρούσαν με γοργά βήματα στην αναβάθμιση των δικών τους F-16, αλλά και στην αγορά αριθμού αεροσκαφών F-35.
Διαβάστε ΕΔΩ όλη την ιστορία για τον εκσυγχρονισμό των F-16 που πήγαινε από αναβολή σε αναβολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το kranosgr ένα ελεύθερο ακομμάτιστο ιστολόγιο, έχει ως σκοπό την ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, για θέματα άμυνας και εξωτερικής πολιτικής.
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων άρθρων και σχολίων καθώς και των ιστολογίων που προέρχονται οι αναρτήσεις. Αυτό το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών.
Ελεύθερα μπορείτε να στείλετε προς ανάρτηση και τη δική σας άποψη.
Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα.
Οι αναγνώστες που δημοσιεύουν σχόλια, παρακαλούνται όπως είναι ευπρεπείς στους σχολιασμούς τους, αποφεύγοντας ύβρεις και ατεκμηρίωτα στοιχεία.
Σχόλια μη ευπρεπή θα διαγράφονται από τους διαχειριστές.
Εαν υπάρξει καθυστέρηση στην εμφάνιση των σχολίων αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είμαστε συνεχώς στον Η/Υ παρά μόνο κάποιες ώρες την ημέρα

kranosgr@gmail.com

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.