Με ληγμένα βλήματα και πυραύλους πετάνε τα Mirage 2000, για να αναχαιτίσουν τους πάνοπλους Τούρκους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικο...
Με ληγμένα βλήματα και πυραύλους πετάνε τα Mirage 2000, για να αναχαιτίσουν τους πάνοπλους Τούρκους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου Τύπου. Η οικονομική δυστοκία που μας χαρακτηρίζει αυτή την περίοδο, έχει καθυστερήσει δραματικά την επαναφορά των βλημάτων σε ενεργή κατάσταση. Όπως είναι φυσικό, πολλά είναι τα ερωτήματα που ανακύπτουν γύρω από την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ενώ, παράλληλα, αναδεικνύονται οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, που προχωρεί σε περικοπές, χωρίς να διασφαλίζει την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, τα βλήματα ραντάρ S-530D και τα βλήματα καταστροφής στόχων IR Magic, τα οποία αποτελούν εξοπλισμό των 20 Mirage 2000 έχουν αρχίσει να λήγουν από τις αρχές του 2010, ενώ σήμερα σχεδόν όλα έχουν ξεπεράσει το κατασκευαστικό όριο επιχειρησιακής αξιοποίησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα συγκεκριμένα μαχητικά αεροσκάφη, μαζί με τα Mirage 2000-5 και τα F-16, είναι αυτά που, κατά βάση, βρίσκονται stand by readiness στα νησιά μας και επιχειρούν σε αποστολές αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών, που παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο μας.
Ίδιες πηγές αναφέρουν πως η επαναφορά σε ετοιμότητα των βλημάτων S-530D είναι αμφίβολη, καθώς η εταιρεία ζητά 77 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τα θερμικά βλήματα Magic έχει αποφασιστεί, εδώ και πολλούς μήνες, να διατηρηθεί περίπου το ¼ των υπαρχόντων. Για να επιτευχθεί αυτό, με δεδομένο το δυσκίνητο ελληνικό κράτος, θα χρειαστούν κάποιοι μήνες. Μέχρι τότε, τα Mirage 2000 θα πετούν με ληγμένα βλήματα ή θα μένουν καθηλωμένα στο έδαφος.
Αυτό που πρέπει να μάθει ο ελληνικός λαός είναι ποιος έχει την ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση. Απ’ ό,τι φαίνεται, οι πιλότοι μας έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά ακόμη δεν έχουν εισακουστεί.
Γιατί ναυπηγήσαμε δύο ακόμη υποβρύχια που κόστισαν 1 δισ. ευρώ και δεν έχουμε εξασφαλίσει τη λειτουργικότητα υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, ιδιαίτερα, μάλιστα, αυτών με τα οποία οι Έλληνες πιλότοι δίνουν καθημερινές «μάχες» στο Αιγαίο; Ένα από τα ερωτήματα που σίγουρα θα μείνουν αναπάντητα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ (ΣΕΛ.19)